killingar och räv

fejko

Trådstartare
Hur stora killingar kan räven ta? Jag ska ha killingar i slutet av mars och här finns gott om räv. Hur länge bör man ha dem innomhus för att de ska vara någorlunda säkra?
 
Sv: killingar och räv

Vet ej hur länge man bör vänta, men rävar kan nog ta ganska stora killingar.
Va uppe i kohagen i somras och såg en räv som siktat in sig på en av kalvarna, (köttras tjur, ca 2 dagar gammal) kalven låg vid några stenar och mamman stod och betade en bit där ifrån, men tydligen med full koll på vem som närmade sig kalven för när räven kommit FÖR nära jagade hon räven i fullfart genon hela hagen, hade hon vart snabbare hade hon nog trampat ihjäl den....:D
Denna räv vågade närma sig kalven trots flera stora kor och en stor tjur som betade inärheten av kalven.

Hoppas det ordnar sig!:)
 
Sv: killingar och räv

Troligen inte. En råget är i vilket fall betydligt mindre än en get. Skulle dessutom tro att en get har mer försvarsinstinkt än en råget.
PL
 

Liknande trådar

Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
583
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Happimess
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 766
Senast: Blyger
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp