Klädstorlekar för bäbisar!

Sirocco

Trådstartare
Hej!

Jag fattar inte hur de räknar ut storlekarna...
Alltså Martin är snart 11 veckor och drar 68cl i klädstorlek, (han är 62 cm lång) vilket ju är OK. Byxor kan han ha 62 cl. Men det står 68 cl 4-6 månader :eek: Vaddå har jag en jättebebis eller???

Sv: Klädstorlekar för bäbisar!

Det är ju bara ungefär månader, jag har en mini bebis, Rasmus blir snart 2 år och drar stl. 80 fortfarande ;)

Klädstorlekarna är konstiga, Emilia är 4 månader och har allt från 56-68 (hon har tom en pymas i 50). Tror att hon väger ungefär 6,5kg och är 65 cm lång nu.

Och jag har en 7,5 månadera som drar 80-86. :rofl:

Skit i vad det står, bara det sitter bra.

Har läst nånstans att storlekarna passar ungefär upp till barnet är den längden som motsvarar storleken. Alltså 62 kan dom ha till dom är 62 cm. Den ålder som anges är ju generell, det gäller absolut inte alla utan är ju mest ett riktmärke.

Meja går upp på 74 nu snart, hon är 4 månader :D

Har läst nånstans att storlekarna passar ungefär upp till barnet är den längden som motsvarar storleken. Alltså 62 kan dom ha till dom är 62 cm. Den ålder som anges är ju generell, det gäller absolut inte alla utan är ju mest ett riktmärke.

Meja går upp på 74 nu snart, hon är 4 månader :D

Det stämmer ganska bra tycker jag med, fast storleken brukar ju inte vara helt urvuxen när de når längden, men på väg att växas ur tycker jag. Sedan är det som med alla kläder, olika märken är mer eller mindre rymliga.

Min kille har hittills börjat på nästa storlek (man byter ju inte allt direkt) drygt en månad innan det anges i plaggen, alltså han började på 68 vid knappt 3 mån, 74 vid knappt 5 osv. Nu är han 9 mån o 80 är precis lagom för det mesta men han kan fortfarande ha en del 74. Han är ca 76-77 cm lång o väger runt 10.5 kg

Det är så otroligt olika!
Maja är 5 månader nu och runt 62-64 lång (ej mätt henne på snart 1 månad) strl 62 passar henne perfekt. 68 blir framförallt allt för brett för henne, hon får plats 2 ggr på bredden;)

Till min 6 månaders bebis använder jag allt från 68:a till 86 ...sjukt olika. Han är en ganska kort tjockis , ganska lång överkropp vilket gör att bodisar avverkas i en jäklens hastighet.....

Det är ju bara ungefär månader, jag har en mini bebis, Rasmus blir snart 2 år och drar stl. 80 fortfarande ;)

Och jag har mini-mini bebisar, de ar 18 manader och kan ff ha stl 68 (4-6man) i vissa klader och aven en del 62 :rofl:
Vi har ratt mycket klader i garderoben som koptes for over ett ar sedan, men det ger iaf bra valuta for pengarna :D

Liknande trådar

Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 878
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser... 22 23 24
Svar
471
· Visningar
17 878
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!? Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi... 2
Svar
36
· Visningar
3 062
Senast: ÅDI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka