Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har länge pratat om att köpa en sådan där drickfontän till Cheenu, eftersom han är så förtjust i vatten och inte kan hålla sig ifrån vattendelen på kaffemaskinen. Efter mycket om och men slog vi till för några veckor sedan. Han har nedlåtit sig att nosa på fontänjäkeln två gånger, men fortsätter att buffa på kaffemaskinen i tid och otid.

Kattskrälle. :meh:
 
Sixten fick ju en betydligt lugnare tillvaro när Disa flyttade in, hon och Sauron röjer ju ihop och tar ut sig överskottsenergi på varandra 90% av tiden. Han får sova, äta och gå på lådan i fred, och gosa med mig också. Jag tror Disa och Sauron skulle må bra av en till kompis, dom kommer ju från ”flockar” och har ett otroligt utbyte av varandra. Och här sitter jag och motiverar för mig själv att jag behöver en fluffig liten röd tigerbebis när jag senast i förrgår tänkte att gud vad skönt det är att ha vuxna katter :p gah! Titta vad jag kämpar mot:
50201700_307497773223432_7160452876119048192_o.jpg
Men alltså... Ni är ju tre mot en? DET ÄR VÄL KLART ATT KISUNGEN MÅSTE FÅ FLYTTA IN! :love: Den lilla lär sig nog att Disa och Sauron är mycket roligare att busbråka med än Sixten, så det löser sig nog alldeles utmärkt. :)
 
Under natten har Älva varit och hämtat några leksaker som har legat i transportburen sedan i jul. Efter åkturen i måndags så insåg hon nog att där fanns lite roliga saker gömda där, så när bushumöret slog till i natt så var hon där och hämtade dem. Hur söt? :love:
 
Mina två små ligister börjar bli stora. Gubben sa ju att de var födda i maj, men när jag hämtade dem i oktober(?) så vägde Sigge (tv) 700 g och Sally 900 g. Nu är de uppe på nästan 2 kg båda två.
Kan det han sa stämma? De bytte tänder i november ungefär.
Jag har haft problem med återkommande spolmask på dem, ffa på Sally. Hon har också fortfarande ett öga som rinner då och då, dock allt mer sällan. Bilderna är typ de bästa jag har eftersom de inte brukar vara stilla i mer än nån millisekund.

Här har ni dem: SoS, ligisterna, busgrisarna, skitungarna, kissekatterna etc etc:
49998246_308597856457619_7977694979709468672_n.jpg
 
Den behöver nog flytta in till dig!
Men alltså... Ni är ju tre mot en? DET ÄR VÄL KLART ATT KISUNGEN MÅSTE FÅ FLYTTA IN! :love: Den lilla lär sig nog att Disa och Sauron är mycket roligare att busbråka med än Sixten, så det löser sig nog alldeles utmärkt. :)
Buke kan man lita på :D Förhoppningen är ju att det blir precis som du skriver Caoimhe, och det är väl därför jag trots allt överväger det. Sixten kommer ju knorra men det kanske blir bättre för honom ändå i det långa loppet? Men det är ju alltid lite känsligt med nya katter och vi har ju uppnått nån slags harmoni här hemma nu, törs jag verkligen riskera den? :arghh: Åh vad svårt det ska vara!
 
Mina två små ligister börjar bli stora. Gubben sa ju att de var födda i maj, men när jag hämtade dem i oktober(?) så vägde Sigge (tv) 700 g och Sally 900 g. Nu är de uppe på nästan 2 kg båda två.
Kan det han sa stämma? De bytte tänder i november ungefär.
Jag har haft problem med återkommande spolmask på dem, ffa på Sally. Hon har också fortfarande ett öga som rinner då och då, dock allt mer sällan. Bilderna är typ de bästa jag har eftersom de inte brukar vara stilla i mer än nån millisekund.

Här har ni dem: SoS, ligisterna, busgrisarna, skitungarna, kissekatterna etc etc: Visa bifogad fil 24049
Har du bilder på dem ifrån när du hämtade dem? Deras vikter indikerar mycket yngre kattungar, då en kattunge bör gå upp ungefär 100g/v under de första veckorna. En kattunge som väger 700g bör rimligtvis vara runt 6-7 veckor. Så antingen var dina katter alldeles för unga när de flyttade hem till dig (en kattunge får enligt lag inte vara yngre än 12v när den separeras från sin mamma = anmäl "uppfödaren"), eller så var de extremt undernärda (så till den grad att "uppfödaren" borde anmälas för vanvård).

Ruskigt söta är de ju i alla fall. :love: Jag hoppas att ni lyckas få bukt på mask- och ögonproblemen snart!
 
Buke kan man lita på :D Förhoppningen är ju att det blir precis som du skriver Caoimhe, och det är väl därför jag trots allt överväger det. Sixten kommer ju knorra men det kanske blir bättre för honom ändå i det långa loppet? Men det är ju alltid lite känsligt med nya katter och vi har ju uppnått nån slags harmoni här hemma nu, törs jag verkligen riskera den? :arghh: Åh vad svårt det ska vara!
Jag tror det blir jättebra. :angel:
 
Jag fortsätter väl spamma tråden. :D

Nu har jag beställt hem en aktiveringsplattagrejsimojssak som förhoppningsvis ska utmana Älvas intelligens lite grann. Det ska bli spännande att se hur hon löser det när den kommer i nästa vecka. :sneaky:
 
Vi är på dag 4 av åtta veckors allergifoder och jag och Nikita är redan på väg att få ett nervöst sammanbrott :meh: Hon äter så lite att hon precis överlever och går omkring och skriker. Buffar, spinner, slickar och bits när hon inte får mat. Hon dricker betydligt mer än hon brukar men jag antar att det är pga att det enbart är torrisar hon lever på just nu.

Idag började hon halta på bakbenet och skrek när jag försökte känna på det. Jag var på väg att ringa vet och åka in, sedan slutade hon plötsligt. Kommer ihåg att hon gjorde samma sak när hon fick rinexin som hon hatar (jag slutade direkt eftersom jag var rädd att det var en bieffekt). Så jag kanske ska avvakta. Hon slickar sig fortfarande men jag antar att man inte ser någon skillnad på fyra dagar. :idea:
 
Sixten fick ju en betydligt lugnare tillvaro när Disa flyttade in, hon och Sauron röjer ju ihop och tar ut sig överskottsenergi på varandra 90% av tiden. Han får sova, äta och gå på lådan i fred, och gosa med mig också. Jag tror Disa och Sauron skulle må bra av en till kompis, dom kommer ju från ”flockar” och har ett otroligt utbyte av varandra. Och här sitter jag och motiverar för mig själv att jag behöver en fluffig liten röd tigerbebis när jag senast i förrgår tänkte att gud vad skönt det är att ha vuxna katter :p gah! Titta vad jag kämpar mot:
50201700_307497773223432_7160452876119048192_o.jpg

Bara Gört
 
Har du bilder på dem ifrån när du hämtade dem? Deras vikter indikerar mycket yngre kattungar, då en kattunge bör gå upp ungefär 100g/v under de första veckorna. En kattunge som väger 700g bör rimligtvis vara runt 6-7 veckor. Så antingen var dina katter alldeles för unga när de flyttade hem till dig (en kattunge får enligt lag inte vara yngre än 12v när den separeras från sin mamma = anmäl "uppfödaren"), eller så var de extremt undernärda (så till den grad att "uppfödaren" borde anmälas för vanvård).

Ruskigt söta är de ju i alla fall. :love: Jag hoppas att ni lyckas få bukt på mask- och ögonproblemen snart!

Jag fick dem för att deras mamma blivit påkörd, mannen är äldre med en mer "gammeldags" syn på katter. Min lilla Sigge var bara skinn och ben, det var fruktansvärt att ta upp henne. Hon var också den absolut minsta och jag tror inte hon klarat sig särskilt länge om inte jag plockat upp henne. Sorgligt men jag tror inte att en anmälan vore på sin plats ändå tyvärr :(

Men jag är orimligt nyfiken på hur gamla de är. Stämmer maj så är det ju helt sjukt hur små de var..?
 
Vi har länge pratat om att köpa en sådan där drickfontän till Cheenu, eftersom han är så förtjust i vatten och inte kan hålla sig ifrån vattendelen på kaffemaskinen. Efter mycket om och men slog vi till för några veckor sedan. Han har nedlåtit sig att nosa på fontänjäkeln två gånger, men fortsätter att buffa på kaffemaskinen i tid och otid.

Kattskrälle. :meh:
Jag har köpt en drickfontän till mina katter, men den är inte upp-packad än...
Tror inte att de skulle bry sig om den alls:meh:
 
Jag fick dem för att deras mamma blivit påkörd, mannen är äldre med en mer "gammeldags" syn på katter. Min lilla Sigge var bara skinn och ben, det var fruktansvärt att ta upp henne. Hon var också den absolut minsta och jag tror inte hon klarat sig särskilt länge om inte jag plockat upp henne. Sorgligt men jag tror inte att en anmälan vore på sin plats ändå tyvärr :(

Men jag är orimligt nyfiken på hur gamla de är. Stämmer maj så är det ju helt sjukt hur små de var..?

Min lilla vägde 650 gram när jag fick henne.... Hon påstods vara 12v men när jag hämtat henne kom säljaren på att hon nog ”räknat fel på en vecka”. Så här i efterhand förstår man ju att det nog inte heller stämde :crazy: Mamman var dock pytteliten och kisse som nu är 8 år väger idag ca 3 kg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp