Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland vet jag inte varför jag envisas med att ha katt. De får ju aldrig vara friska. :(
Älva och jag är på väg hem från veterinären. Imorgon ska vi tillbaka in för att ultraljuda hennes hjärta, då veterinären hörde blåsljud. Jag hoppas, hoppas, hoppas så att det inte är något farligt! Men det är ju ändå omöjligt att inte oroa sig. Varför, varför, VARFÖR kan saker inte bara vara okomplicerade ibland? :cry:
Men åh :heart hoppas det var något tillfälligt fladder bara!
 
Har köpt majssand till kattlådan och är så himla nöjd! De går annars på cats best, vilket också funkar men som trampas sönder och blir dammigt efter ett tag.

Majsen håller ihop, klumpar fint, katterna kan gräva och härja utan att sanden sönderdelas och sprids på deras päls och utanför lådan. Guldstjärna!
 
@Caoimhe men vad tråkigt 😞 MEN : ett litet blåsljud på hjärtat kan komma att låta mer vid stress hos veterinären . Och många katter kan leva långa friska liv även om ett litet blåsljud finns !

Skönt att ni ska kolla vidare med UL , men försök att inte oroa dig för mycket tills dess 💕
 
Har köpt majssand till kattlådan och är så himla nöjd! De går annars på cats best, vilket också funkar men som trampas sönder och blir dammigt efter ett tag.

Majsen håller ihop, klumpar fint, katterna kan gräva och härja utan att sanden sönderdelas och sprids på deras päls och utanför lådan. Guldstjärna!

Jag har varit nyfiken på majsströ men aldrig provat . Har kristaller till mina och haft i många år. Det är inte så många djuraffärer/ställen som säljer majsströ här, och jag vill inte behöva beställa på nätet när det gäller strö...
 
Jag har varit nyfiken på majsströ men aldrig provat . Har kristaller till mina och haft i många år. Det är inte så många djuraffärer/ställen som säljer majsströ här, och jag vill inte behöva beställa på nätet när det gäller strö...

Jag är bekväm och uppskattar att få kattmat och strö hemburet, så jag gör större beställningar på zooplus eller arken.
 
Jag är bekväm och uppskattar att få kattmat och strö hemburet, så jag gör större beställningar på zooplus eller arken.

Jag är också bekväm - beställer mat via vetzoo sen länge , har inte mentalt landat i just strö via nätet bara 😂😎

Men inser ju att det är samma sak - behöver bara ställa in mig där 👍

Jättenyfiken på majsströt som sagt !
 
Ibland vet jag inte varför jag envisas med att ha katt. De får ju aldrig vara friska. :(
Älva och jag är på väg hem från veterinären. Imorgon ska vi tillbaka in för att ultraljuda hennes hjärta, då veterinären hörde blåsljud. Jag hoppas, hoppas, hoppas så att det inte är något farligt! Men det är ju ändå omöjligt att inte oroa sig. Varför, varför, VARFÖR kan saker inte bara vara okomplicerade ibland? :cry:
Åh men lilla Älva ❤
 
Min kattunge tvättar sig relativt mycket. Kan det bli för mycket och i så fall vad ska jag göra?
 
ÄLVA ÄR INTE HJÄRTSJUK! :bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:
Hon var sååååå duktig på ultraljudet. Jag vet inte riktigt vad det var med hennes hjärta som gjorde att det låter som det gör, någonting med att blodet gick lite i cirklar istället för att gå rätt ut eller så? Jag vet inte, men vad jag vet är att hon är okej! :love:
Fy fan vilken scare! Tack för allas stöd! :heart
 
@Caoimhe så underbart skönt 😄🐱
💜
Synd att du behövde bli orolig och uppskrämd - men härligt med snabb dubbelkoll och uppföljning och att det då inte var något 😄
 
@MJLee Jag beklagar sorgen! Jag tror att du alltid gjorde ditt bästa utifrån det du visste där och då i de olika situationerna som man tänker på i efter hand - du visste ju inte om tumörerna osv. Hon fick ett oerhört bra liv hos dig! Och jag tror stenhårt på att du fattade de rätta besluten :heart

Jag kommer att komma ihåg Nikita som en av de där speciella bukekatterna :love:
 
ÄLVA ÄR INTE HJÄRTSJUK! :bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:
Hon var sååååå duktig på ultraljudet. Jag vet inte riktigt vad det var med hennes hjärta som gjorde att det låter som det gör, någonting med att blodet gick lite i cirklar istället för att gå rätt ut eller så? Jag vet inte, men vad jag vet är att hon är okej! :love:
Fy fan vilken scare! Tack för allas stöd! :heart
Åh vad skönt med lite goda nyheter också! :love:
 
Hoppar in i tråden :)
I fredags tingade vi en liten Bengal-tjej. Kommer bli lång väntan till mitten av Maj när vi får hämta henne.
Absolut inte första katten men första Bengalen:love:
Någon mer här som har bengal?
Välkommen och grattis! Så spännande med en bengal. De är väldigt vackra. :love: Glöm inte att lägga in en massa bilder i bildtråden när hon har flyttat hem!
 
Glad påsk till alla önskar Svante och Olof 🐱
 

Bifogade filer

  • 4E17D4B0-27AE-4333-BDEB-89A2DE1FAF1B.jpeg
    4E17D4B0-27AE-4333-BDEB-89A2DE1FAF1B.jpeg
    64,3 KB · Visningar: 10
Vi är inhysingar ute på landet och kissarna har haft fullt röj hela natten, samt en mindre konflikt med Husets Tonårskisse som smyger och väser över främlingar som plötsligt dyker upp från ingenstans. Husets äldre katter tar dock intrånget med ro.

S och B verkar trivas fint, trots sur tonåring. De har gjort gemensam sak och torterat ihjäl en spindel som sedan åts upp, de klättrar i soffan, stirrar ute på äventyrligheterna utanför fönstren, äter helt fräckt ur Husets Hunds matskål... Det var ett väldigt dundrande fram och tillbaka under natten, så jag hoppas att de härjat av sig någorlunda och att vi kan få lite lugn och ro under långfredagen.

B vill gå ut och titta i trädgården och hänger vid altandörrn, men jag vet inte om hon är riktigt betrodd med en sådan utsvävning. Ska se om det finns en kattsele att låna så kan hon gå ut under med kontrollerade former.
 
I flera månader har jag nu undrat hur sjutton katten stänger troslådan efter sig när hon har varit in å snott trosor därifrån. Idag kom jag på henne, hon går genom den minimalistiska knappt existerande springan mellan byrån å väggen. Å den springan är verkligen minimalistisk finns inte mycke utrymme där inte :grin::cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp