Kiss i transporten

Fille kissar alltid i släpet på tävling. Har ett tjockt lager spån, mockar ur det blöta, sopar ihop resten framför bommen och låter golvet torka.
 
Jag blöter dem innan jag stoppar dem i boxen. Poängen var att jag inte stoppar in dem i pelletsform.
Japp jag förstod poängen. Jag ville bara veta hur du gjorde rent praktiskt. :) Jag pratade med någon annan som använde halmpellets i transporten och tog från rena områden i boxen och just det funkar ju inte för mig så jag hoppades på att du gjorde på annat sätt! Tack!
 
Japp jag förstod poängen. Jag ville bara veta hur du gjorde rent praktiskt. :) Jag pratade med någon annan som använde halmpellets i transporten och tog från rena områden i boxen och just det funkar ju inte för mig så jag hoppades på att du gjorde på annat sätt! Tack!
Japp jag förstod poängen. Jag ville bara veta hur du gjorde rent praktiskt. :) Jag pratade med någon annan som använde halmpellets i transporten och tog från rena områden i boxen och just det funkar ju inte för mig så jag hoppades på att du gjorde på annat sätt! Tack!

Ja en gång har jag blött upp dem i en kärra innan jag la dem i transporten. Ibland på sommaren vattnar ströet i transporten om jag tycker det dammar. Det behövs oftast bara fyllas på med nån hink då och då, har inte så mkt i släpet för det suger så bra ändå, och då tar jag det från boxarna. Har inte "bädd" så allt strö i boxarna är i stort sett rent efter var dags mockning.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 286
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 545
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering Ja, mockningen är min stora tidstjuv. Kan mocka två boxar och få en chock när jag kollar på klockan. Skulle vilja spara in lite tid på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 027
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Ja, det här med Bruce förmåga att inte hålla tätt inomhus börjar bli en följetång nu, men har dessvärre nått den grad att jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
23 442
Senast: Duplo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp