Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Millie äter och dricker bra. Bajsar fint. Fin i hull och päls. Leker, klättrar och flyger.😉
Hon jamar en del men det har hon alltid gjort.
Kan jamandet stå för ngt dåligt?
I bland lägger hon sig på mattan i köket och hallen och det känns bara inte bra i magen. Har inget belägg för det i övrigt.
Hon spinner när jag klappar henne.
Är jag skadad av att hon har varit mkt sjuk eller känner hon av ngt?
 
Millie äter och dricker bra. Bajsar fint. Fin i hull och päls. Leker, klättrar och flyger.😉
Hon jamar en del men det har hon alltid gjort.
Kan jamandet stå för ngt dåligt?
I bland lägger hon sig på mattan i köket och hallen och det känns bara inte bra i magen. Har inget belägg för det i övrigt.
Hon spinner när jag klappar henne.
Är jag skadad av att hon har varit mkt sjuk eller känner hon av ngt?
Jag skulle vilja påstå att det beror på hur hon lägger sig.
Platt på rygg eller sida = inga problem :D
 
Jag skulle vilja påstå att det beror på hur hon lägger sig.
Platt på rygg eller sida = inga problem :D
Såhär oftast eller med med frambenen under sig. Visar oftast magen när jag kommer och klappar.
A0597149-27CC-402F-9245-462F6FA2B565.jpeg
 
Såhär oftast eller med med frambenen under sig. Visar oftast magen när jag kommer och klappar.Visa bifogad fil 40186
Skulle inte ta det så allvarligt. Utifrån bilden så ser det snarare ut som en trygg katt som tycker att hon äger allt och alla och därför kan lägga sig mitt på golvet, inte alls i vägen :angel::D
När min Alice var riktigt dålig efter sin kastrering så lade hon sig mitt på golvet i hallen också men hon la sig mycket stilla rakt upprätt (om du förstår vad jag menar) med tassarna uppvikta under sig, hon sov inte men hade smala ögon och såg trött ut.
 
Skulle inte ta det så allvarligt. Utifrån bilden så ser det snarare ut som en trygg katt som tycker att hon äger allt och alla och därför kan lägga sig mitt på golvet, inte alls i vägen :angel::D
När min Alice var riktigt dålig efter sin kastrering så lade hon sig mitt på golvet i hallen också men hon la sig mycket stilla rakt upprätt (om du förstår vad jag menar) med tassarna uppvikta under sig, hon sov inte men hade smala ögon och såg trött ut.
@MarieJ hon var helt enkelt försiktig om sig och ville bara ligga stilla.
 
Skulle inte ta det så allvarligt. Utifrån bilden så ser det snarare ut som en trygg katt som tycker att hon äger allt och alla och därför kan lägga sig mitt på golvet, inte alls i vägen :angel::D
När min Alice var riktigt dålig efter sin kastrering så lade hon sig mitt på golvet i hallen också men hon la sig mycket stilla rakt upprätt (om du förstår vad jag menar) med tassarna uppvikta under sig, hon sov inte men hade smala ögon och såg trött ut.
Millie kan ligga som du beskriver det är väl det jag har reagerat lite på. Men ser inga andra tecken på sjukdom.
 
@MarieJ kanske prova att locka henne till lek när hon gör så? Med en favorit leksak eller nåt, kolla om hon bryter/byter sin ställning lätt.
 
@MarieJ kanske prova att locka henne till lek när hon gör så? Med en favorit leksak eller nåt, kolla om hon bryter/byter sin ställning lätt.
Det gör hon. Hon hoppar på leken nästan alltid.
Byter oftast ställning när jag klappar.
Och spinner. Det har hon hittills inte gjort vid sjukdom.
 
Det gör hon. Hon hoppar på leken nästan alltid.
Byter oftast ställning när jag klappar.
Och spinner. Det har hon hittills inte gjort vid sjukdom.
Då skulle jag inte ta det allvarligt 😊 en sjuk katt eller en katt i smärta rör inte så gärna på sig tror jag.
 
Jag är nygammal på buke, hade ett konto för ett gäng år sedan men är tillbaka med nytt efter några års frånvaro.
Här är Isa (egentligen Diesel) i ett av sina katträd. Ragdoll-tjej som jag och sambon köpte förra våren som ettåring.

Snapchat-1389061229.jpg
 
Jag är helt förtvivlad just nu. Megara har sedan igår kräkts flera gånger. Hon skriker efter mat mellan gångerna och äter när jag inte blandar ut det med vatten, då är jag idiotiförklarad och ja, hon går på toa och har både kissat och bajsat. Men hon är lite låg. Jag har en spruta med hål i sedan Nikita som jag kan använda till att spruta in vatten, mat äter hon men det kommer upp igen, vet inte om hon får behålla något. Det enda jag kan komma på är att hon rotade runt i min handväska efter Dreamies kross och då fått i sig något olämpligt. Avföringen är helt normal. Svär över att jag är i Bollnäs där DV är enda alternativet över helgen. Hon stressade förra gången hon var hos vet och vill helst undvika att ta dit henne igen.

Nu har hon inte kräkts på några timmar, men vet inte om det är för att hon inte har så mycket kvar i magen. Funderar på om jag ska försöka ge henne en tesked sheba eller försöka whiskas eller Bozita.
 
Jag är helt förtvivlad just nu. Megara har sedan igår kräkts flera gånger. Hon skriker efter mat mellan gångerna och äter när jag inte blandar ut det med vatten, då är jag idiotiförklarad och ja, hon går på toa och har både kissat och bajsat. Men hon är lite låg. Jag har en spruta med hål i sedan Nikita som jag kan använda till att spruta in vatten, mat äter hon men det kommer upp igen, vet inte om hon får behålla något. Det enda jag kan komma på är att hon rotade runt i min handväska efter Dreamies kross och då fått i sig något olämpligt. Avföringen är helt normal. Svär över att jag är i Bollnäs där DV är enda alternativet över helgen. Hon stressade förra gången hon var hos vet och vill helst undvika att ta dit henne igen.

Nu har hon inte kräkts på några timmar, men vet inte om det är för att hon inte har så mycket kvar i magen. Funderar på om jag ska försöka ge henne en tesked sheba eller försöka whiskas eller Bozita.
Nu tänker jag lite hund-aktigt, men skonkost? 🤔
 
Tillagad kyckling är skonsamt för katter med, om du har det hemma?

Max en tesked i taget och några h emellan

Det har jag! Gav henne en tesked Whiskas. Hon slickade fatet tre ggr. Och sedan hittade jag henne på diskbänken där hon rengjorde skeden jag använt. Stängde köksdörren och nu står hon utanför och jamar förtvivlat
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
955
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 095
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 689
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp