Kattsnack #5

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Mer eller mindre markbundenhet Àr ju ett faktum gÀllande olika raser @Bison sÄ att det skiljer Àr ju inget konstigt .

AllmÀn reflektion: Utöver det sÄ skiljer det ju mellan individer. Temperament, lÀggning osv.
Att markbundenhet Àr pga fetma oavsett ras och individ, Àr ju tack och lov inte den styrande faktorn för de flesta katter ...
 
Mer eller mindre markbundenhet Àr ju ett faktum gÀllande olika raser @Bison sÄ att det skiljer Àr ju inget konstigt .

AllmÀn reflektion: Utöver det sÄ skiljer det ju mellan individer. Temperament, lÀggning osv.
Att markbundenhet Àr pga fetma oavsett ras och individ, Àr ju tack och lov inte den styrande faktorn för de flesta katter ...

Det vet jag, Àr uppvÀxt med minst sagt aktiva katter.
Detta var Àven en anledning till att jag valde just perser.
Det hindrar inte att jag faccineras av vissa katters fantastiska smidighet och spÀnst.
 
Det vet jag, Àr uppvÀxt med minst sagt aktiva katter.
Detta var Àven en anledning till att jag valde just perser.
Det hindrar inte att jag faccineras av vissa katters fantastiska smidighet och spÀnst.

Jag vet att du vet det đŸ± Jag taggade dig frĂ€mst utifrĂ„n Ă€mnet om markbundna/mindre markbundna katter allmĂ€nt 😄
 
Megaras konsekvenstÀnkande lÀmnar nÄgot att önska. Att fÀlla tvÄbeningen som Àr pÄ vÀg till köket för att ge mat ger a) att maten försenas och b) att det finns risk för att bli mosad under sagda tvÄbening. Jag har förklarat detta för Megara men det har inte riktigt gÄtt in Ànnu.
 
LÀnge sedan jag fick en present frÄn katterna, men nu lÀt jag dörren stÄ öppen lite för att det var sÄ varmt. Inom fem minuter hörs de dÀr illavarslande tydligt stolta kattljuden typ "Nu du! MÀnniskan! Pass pÄ! Förbered dig pÄ nÄgot riktigt fint och skojigt!" och in kommer katten Floyd med en allt för levande mus i munnen.

Cirkuskonster följer med Den Flygande Musen, efter att maestro försĂ€krat sig om att jag följer förestĂ€llningen pĂ„ första parkett. Nu Ă€r musen inte lĂ€ngre levande (men fortsatte flyga lite ocksĂ„ efter dödens intrĂ€de) och Floyd Ă€r orimligt belĂ„ten med sig sjĂ€lv och kvĂ€llens show. ÄndĂ„ bĂ€ttre Ă€n de gĂ„nger nĂ€r han börjat inomhusförestĂ€llningen för att sedan rĂ„ka tappa bort offret, eller bara komma pĂ„ nĂ„got mer intressant att göra.
 
Har lÀmnat Sauron hos vet, fÄr hÀmta vid 16. Fortfarande lika oklart vad som orsakar det hela, vet sa att dom troligen kommer ta nÄgra röntgenbilder och jÀmföra med sist, ser det illa ut fÄr vi Äka till Ultuna för en datortomografi, ser det ok ut fÄr vi nog leva med att han Àr lite snorig ibland. SÄ lÀnge han Àr pigg givetvis.
 
Har lÀmnat Sauron hos vet, fÄr hÀmta vid 16. Fortfarande lika oklart vad som orsakar det hela, vet sa att dom troligen kommer ta nÄgra röntgenbilder och jÀmföra med sist, ser det illa ut fÄr vi Äka till Ultuna för en datortomografi, ser det ok ut fÄr vi nog leva med att han Àr lite snorig ibland. SÄ lÀnge han Àr pigg givetvis.

HĂ„ller tummarna!
 
Ija blev av med tvÄ tÀnder till idag
Nu Àr hon lite yr i mössan sÄ vi vilar pÄ soffan
❀
03D76DD1-F98B-4550-B384-9193BA7ED6C2.jpeg
 
Hur Àr era katter nattetid? Millie vaknar mellan 3:30 och 5:30. Och dÄ Àr hon inte tyst utan tycker att folket ska vakna.
 
Hur Àr era katter nattetid? Millie vaknar mellan 3:30 och 5:30. Och dÄ Àr hon inte tyst utan tycker att folket ska vakna.
Det Àr sÀllan det Àr nÄn fart. Sen mina katter blev vuxna sover dom oftast nÀr jag sover. Ibland gÄr dom upp och Àter men dom somnar om lika fort igen.
 
Hur Àr era katter nattetid? Millie vaknar mellan 3:30 och 5:30. Och dÄ Àr hon inte tyst utan tycker att folket ska vakna.

Fröknarna pysslar med sitt. Inkl gÀrna tokrejs. Det lÄter en del men det sover jag igenom sÄ lÀnge inget vÀlter. Lukas skrek förut men har lÀrt sig av med det. Antar han roar sig pÄ egen tass han med. Katter Àr ju i hög grad nattaktiva, men det Àr fascinerande att sÄ mÄnga katter verkar ha en inbyggd klocka för tokrejs kl 04? ;)
 
I skrivande stund befinner sig Lukas hos vet! Dubbel dos lugnande fungerade. Katt rÀdd men sansad, fullt vaken men inte full i Ängest.

De hade rejÀla problem söva honom för tandsanering... VeterinÀren förstod att enkel dos lugnande inte funkade och att katten pÄ dubbel dos var fullt vaken. Tydligen motstÄndskraftig Lukas.

JÀttefins tÀnder. Brutit av spetsen pÄ en hörntand vilket jag hade sett innan men i övrigt jÀttefina. Vi tog Àven ett urinprov nÀr han sov (ua) och sÄ vaccinerades han.

Lukas Àr inte glad och trots han inte ens kan fÄ rakt kan han utan tvekan förtydliga vad han tycker om sin helt vÀrdelösa matte just nu!

Siamesen sÀtts pÄ kortison i tablettform samt allergifoder. Blir kul med tre katter...
 
Fröknarna pysslar med sitt. Inkl gÀrna tokrejs. Det lÄter en del men det sover jag igenom sÄ lÀnge inget vÀlter. Lukas skrek förut men har lÀrt sig av med det. Antar han roar sig pÄ egen tass han med. Katter Àr ju i hög grad nattaktiva, men det Àr fascinerande att sÄ mÄnga katter verkar ha en inbyggd klocka för tokrejs kl 04? ;)
Hon fĂ„r gĂ€rna vara nattaktiv men hon behöver ju inte krĂ€va att hennes folk ska vara det.😂
Dessutom Àr pappa vÀldigt lÀttvÀckt.
 
De hade rejÀla problem söva honom för tandsanering... VeterinÀren förstod att enkel dos lugnande inte funkade och att katten pÄ dubbel dos var fullt vaken. Tydligen motstÄndskraftig Lukas.

JÀttefins tÀnder. Brutit av spetsen pÄ en hörntand vilket jag hade sett innan men i övrigt jÀttefina. Vi tog Àven ett urinprov nÀr han sov (ua) och sÄ vaccinerades han.

Lukas Àr inte glad och trots han inte ens kan fÄ rakt kan han utan tvekan förtydliga vad han tycker om sin helt vÀrdelösa matte just nu!

Siamesen sÀtts pÄ kortison i tablettform samt allergifoder. Blir kul med tre katter...
Skönt att han verkar ok iaf
Gick inte att kolla andningen antar jag?
Ija Àr lite groggy hemma men antingen vill hon sova pÄ mig eller gÄ nÄn annanstans. Hon kan inte riktigt bestÀmma sig.
 
Skönt att han verkar ok iaf
Gick inte att kolla andningen antar jag?
Ija Àr lite groggy hemma men antingen vill hon sova pÄ mig eller gÄ nÄn annanstans. Hon kan inte riktigt bestÀmma sig.

Njae. Det gick att konstatera det vet i princip redan visste att Àr katten avslappnad Àr Andningen ren och Àr katten inte avslappnad Àr den oren. Det sitter nÄgonstans i luftvÀgarna och inte i lungorna. Vet tror fortfarande pÄ mekaniskt fel sas. KÀnns rimligt dÄ det kommer nÀr han blir spÀnd, oavsett om det Àr positiv förvÀntan eller rÀdsla.

Iom att han med största sannolikhet haft det flera Är och verkar vara en pigg och vÀlmÄende katt i övrigt har jag valt lÄta det bero. Alt Àr Ànnu ett besök och att gÄ ner i luftvÀgarna med kamera. Jag tror hellre han rasslar nÀr han andas ibland Àn tar en ny tur till vet. (en mer cool katt hade jag velat gÄ ner med kamera pÄ. Men med Lukas övervÀger jag pÄ ett helt annat sÀtt risk/men kontra nytta. Jag rÀknar med det kommer ta flera veckor innan han hÀmtat sig frÄn idag)
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

HundtrÀning Hej, har en snart 4 mÄnaders valp av bruksras som blir helt sjövild nÀr hon busar. Det ska bitas i hÀnder och klÀder och dras sÄ till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tĂ€tbebyggt omrĂ„de, och vĂ„r katt har kommit pĂ„ att om hon gĂ„r runt och jamar hos grannarna, sĂ„ blir hon inslĂ€ppt och fĂ„r...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: G-uldlock
·
Kropp & SjÀl Ok varning för triggande Àmne kanske, men kÀnner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan vÀldigt ung Älder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Relationer Hej DÄ jag inte har nÄgon i min krets att vÀnda mig till kollar jag om det finns nÄgon pÄ buke. Kanske blir ett lÄngt inlÀgg, sÄ ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp