Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så sugen på att åka på kattutställningen i Vårgårda imorgon (idag med, men vi hinner knappt dit innan de stänger). Men åka 12 mil med en törstig bil för att titta på fina katter och förmodligen vilka ta med en katthemskatt hem... Låter farligt.

Det var en fin utställning :D
 
13600:- 😱 Fick fan yrsel. Men med tanke på att Agria ersätter nästan 24' så ska jag verkligen inte klaga. Det är ju ändå inläggning torsdag på jourtid-tisdag. Den fullständiga specifikationen är på två hela A4 och ett tredje påbörjat. 😬 Imorn är det återbesök!
 
Grattis! :love: Bra val av ras, måste jag säga. :D
Tack!

Jag kan knappt vänta till januari...
Nu hoppas jag bara november och december går väldigt fort.

Jag älskar verkligen rasen och en röd honkatt med vitt har jag drömt om i flera år. Hon är helt fantastiskt tecknad och en riktig liten skönhet.
 
Jag upplever att Millie ser mig, mamma och pappa som sina människor. Ingen mer eller mindre egentligen.
Men i dag när jag kom från jobbet märktes det jätteväl att vi har kamperat ihop i tre veckor. Hon blev extra glad när jag kom och när jag skulle åka så pussades hon och pratade länge vid dörren innan jag kunde gå.😍
 
Puh, kollade mailen och Svedea har betalat ut på försäkringen, inte för att det blev så mycket efter självrisk och att vet tog en tand - vilket var lite chockerande. Jag tog in henne för hosta och om gnagande berodde på tandsten, tänderna var perfekta sa vet, sedan tog han en pincett och tog ut en prick som visade sig vara en tand. Hmm.
 
Sovit dåligt inatt. Helt ok att sova med en katt i knävecket under täcket även om det är lite komplicerat att ändra ställning under natten, men inte ok att den andre studsat upp och ner, upp och ner i sängen hela natten utan att kunna bestämma sig för vad han ville. :meh:
 
Sovit dåligt inatt. Helt ok att sova med en katt i knävecket under täcket även om det är lite komplicerat att ändra ställning under natten, men inte ok att den andre studsat upp och ner, upp och ner i sängen hela natten utan att kunna bestämma sig för vad han ville. :meh:

Visst är de söta de små liven? :D Missia har roat sig med att studsa upp på mig inatt och säga "Mroww" :meh: Nog för att hon inte väger som hon gjorde när hon var yngre men hon väger fortfarande för mycket för att något sådant ska vara ok... :cautious:
 
Sovit dåligt inatt. Helt ok att sova med en katt i knävecket under täcket även om det är lite komplicerat att ändra ställning under natten, men inte ok att den andre studsat upp och ner, upp och ner i sängen hela natten utan att kunna bestämma sig för vad han ville. :meh:

Sedan somnade säkert studsbollen djupt och skönt när du släpade dig ur sängen på morgonen och sträckte ut/rullade ihop sig så där njutningsfullt som bara katter kan, uttröttad av nattens aktiviteter.
 
När jag kom hem igår så kom katten fram (irriterat sneglandes på hunden som glatt hälsade) och så började hon hulka som 17 bara sekunden efter :eek: Jag fick hålla i hunden och se på katten som hulkade en stund utan att lyckas (hon stod på ett rätt bra ställe tänkte jag, ingen matta) innan hon blev plötsligt störd och skyndade sig undan. Då fick jag skynda mig fram istället och gå in i badrummet som hon gärna följer med mig in till och där stod jag och glodde på henne.
Hon glodde tillbaka.
Absolut ingen reaktion :confused:
Jag frågade henne om hon inte skulle kräkas, hon jamade tillbaka - "Nope, inte jag inte. Det var en konstig fråga."
:cautious: Nähä...
Och bara någon stund senare åt hon av sin mat.


Jag undrar om hon inte får hårbollar ibland men sväljer ned det innan det kommer upp, vilket ... är väl någorlunda praktiskt för mig men känns inte så nyttigt 😅
 
Småfröknarna har fått kyckling och tuggat friskt ute i köket. Även FORL-kisse tuggade på som aldrig förr, och ligger nu och jäser nöjt uppe i sitt träd. Passade på att klippa klorna på dem båda när de ändå var chilla och på gott humör, himlans smidigt! Alla klor klippa, alla kissar nöjda.
 
Hör Sorba ropa ifrån vardagsrummet. Det låter inte som hon brukar så tittar in till henne. Konstaterar snabbt att katten försöker balansera på gardinstången, hinner ta två steg innan katt och allt brakar i backen.

Nu går katten runt och klagar för att "hennes" gardiner är borta :banghead:.
 
Sovit dåligt inatt. Helt ok att sova med en katt i knävecket under täcket även om det är lite komplicerat att ändra ställning under natten, men inte ok att den andre studsat upp och ner, upp och ner i sängen hela natten utan att kunna bestämma sig för vad han ville. :meh:


Jag har äntligen två katter som sover i sängen på ”rätt” sätt 🐱

Mina förra så en ville gärna sova vid huvudändan på kudde precis vid mig - supermysigt, men han blev störd om man vände sig för mycket så då gick han. Den andra ville endera sova under täcket hårt pressad intill mig, eller inte alls. Vände man sig var det bara att glömma.

Mina nuvarande är underbara 💕 Det tog rätt länge innan de alls ville sova i sängen (fd hemlösingar) så tänkte att jaha - så var det . Sen sen något halvår tillbaka (haft dem ett år nu) så började Olof sova i sängen och han vill ligga precis intill utsträckt och är helt obrydd att man vänder sig .
Sen ca 2 mån tillbaks sover även Svante i sängen. Han ligger helst över mina ben. Man kan vända sig HUR mycket som helst - han höjer bara magen och väntar tills man vänt sig 😂
Snälla är de också och sover hela nätterna (eller är tysta om de inte sover) 😻 Jag har aldrig haft så pass unga katter som är så stilla natten igenom . Men det är ju så otroligt mysigt och man sover SÅ gott när de är så 💜 Bara hoppas att det håller i sig 😂
 
Senast ändrad:
Brunetten är förbannad. Världen är grym och orättvis.

Den magra Skönhetsmissen som snart bokstavligt omvandlas till fröken Tandlösa fick idag en egen snaskskål med Sheba för att stärka sig. Godaste godiset ever, listigt dolt i patéform.

Sååå S tuggade lyckligt Sheba, medan matte Lager skulle ta ansvar för att skapa distraktion för Fetknopp-B medelst pingelboll ute i vardagsrummet. Den fjantiga pingelbollen kunde dock inte mäta sig med delikatessdoften och B gjorde ett antal tjurrusningar med dallrande tigermage för att komma ut i köket, smocka ned S och snaska i sig Sheban. Alla försök misslyckades.

Nu har B ilsket isolerat sig i tvättpåsen för kvällen. Hon åt upp sin portion bozita nyss men det var av ren princip, och hon hälsar ändå surt att svälten står för dörren för alla som drabbas av Shebabrist.

Skönhetsmissen slickar sin rosa nos och vilar upp sig i köket. Ibland får du vissa fördelar om du är en magerskrank med FORL.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp