Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
1579377572210.png
 
Hur är det med Lukas? @Alexandra_W

Något bättre. Äter fortfarande inte normalt men bättre. Och nu ligger han mer/oftare avslappnat och normalt.

Hittade Latz soup och köpte och blandade med vatten, för att få i honom mer vätska och det verkar hjälpt med.

Sover fortfarande typ hela tiden. Men var åtminstone med en stund i köket imorse. Första gången sen op
 
Något bättre. Äter fortfarande inte normalt men bättre. Och nu ligger han mer/oftare avslappnat och normalt.

Hittade Latz soup och köpte och blandade med vatten, för att få i honom mer vätska och det verkar hjälpt med.

Sover fortfarande typ hela tiden. Men var åtminstone med en stund i köket imorse. Första gången sen op
Håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll
Lilla katten ❤
 
Lilla Moxie är verkligen helt ljuvlig! Hon hade aldrig träffat hundar tidigare - nu vågar hon vara jättenära utan att fräsa eller ens resa ragg. Mina hundar är dessutom de bästa läromästarna till katter. Räven ville tvätta henne, då var hon tvungen att fräsa åt honom så han blev kränkt. Kyra är sur som ättika och vill inte veta av kattungen, så hon gömmer sig i källaren.

Dagtid när vi är på jobbet så kommer hon få vara instängd i sitt rum men så fort jag är hemma får hon gå runt som hon vill på entreplanet. Jag har inte bestämt om jag sover i hennes rum eller om hon får sova var hon vill.
 
Jo men det är ju jättelätt att ta sig upp på morgonen när man är ledbruten med träningsvärk och katten kommer som en liten purrande mjuk kamin och lägger sig tätt intill. 🙈 Sen till jobbet i dag. Undrar om man ska säga som det är eller säga att väckarklockan inte fungerade :D
 
Vaknade i natt och gick upp på toa, när jag kom tillbaka till sängen och försökte sova ville Pip krypa ner under täcket vilket han naturligtvis fick. När jag sedan vände på mig klev han upp, gick runt och började tvångsgosa min hand i minst 10 minuter innan jag fick honom att krypa ner igen och sova lite längre. Visserligen skulle jag iaf upp strax efter 04 för att släppa ut hundarna och starta motorvärmaren, men den timmen är det ändå rätt skönt att få försöka sova lite. 😴
 
Stillsam förmiddag här. Brunetten är på gott humör och har kuttrat omkring nöjt hela morgonen, hon var med i badrummet under mattes morgondusch och spann sittandes på toaletten så det hördes över vattendroppandet och schamponerandet. Lite eko sådär bland kaklet. :rofl: Nu tvättar hon sig nogsamt på en köksstol, en lång process av yogapositioner åt alla möjliga och omöjliga håll.

Skönhetsmissen är också glad, utsträckt på dörrmattan just nu. Hon solade en stund i vardagsrumsfönstret men tröttnade och kom för att hägna med oss andra i köket innan hon hittade en bekväm position rakt över mina sneakers i hallen.
 
Hatar att gå hemifrån när Sparky är på gos och bushumör och sätter sig och tittar efter mig med världens ledsnaste blick :arghh:

Hu - det är som med min lilla, jag stänger in henne i eget rum när jag går till jobbet eftersom jag inte vågar ha henne bland de andra när jag inte är hemma. Jag hör henne gråta :( så hemskt. Som tur är så har jag en hundvakt som kommer mitt på dagen och hämtar mina hundar och hon gullar med lillkissen också både vid hämt och lämning av hundarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
930
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 067
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 651
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp