Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns mig veterligen inget annat än säck att köpa från foderaffärer, det bästa är ju som du är inne på att köpa löst (och billigt) av någon bonde.

Även om du inte i sak känner någon bonde så hade jag ändå svängt förbi någon och helt enkelt frågat om du kan få köpa några kilo 😄 Typ ingen lär säga nej 😄

Jag känner inte till en enda spannmålsbonde här :o Ärligt talat finns det knappt nån åkermark så vette tusan om folk odlar annat än gräs och gran :p
Funderar på att lägga ut en efterlysning i lokala hästgruppen, någon borde väl kunna avvara ett kilo eller två.
Fast först kör jag nog på pyttepåse, se om katterna äter av det överhuvudtaget. Nog för att jag gillar att odla saker, men jag gillar ännu mer när de kommer till nytta!
 
Jag känner inte till en enda spannmålsbonde här :o Ärligt talat finns det knappt nån åkermark så vette tusan om folk odlar annat än gräs och gran :p
Funderar på att lägga ut en efterlysning i lokala hästgruppen, någon borde väl kunna avvara ett kilo eller två.
Fast först kör jag nog på pyttepåse, se om katterna äter av det överhuvudtaget. Nog för att jag gillar att odla saker, men jag gillar ännu mer när de kommer till nytta!

Ah ok - så ovan att det inte finns bönder med spannmål alls runtomkring stan men då förstår jag .

Ang kattgräs f.ö så förrutom vintermånaderna så köper jag/sår aldrig till innekatterna utan planterar gräs i kruka helt enkelt 😄 bara att gå ut med kniven och välja rätt typ av gräs, och skära loss rejält djupt med jorden kvar och sen ner i en kruka med lite mer jord 😄
 
Ah ok - så ovan att det inte finns bönder med spannmål alls runtomkring stan men då förstår jag .

Ang kattgräs f.ö så förrutom vintermånaderna så köper jag/sår aldrig till innekatterna utan planterar gräs i kruka helt enkelt 😄 bara att gå ut med kniven och välja rätt typ av gräs, och skära loss rejält djupt med jorden kvar och sen ner i en kruka med lite mer jord 😄

Ja, jag har flyttat från bördiga Skaraslätten till en håla i mörkaste småländska skogen. Här finns typ inga vanliga bönder, bara skogsbönder.

Aha, smart! Frågan är vad hyresvärden tycker om att jag gräver upp gräsmattan bara :D Kan ju alltid skylla på vildsvin :D
 
Fast först kör jag nog på pyttepåse, se om katterna äter av det överhuvudtaget. Nog för att jag gillar att odla saker, men jag gillar ännu mer när de kommer till nytta!
Jag har en påse med frön liggandes plus en jäkla massa sticklingar från ampellilja som jag gärna skickar :)
 
Ja, jag har flyttat från bördiga Skaraslätten till en håla i mörkaste småländska skogen. Här finns typ inga vanliga bönder, bara skogsbönder.

Aha, smart! Frågan är vad hyresvärden tycker om att jag gräver upp gräsmattan bara :D Kan ju alltid skylla på vildsvin :D
Äsch - det handlar ju om typ 2 dm i diameter du gräver upp isåfall - och du behöver ju inte ta det på tomten ens utan varsomhelst i naturen 😄

Ja det är väldigt smidigt och enkelt och dessutom håller sig gräset mycket längre 👍😄
 
Äsch - det handlar ju om typ 2 dm i diameter du gräver upp isåfall - och du behöver ju inte ta det på tomten ens utan varsomhelst i naturen 😄

Ja det är väldigt smidigt och enkelt och dessutom håller sig gräset mycket längre 👍😄

2 dm, som om jag kan hålla mig till det. När det kommer till saker som växer saknar jag helt karaktär och lär anlägga en gräsmatta i vardagsrummet :angel: :D
 
2 dm, som om jag kan hålla mig till det. När det kommer till saker som växer saknar jag helt karaktär och lär anlägga en gräsmatta i vardagsrummet :angel: :D

Eftersom du kommer inse att det finns utan gräns överallt ute hela tiden så kommer du inte ha det ”behovet” att masskörda 😂👍
 
Underskatta inte mitt behov av inomhusgräsmatta :angel: :D Nu är jag ju dessutom förvisad till lägenhet, definitivt en anledning att hoarda gräsmatta inomhus!


Nej du kommer inse att du inte behöver hoarda 😎

Jag bor också i lägenhet. Det är GULD att ha gräs i kruka 👍 om du dessutom har balkong som jag så håller sig gräset i kruka i månader ute på balkongen 👍
 
Nej du kommer inse att du inte behöver hoarda 😎

Jag bor också i lägenhet. Det är GULD att ha gräs i kruka 👍 om du dessutom har balkong som jag så håller sig gräset i kruka i månader ute på balkongen 👍

Hehe man vet aldrig hur mycket gräs man behöver!
Har en jätteliten uteplats med fri tillgång på gräs visserligen.
 
Hehe man vet aldrig hur mycket gräs man behöver!
Har en jätteliten uteplats med fri tillgång på gräs visserligen.

Då hade jag som sagt skördat lämplig tuva gräs utifrån naturen, satt den i kruka och haft den utomhus på din lilla plätt. Då håller sig gräset super i månader för katterna 👍😄
 
Jag känner inte till en enda spannmålsbonde här :o Ärligt talat finns det knappt nån åkermark så vette tusan om folk odlar annat än gräs och gran :p
Funderar på att lägga ut en efterlysning i lokala hästgruppen, någon borde väl kunna avvara ett kilo eller två.
Fast först kör jag nog på pyttepåse, se om katterna äter av det överhuvudtaget. Nog för att jag gillar att odla saker, men jag gillar ännu mer när de kommer till nytta!

Ampelliljor ska vara otroligt lätta att driva upp - inte för att jag har lyckats - och de är bättre för små katter eftersom det är noll risk att ett grässtrå fastnar bakom nosen. Har hört att det förekommer. Och eftersom jag är lite paranoid :angel: så är det ampelliljor här hemma. Och som sagt, du behöver bara en så kan du ta skott och driva upp själv.
 
@MJLee haha - ja liiite paranoid möjligen ang att katter äter vanligt gräs 😅

Jo jag vet, Nikita äter gräs som en ko när vi är ute i koppel eller på landet. Men problemet med både gräs och ampelliljor är att jag kan inte odla dem någonstans Nikita inte kommer åt dem, ja förutom om jag låser in dem i ett skåp :meh:
 
Jo jag vet, Nikita äter gräs som en ko när vi är ute i koppel eller på landet. Men problemet med både gräs och ampelliljor är att jag kan inte odla dem någonstans Nikita inte kommer åt dem, ja förutom om jag låser in dem i ett skåp :meh:

Jamen argumentet mot vanligt gräs för att det skulle fastna i näsan 😎😅
 
@MJLee jag har typ tio ampelliljor om jag räknar bort bäbisarna. Katterna bryr sig inte om dem.. Tre olika sorter dessutom, för variation.

42979411965_057955dbdf_m.jpg


:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp