Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig någonsin stött på en uppfödare som kategoriserar köpare så att om de skulle ha /haft huskatt så spelar det roll 😳 Dock förstått på inlägg här på Katt då och då att tydligen upplevs det så ?

Det jag isåfall sett lite mer av är att ”hobbyägare” av raskatter ibland uttrycker åsikter om att raskatter är ”bättre” . Men väldigt sällan totalt som helhet.
 
Många uppfödare har faktiskt en huskatt mitt ibland de med stamtavlor och fancy namn. Båda mina siamesuppfödare hade en huskatt också. Och uppfödaren till min ragdoll har haft en högst älskad husis. Ingen uppfödare jag varit i kontakt med har fnyst åt huskatter. Tvärtom.

De ser nog mer på HUR man haft sin huskatt. Haft huskatt = kattvän och katt an, bra. Haft huskatt som aldrig fick komma in och varken var vacc, kastrerad, märkt eller avmaskad är nog däremot "du ska inte ha nån katt varken med eller utan stamtavla"
Precis! Hela bunten jag var i kontakt med var raka motsatsen till mina fördomar :up:
Jag själv kände mig riktigt dum för att vara helt ärlig. Så snälla trevliga människor har jag sällan träffat :)
 
Bästa rasen ever... :love: :bump:
Jag vet. Jag är inte dugg opartisk jag heller :angel:

min vackra, vackra änglakatt ❤️
AF801180-40C4-413B-B972-BF9D1C5206D8.jpeg
 
Jag ska nog skriva ett nytt mejl. Prata i telefonen är inte riktigt min grej utan mejl är oftast bättre för mig så jag kan ändra mina formuleringar.
Jag är inte riktigt lika rörig i mejl som i inlägg på buke, jag lovar 😁 tack alla för era svar! Skönt att ha några andra att bolla med än bara min stackars man :o
 
Nu har jag lite ångest och precis skickat ett nytt mejl. Usch vad jag känner mig tjatig och korkad men frågar jag inte så får jag ju inga svar heller. Avslutade mejlet att jag hoppades på creme och paddor i kommande kull och frågade om det fanns fler planer för året.
 
Nu har jag lite ångest och precis skickat ett nytt mejl. Usch vad jag känner mig tjatig och korkad men frågar jag inte så får jag ju inga svar heller. Avslutade mejlet att jag hoppades på creme och paddor i kommande kull och frågade om det fanns fler planer för året.

Nej känn dig inte tjatig och korkad! Jag säger det igen - som uppfödare så uppskattar jag frågor och allmänt visat intresse. Lycka till och jag håller tummarna att du hittar en kisse som är precis så dom du önskar
 
Nej känn dig inte tjatig och korkad! Jag säger det igen - som uppfödare så uppskattar jag frågor och allmänt visat intresse. Lycka till och jag håller tummarna att du hittar en kisse som är precis så dom du önskar
Tack!
Jag har liksom fått för mig att jag borde veta hur man ska göra och bete sig. Jag är snarare som person som ursäktar mig och vill inte vara till besvär.
Förr eller senare är/blir det min tur.
 
Jag funderar på om Sune, snart 14 år, blivit dement och gått tillbaka till kattunge. 😜
Klickade hem några leksaker till honom senast jag köpte mat, för att komma över en viss summa.
Sune har i flera år varit en lugn herre som inte har varit helt enkel att aktivera. Men alltså, de här leksakerna! Han är galen i dem och far runt, så pass att han idag missade att gå och lägga sig med mig. Han som brukar vara i sängen innan mig. Söta lilla djur. 😍
 
Nu är Otto här! Helt underbar trygg liten (STOR) kille. Han är ännu på sitt eget rum med galler ut till resten av huset.

Jag är så stolt över hur Lilly (hunden) tacklar hans nyfikenhet - hon är ett yrväder i vanliga fall men nu så sitter hon och tittar åt ett annat håll och låtsas inte alls att hon helst vill leka vilda lekar med honom.
 
SE* Lilla Los Altaria (Alice) den katten äger mig nu. :love: Dit jag går, dit går hon. Ser hon mig inte, så pratar hon väldigt högt tills jag svarar och hon kommer springandes och kurrandes. Hon älskar vippor och springer gärna runt bärandes på de. :heartlove:
 

Bifogade filer

  • 89541498_10157436813523068_4324339834308001792_o.jpg
    89541498_10157436813523068_4324339834308001792_o.jpg
    99,1 KB · Visningar: 36
Otto är såklart helt jäkla underbar. Så otroligt trygg liten grabb. Han har nosat på båda hundarna. Han har blivit nosad på av Räven (som sen gick och snodde hans mat). Han sov på min arm första halvan av natten, sen retirerade jag ur hans rum och sov i min säng.

Enda kruxet är att han inte äter ordentligt ännu så jag har trugat med liquid snacks och annat gott. Sen visar det sig att han är en tulpanmördare -han hoppade upp på bordet, bet av ett stort tulpanblad...travade iväg med det och la i matskålarna till de vuxna katterna. Nu är buketten borta
 
Brunetten är sur. Det var en del mat kvar i skålen sedan igårkväll. Kanin i gelé som hunnit bli giftig och förmodligen full av kattcorona, oätlig. Jag väntade ut henne två timmar för att se om vi kunde slippa slänga en halv skål mat - men icke sa kisse. Så... maten slängdes. Skålen diskades, och står där nu...

...tom?? Brunetten har inspekterat flera gånger. Vad är detta? Ska en stackars katt leva i svält och lidande? Hon sitter brevid min stol med svansen rakt ut. En knubbig liten ryggtavla av missnöje.

Jaaa. Hon ska få mat. Hon hade väldigt gärna fått åbäka sig med att äta upp det hon faktiskt fick förut bara. Istället för att ta två munfullar och valsa iväg på annat, och sen kräva en helt nyöppnad smak.

Skönhetsmissen är inte lika engagerad i matskålshändelser. Hon vaktar akvariet. Kuttrar för sig själv och tittar på regnet utanför fönstret. Hon är typen som leker med en boll i köket, för att en halv sekund senare plötsligt manifestera sig under en filt i vardagsrumssoffan. Utan nån tydlig förklaring till hur hon kom dit. En intensiv liten person. Hon har inte tid med matskålar.
 
Grubblar på hur katter kan strimla (viktiga) papper, tugga sig igenom Dreamiespåsar, inplastad köttfärs, lammstek som dessutom är halvfryst, och liknande utan att få magen full av plast och bli förgiftade. Ett av livets mysterium. :idea:
 
Grubblar på hur katter kan strimla (viktiga) papper, tugga sig igenom Dreamiespåsar, inplastad köttfärs, lammstek som dessutom är halvfryst, och liknande utan att få magen full av plast och bli förgiftade. Ett av livets mysterium. :idea:
Varför skulle de bli förgiftade? Plast är osmältbart och hamnar i kattlådan, kött smälter de oavsett om det är halvfryst eller malt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 389
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp