Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratade med DV och hon sa att man inte kunde utesluta att något fastnat i tarmen och jag borde åka in akut och röntga på djursjukhus, helst i kväll. Jag hatar Bollnäs, hatar, hatar, hatar. Det närmsta är Sundsvall och dit kommer jag inte ikväll. Jag måste försöka ta mig dit imorgon. Det var där jag fick avliva Nikita akut.

Sitter och gråter i ångest. Jag klarar inte det här. Om något hänt Megara då orkar jag inte längre.
 
Jag pratade med DV och hon sa att man inte kunde utesluta att något fastnat i tarmen och jag borde åka in akut och röntga på djursjukhus, helst i kväll. Jag hatar Bollnäs, hatar, hatar, hatar. Det närmsta är Sundsvall och dit kommer jag inte ikväll. Jag måste försöka ta mig dit imorgon. Det var där jag fick avliva Nikita akut.

Sitter och gråter i ångest. Jag klarar inte det här. Om något hänt Megara då orkar jag inte längre.

Tråkigt och fruktansvärt jobbigt 😞 Men jag hade lyssnat på veterinären. Finns det någon djuramulans/taxi du kan ta istället för att vänta till i morgon?
 
@MJLee kan du inte åka Bollnäs- Uppsala ?

Sen ang att få i henne vatten, mat nu osv. Lugna dig med det. Det har inte gått så länge att hon när hon kräks så regelbundet behöver vattnas /matas akut.
 
@MJLee Hur lång tid tar det från att hon ätit tills att hon kräker? Går det ungefär lika lång tid varenda gång?

Lite olika. Ibland kräks hon mycket senare, senaste gången kort tid

@MJLee kan du inte åka Bollnäs- Uppsala ?

Sen ang att få i henne vatten, mat nu osv. Lugna dig med det. Det har inte gått så länge att hon när hon kräks så regelbundet behöver vattnas /matas akut.

Nej, inte nu på helgen. Plus att kliniken ligger långt från centrala Uppsala
 
Lite olika. Ibland kräks hon mycket senare, senaste gången kort tid



Nej, inte nu på helgen. Plus att kliniken ligger långt från centrala Uppsala

Fast tåg går ju typ en gång/varannan timma och tar bara Max 2 timmar. Du kan ju ta taxi vidare ? Det känns inte krångligare än Bollnäs-Sundsvall i tid och jobbighet med byten osv.

Men om det inte är ett alternativ så får du ju avvakta . Ta det lugnt med mat/vatten som sagt och ha inte för bråttom med det i ångesten och oron 😞 Har hon feber?
 
Jag har en sån panik. Sundsvall var där Nikita avlivades akut. Men dit kan jag komma på lite över två timmar med byte i Söderhamn imorgon bitti
 
Fast tåg går ju typ en gång/varannan timma och tar bara Max 2 timmar. Du kan ju ta taxi vidare ? Det känns inte krångligare än Bollnäs-Sundsvall i tid och jobbighet med byten osv.

Men om det inte är ett alternativ så får du ju avvakta . Ta det lugnt med mat/vatten som sagt och ha inte för bråttom med det i ångesten och oron 😞 Har hon feber?

Jag ska försöka tempa henne, men med tanke på hur det gick att få i henne vatten så kommer det vara ett helvete
 
Okej. Jag hade haft is i magen om jag varit dig. Har du någon probiotika hemma? Jag hade gett det (generöst) och sedan en tesked blötmatsås i timmen. Inte tvingat i henne vatten.

Du testar alldeles för mycket på för kort tid för att kunna få resultat enligt mig. Ta det lugnt.

Ingen probiotika, hunden fick allt i julas men kan ta bussen till sjukhuset i Bollnäs imorgon bitti. Jag har kokat och flisat kyckling. Hon ska få det om någon timme
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp