Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite nervös inför att lilla Otto kommer hem i helgen. Kyra som varit utan P-piller men inte kommit i löp på många veckor verkar äntligen komma in i löp och det känns inte så optimalt med ny katt, hona i löp och fertil hane. Så lillen kommer att få bo helt i egen lya tills löp är klart. Efter parning kommer Räven troligen att kastreras.
 
Rollade min sängkappa igår och Prada snodde en klisterremsa från golvet. Den fastnade såklart i hennes päls och blev helt tokig, sprang som en dåre fram och tillbaka genom lägenheten innan jag lyckades fånga henne och ta bort den.
Ruben satt mitt på golvet och tittade på, inte direkt imponerad av intelligensen hos katten 🙄😂
 
Varning för ett mycket rörigt inlägg.

Sitter och funderar på hur jag ska gå tillväga. Uppfödaren jag har kontaktat förväntar sig kull i april samt meddelade att flera som har hört av sig om kullen och om specifika färger de önskar. Jag önskar mig dock inte de färgerna och har inte skrivit några önskemål mer än att jag är intresserad.
Jag blir lite fundersam och funderar på om jag har varit för försynt i mitt mejl som inte skrev jag vill ha en creme eller vad jag nu egentligen önskar.
Jag kanske borde ha frågat henne hur hon tänker sig. Jag fick bara svar att vi får se vad det blir för färger och hur många som föds, återkom med mejl när du ser att de är födda på hemsidan.
Har hon kösystem? Först till kvarn som kastar sig på mejlen? Vill tio stycken ha en chokladfärgad och bara en föds hur ska hon kunna välja köpare?
Borde jag vara en jobbig en som mejlar henne igen med mina funderingar?
Åh gud jag inser att jag skulle aldrig kunna bli uppfödare. Hur väljer man köpare till sina dunbollar? Min man tror ju att jag kommer bli en crazy catlady och det hade jag definitivt blivit som uppfödare och behållit alla kattungar själv :o
 
Åh nej, jag råkade klicka mig in på stockholms katthems hemsida :nailbiting: De har en ung svartsilver! 😍 Vilket är ju min drömfärg typ, och så gulligt namn :heart
... Åh gud, de har en svartsmoke också :nailbiting:😍:nailbiting:
Och vilken söt liten flicka :love:

Tur att Alice skulle mörda mig om jag skaffade en katt till så att jag vet att det är inte ens att tänka på :p

Nej då nej då nej då! Alice kommer älska sina nya koola kattsambos! Hämta genast kissarna och lägga in en massa fina bilder på kattfamiljen här. :love::banana:
 
Nu får inte Älva gå ut i sele på ett tag. :( En liten hund blev ihjälbiten av två större hundar för ett par dagar sedan, inte allt för många minuters promenad från där vi brukar vara ute. Det är tydligen inte första gången dessa hundarna oprovocerat går till attack mot andra mindre djur. :cry: Jag skulle inte överleva om något hände Älva, så nu får vi vara inne ett tag. Jag hoppas att polisen kan ta det här på allvar och ta ifrån hundarna från dess ägare.
 
Varning för ett mycket rörigt inlägg.

Sitter och funderar på hur jag ska gå tillväga. Uppfödaren jag har kontaktat förväntar sig kull i april samt meddelade att flera som har hört av sig om kullen och om specifika färger de önskar. Jag önskar mig dock inte de färgerna och har inte skrivit några önskemål mer än att jag är intresserad.
Jag blir lite fundersam och funderar på om jag har varit för försynt i mitt mejl som inte skrev jag vill ha en creme eller vad jag nu egentligen önskar.
Jag kanske borde ha frågat henne hur hon tänker sig. Jag fick bara svar att vi får se vad det blir för färger och hur många som föds, återkom med mejl när du ser att de är födda på hemsidan.
Har hon kösystem? Först till kvarn som kastar sig på mejlen? Vill tio stycken ha en chokladfärgad och bara en föds hur ska hon kunna välja köpare?
Borde jag vara en jobbig en som mejlar henne igen med mina funderingar?
Åh gud jag inser att jag skulle aldrig kunna bli uppfödare. Hur väljer man köpare till sina dunbollar? Min man tror ju att jag kommer bli en crazy catlady och det hade jag definitivt blivit som uppfödare och behållit alla kattungar själv :o

Jag som uppfödare hade uppskattat funderingar från en potentiell kattungeköpare.
 
Jag har flyttat Busen till min lägenhet nyligen, och han är så dryg med maten just nu. Han vill ha och skriker efter den, men när han får det serverat är det inte bra nog. :meh: Jag har fått slänga en del på grund av det, och det är så tråkigt. Jag fattar inte vad han vill ha egentligen, han får det han alltid ätit med god aptit innan, men han har väl kommit på att nu när konkurrensen är borta är det fritt fram att vara mer kräsen...
 
Varning för ett mycket rörigt inlägg.

Sitter och funderar på hur jag ska gå tillväga. Uppfödaren jag har kontaktat förväntar sig kull i april samt meddelade att flera som har hört av sig om kullen och om specifika färger de önskar. Jag önskar mig dock inte de färgerna och har inte skrivit några önskemål mer än att jag är intresserad.
Jag blir lite fundersam och funderar på om jag har varit för försynt i mitt mejl som inte skrev jag vill ha en creme eller vad jag nu egentligen önskar.
Jag kanske borde ha frågat henne hur hon tänker sig. Jag fick bara svar att vi får se vad det blir för färger och hur många som föds, återkom med mejl när du ser att de är födda på hemsidan.
Har hon kösystem? Först till kvarn som kastar sig på mejlen? Vill tio stycken ha en chokladfärgad och bara en föds hur ska hon kunna välja köpare?
Borde jag vara en jobbig en som mejlar henne igen med mina funderingar?
Åh gud jag inser att jag skulle aldrig kunna bli uppfödare. Hur väljer man köpare till sina dunbollar? Min man tror ju att jag kommer bli en crazy catlady och det hade jag definitivt blivit som uppfödare och behållit alla kattungar själv :o
Maila och fråga! Jag både ringde, smsade och mejlade min uppfödare/andra uppfödare tusen frågor :o
Den uppfattningen jag fått nu när jag varit i kontakt med kattuppfödare är att alla var så fruktansvärt snälla, kunniga, hjälpsamma och osnorkiga (jag kände aldrig att jag var till besvär) att jag lätt hade kunna bjuda hem hela bunten på teparty :love:
Innan jag började kontakta uppfödare trodde jag i princip att de skulle säga "Du har haft huskatt? Skit på dig du kan inte ha finkatter" 🤷‍♀️:D:o
 
Maila och fråga! Jag både ringde, smsade och mejlade min uppfödare/andra uppfödare tusen frågor :o
Den uppfattningen jag fått nu när jag varit i kontakt med kattuppfödare är att alla var så fruktansvärt snälla, kunniga, hjälpsamma och osnorkiga (jag kände aldrig att jag var till besvär) att jag lätt hade kunna bjuda hem hela bunten på teparty :love:
Innan jag började kontakta uppfödare trodde jag i princip att de skulle säga "Du har haft huskatt? Skit på dig du kan inte ha finkatter" 🤷‍♀️:D:o
Alla katter är finkatter.
 
Maila och fråga! Jag både ringde, smsade och mejlade min uppfödare/andra uppfödare tusen frågor :o
Den uppfattningen jag fått nu när jag varit i kontakt med kattuppfödare är att alla var så fruktansvärt snälla, kunniga, hjälpsamma och osnorkiga (jag kände aldrig att jag var till besvär) att jag lätt hade kunna bjuda hem hela bunten på teparty :love:
Innan jag började kontakta uppfödare trodde jag i princip att de skulle säga "Du har haft huskatt? Skit på dig du kan inte ha finkatter" 🤷‍♀️:D:o

Många uppfödare har faktiskt en huskatt mitt ibland de med stamtavlor och fancy namn. Båda mina siamesuppfödare hade en huskatt också. Och uppfödaren till min ragdoll har haft en högst älskad husis. Ingen uppfödare jag varit i kontakt med har fnyst åt huskatter. Tvärtom.

De ser nog mer på HUR man haft sin huskatt. Haft huskatt = kattvän och katt an, bra. Haft huskatt som aldrig fick komma in och varken var vacc, kastrerad, märkt eller avmaskad är nog däremot "du ska inte ha nån katt varken med eller utan stamtavla"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 100
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 503
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp