Susannas

Trådstartare
Lite fånig tråd kanske, men i alla fall :) Jag fick i födelsedagspresent att gå kurs, 9 veckor, på westernridskola och undrar kort och gått hur man klär sig då? Blir man utskrattad om har "vanliga" ridkläder, alltså ridbyxor och strumpor/chaps svarta ridskor och en tjocktröja?? :d
 
Sv: Kläder??

Nej det blir du verkligen inte.

Glöm inte hjälmen bara!

//Waern
 
Sv: Kläder??

Klart du inte blir utskrattad! Varken hästen eller "ridläraren" bryr sig om hur ryttaren är klädd, huvudsaken är ju hur man rider.

När jag rider till vardags har jag på mig ett par bekväma jeans, boots, och på överkroppen beroende på väder, oftast en tjocktröja.

Vart någonstans rider du? :)
 
Sv: Kläder??

Du kan ha vad som helst.
Det verkar inte vara samma utseendefixering i westernridningen som i den engelska ridningen Enligt mina erfarenheter.

Grattis!!
 
Sv: Kläder??

Gud vad skönt :P Nu rider jag engelskt på Enskede Ridskola, ska börja rida på Sandbyholm i uppsala (?) så det blir en bra bit att åka :p
 
Sv: Kläder??

Tackar!:D

Okej, vad skönt. fast jag har aldrig direkt märkt av att folk är utseendefixerade, bara jag själv... men jag tänker alldeles för mycket på det mesta :p hehe, det kanske var därför jag skrev den här tråden från början :o;)
 
Sv: Kläder??

Jag har ridit western i 12 år och har alltid ridbyxor på mig när jag tränar och rider ut! Brukar ha chaps när det inte är sommar. På tävling har jag jeans, men jag tycker det är så himla obekvämt till vardags, så då får det blir ridbyxorna.
 
Sv: Kläder??

Jag har ridit western i 12 år och har alltid ridbyxor på mig när jag tränar och rider ut! Brukar ha chaps när det inte är sommar. På tävling har jag jeans, men jag tycker det är så himla obekvämt till vardags, så då får det blir ridbyxorna.

:)

och jag hade jeans och red i långt innan jag började med western, tycker de flesta ridbyxor är obekväma och dålig hållbarhet i stalljobbet...

sorry för trådkap:angel:
 
Sv: Kläder??

till alla tre:

Gud vad skönt att det e lite allt möjligt.. man kör med de kläderna man vill alltså..
westerntänket, ridningen o allt, verkar SÅ mycket "sundare" än engelsk dressyr! fast det e väldans kul med dressyr, lite stelt bara.. :p
 
Sv: Kläder??

Obekvämt? Jag kör med pull on varianten, som tights fast lite kraftigare kvalitet, inget knapp, inget blixtlås, inga kardborreband vid anklarna. Brukar ha tre par att byta om med, har slitit ut och fått kasta tre par på 12 år, så de räcker åt mig i alla fall. Nu gör jag inte allt stalljobb i ridbyxor, ska jag inte rida blir det joggingvarianten!
 
Sv: Kläder??

ok. jag har visserligen bara testat de billiga vanliga varianterna och de gillar jag inte.
men sen är jag en jeansmänniska, jag älskar jeans, dessutom vill jag ha byxor som går över skorna.
men har sett dessa typ distansridbyxor, de ser faktiskt ganska sköna ut.
men jeans slår allt!
 
Sv: Kläder??

ok. jag har visserligen bara testat de billiga vanliga varianterna och de gillar jag inte.
men sen är jag en jeansmänniska, jag älskar jeans, dessutom vill jag ha byxor som går över skorna.
men har sett dessa typ distansridbyxor, de ser faktiskt ganska sköna ut.
men jeans slår allt!

Får man fråga vad för jeans du rider i? ;) (något speciellt märke, modell osv)
 
Sv: Kläder??

Lite KL

Jag har alltid ridit i jeans, tycker inte om elastaridbyxor - dom liksom flyter ut...:eek:

Och de bästa ridjeansen är riktiga Wrangler - Pro Rodeo Riders Association!:love:

Underbara att rida i, inga sömmar på insidan, och skurna så dom inte spänner åt varken om magen eller ändan. Tyvärr är dollarn jättedyr nu men annars är dom billiga också. Sheplers.com!:angel:
 
Sv: Kläder??

jag rider i de flesta jeans med lite stretch i...
mina senaste kommer från lindex...
har aldrig haft problem med att sömmarna skaver.
problemet är oftast att alla jeans hamnar förr eller senare i stallet...
 
Sv: Kläder??

jag har faktiskt aldrig ridit i jeans, men känns som att det borde bli rätt stelt, om man har sådana jeans som jag har.. typ så tajta det går :p kan inte vara skönt vid höfterna och magen :crazy::D

Någon som vet om Sandbyholm är bra? eller det kanske man inte får fråga?
 
Sv: Kläder??

Det var ju riktigt snygga jeans på den sidan ju:d
Men jag fattar inte det där med tum str?
Hur vet man vad man ska ha?

Hade ett par jättesköna jeans från BikBok förut.
Helt underbara att rida i. Långa nog för att gå över skorna även när jag satt i sadeln, stretchiga som tusan och jättemjuka.
Dock slets dem ut rätt fort men då var de otroligt välanvända också
 
Sv: Kläder??

Å mums så snygga jeans!!
Kan man hitta i svensk affär så man kan prova? Jag har lite krånglig kropp hehe, har skitsvårt att hitta jeans som passar. När jag tröttnat på ett par vardagsjeans får de bli ridjeans. Likadant med skor, jag hittar verkligen aldrig något som sitter bra och håller mer än en vinter!
 
Sv: Kläder??

Känner igen det.
Köpt många jeans som baaara ska användas till vardags sas och inte i stallet men så blir det rid och stalljeans alla fall. :D

Skitsvårt att köpa jeans.
De är nästan alltid för korta i benen ju
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 077
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 554
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp