Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den sjuka stackars Snart-Helt-Tandlösa har haft röjarskiva här hemma sedan kl 07. Fullt ös, springer mellan fönstren, snattrar upphetsat och klättrar upp i bokhyllan, hänger där ett tag för att sedan rusa iväg och massakrera köksmattan, äta lite, hoppa upp i fönstret, välta en kruka, och slutligen slockna i en hög på sin favoritplats vid elementet. Jag och Brunetten gömmer oss morgongrinigt under täcket, men fick ge upp när Snart-Helt-Tandlös sprang fram och tillbaka över täcke och överkast ett par varv. Även ynkliga 3,5 kilo blir rätt tungt i kattform när det kommer farande i 180 km/h.
 
Jag antar att ingen har missat att Millie är en fantastisk katt. Men som jag avgudar henne.
Hon har sen dag ett blivit behandlad mer som en hund än som en katt. Bortskämd så in h dessutom.
Jag hade ont i magen när päronen skulle åka utomlands 3 v. Hur skulle hon må själv hela dagar? Skulle hon bli orolig när dom försvann?
Nepp, Millie the greatest tar allt med jämnmod. Äter, dricker, går på toa och leker. Hon är lite keligare än vanligt när jag är hemma men ser ut att må bra.
Snart har 2/3 veckor gått. Ska bli kul att se hur hon reagerar när dom kommer hem. Hon vill helst ha oss alla tre här samtidigt.
D7C6E70B-E997-4EB9-8210-C9398F281682.jpeg
 
Den sjuka stackars Snart-Helt-Tandlösa har haft röjarskiva här hemma sedan kl 07. Fullt ös, springer mellan fönstren, snattrar upphetsat och klättrar upp i bokhyllan, hänger där ett tag för att sedan rusa iväg och massakrera köksmattan, äta lite, hoppa upp i fönstret, välta en kruka, och slutligen slockna i en hög på sin favoritplats vid elementet. Jag och Brunetten gömmer oss morgongrinigt under täcket, men fick ge upp när Snart-Helt-Tandlös sprang fram och tillbaka över täcke och överkast ett par varv. Även ynkliga 3,5 kilo blir rätt tungt i kattform när det kommer farande i 180 km/h.
Känner igen det där. Klockan 7 hade Millie redan hållit igång ett par timmar.😂
 
Jag somnade klockan ett i natt.
Lina väcker mig klockan sex och undrar var frukosten håller hus. Bara att släppa sig upp och servera damen vad hon vill ha.
Jäkla katt, låt mig sova på helgen!
Därför har jag svurit till mig själv att inte börja med matning på morgonen, vill inte få mina helger förstörda :angel::D
 
Jag har en blyg och lättskrämd hankattunge. Underligt nog är det bara mig och andra människor han är rädd för. Han får gå ut och ute flänger han glatt omkring överallt precis som ungar brukar. Han och hans bror föddes 25 juni. Redan då dom var pyttesmå så ville han inte bli upplyft. När dom var fyra veckor så flyttade mamma Spezzi dom till höladan och det gick precis två veckor innan jag fick tag på dom. Den grå var lika tam som innan redan efter några timmar men denna svartvita var avvaktande ett bra tag. Men han blev sakta tamare fast han ville absolut inte bli buren! Därför aktade han sig för mig då han var på golvet och gör det än. Då dom var tre månader så skulle dom till veterinären och bli chipmärkta och vaccinerade. Dumt nog så tog jag inte Truls som han heter då han sov. För att få tag i honom fick jag sätta tvättmaskinen på sniskan och fösa in honom bakom. Stoppade in honom i den mindre av transportburarna men eftersom han blev så hemskt rädd så tänkte jag att jag får ta med mig mamman också. Hon är trygg och snäll och tycker inte en biltur är så farligt. Flyttade över Truls men måste ha låst luckan dåligt för ut för dom!!! Därför var det bara brorsan som fick åka till vet. Efter den där historien tog det tre veckor innan jag kunde kela med honom igen. Men tittar jag för rakt på honom då han ligger på soffan så hoppar han ned. Brorsan har flyttat till sin nya familj. Men vad ska det bli av denna lille blygisen? Jag hoppas han blir tryggare till slut.
20190920_174903.jpg
 
Idag har vi bott hos vår Matte ett år ! 💫🐈 (kom Matte på ”när hon fick tillbaka sitt minne på feeijjsbockkk ” (?) berättade hon för oss 🤔

Vi firar oss med att vräka oss i sängen och mysa i det grå vädret - man blir sömnig av sånt väder tycker VI, och när magarna är mätta och livet är skönt blir man ibland ännu sömnigare när man är Katt som Vi är 🐱

(Foton på hur små vi var när vi kom hem till Matte, samt från ikväll när vi vräker oss i Mattes säng)

/Olof och Svante
 

Bifogade filer

  • 93A8FF2A-F69E-4068-95AD-4EA38E4448F7.jpeg
    93A8FF2A-F69E-4068-95AD-4EA38E4448F7.jpeg
    274,2 KB · Visningar: 18
Idag har vi bott hos vår Matte ett år ! 💫🐈 (kom Matte på ”när hon fick tillbaka sitt minne på feeijjsbockkk ” (?) berättade hon för oss 🤔

Vi firar oss med att vräka oss i sängen och mysa i det grå vädret - man blir sömnig av sånt väder tycker VI, och när magarna är mätta och livet är skönt blir man ibland ännu sömnigare när man är Katt som Vi är 🐱

(Foton på hur små vi var när vi kom hem till Matte, samt från ikväll när vi vräker oss i Mattes säng)

/Olof och Svante
Grattis till er alla.
Har missat er historia.
 
Dessa mina nuvarande katter har adopterats från en organisation för hemlösa katter, så de har saknat hem tidigare och fötts utan ägare och hem. De var skygga och hungriga och försiktiga men är världens mysigaste kissar nu . Jag har postat ganska mycket om dem 😄
Jag har inte varit så aktiv på kattforumet och när jag har varit det så har jag varit orolig för Millie och bara tänkt på henne.
 
Idag har vi bott hos vår Matte ett år ! 💫🐈 (kom Matte på ”när hon fick tillbaka sitt minne på feeijjsbockkk ” (?) berättade hon för oss 🤔

Vi firar oss med att vräka oss i sängen och mysa i det grå vädret - man blir sömnig av sånt väder tycker VI, och när magarna är mätta och livet är skönt blir man ibland ännu sömnigare när man är Katt som Vi är 🐱

(Foton på hur små vi var när vi kom hem till Matte, samt från ikväll när vi vräker oss i Mattes säng)

/Olof och Svante

Och idag är det tre år sen jag lyckades få en bild på den stackars skrämda katten som dykt upp i stallet.

Samma katt ligger och jäser på fönsterbrädan ovanför elementet nu.
 
Har du hört något?
Tack och lov piggare idag. Hade ätit lite och är feberfri på metacam, om än inte med aptit eller med låga siffror. Andningsfrekvensen har gått ner från 33 till 25. Vet sa att om jag verkligen verkligen ville kunde dom släppa hem honom, men hon rekommenderade att han fick vara kvar och få mer dropp och antibiotika iom att han är lite på gränsen. Hon hade stoppat i honom lite aptitstimulerande och hoppades att han skulle bli ännu lite bättre till imorn så dom kan börja kika närmare på resten. Kändes som att om jag tar hem honom så är risken stor att vi bara får åka in igen, så han är kvar. Han har också börjat vara lite nyfiken på sin omgivning och flörtar givetvis järnet med personalen. :)
 
Millie har inte spytt sen midnatt. Har inte tempat men är säker på att den har sjunkit.
Hon har ätit lite i natt, spinner och ser pigg ut
på ögonen.
Ropar inte hej än men tacksam för att hon verkar ok nu.
 
Vet ringde och sa att han mådde fortsatt okej, och hade börjat bli störd av burgrannen och ville komma hem. Tjoho! Hämtar bil och ska precis ut på E4 när hon ringer igen och säger att sköterskan som skulle plocka i ordning honom hade tyckt han verkade slö och tempat - åter uppe på 40,3 :cry: Med antibiotika och febernedsättande i kroppen. Men svullnaden i halsen var nästan borta, så det var troligen efter tuben, och hon tyckte lungorna såg lite bättre ut också men bilderna var tagna lite annorlunda så hon vågade inte svära på det. Så han blir kvar, och i morgon är det ju måndag igen med alla möjligheter för provtagning det innebär.
 
Vet ringde och sa att han mådde fortsatt okej, och hade börjat bli störd av burgrannen och ville komma hem. Tjoho! Hämtar bil och ska precis ut på E4 när hon ringer igen och säger att sköterskan som skulle plocka i ordning honom hade tyckt han verkade slö och tempat - åter uppe på 40,3 :cry: Med antibiotika och febernedsättande i kroppen. Men svullnaden i halsen var nästan borta, så det var troligen efter tuben, och hon tyckte lungorna såg lite bättre ut också men bilderna var tagna lite annorlunda så hon vågade inte svära på det. Så han blir kvar, och i morgon är det ju måndag igen med alla möjligheter för provtagning det innebär.
Men fy f va jobbigt. Man är så fruktansvärt hjälplös.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 676
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp