Klädkod: Mörk Kostym (en fråga)

Trasdocka

Trådstartare
Har läst lite om klädkoden och det står bl.a. att man ska ha "täckta axlar": vad menas med detta? Betyder det att man måste ha axelband på vardera axel, på endast ena axeln eller att axlarna inte får synas alls? Jag vet knappt var man kan köpa klänning. :nailbiting:
 
knapplånar min tråd lite

Någon som har lite exempel på vad man kan ha för någon sorts "jacka"/kofta för att täcka axlarna? Jag har verkligen ingen aning. Har köpt en mörkblå klänning som glänser lite. :) Jättetacksam för svar och det är ingen brådska!
 
Är det en riktigt fin klänning, tycker jag sjal passar bättre, så här ungefär:
14247021-origpic-c4479f.jpg_0_0_100_100_500_655_90.jpg
 
knapplånar min tråd lite

Någon som har lite exempel på vad man kan ha för någon sorts "jacka"/kofta för att täcka axlarna? Jag har verkligen ingen aning. Har köpt en mörkblå klänning som glänser lite. :) Jättetacksam för svar och det är ingen brådska!
Kanske en fin kavaj med uppvikta ärmar?
Eller "jacka" som till dräkt.
 
Är det en riktigt fin klänning, tycker jag sjal passar bättre, så här ungefär:
14247021-origpic-c4479f.jpg_0_0_100_100_500_655_90.jpg
Åh ja!! Tack! Jag vet inte om min klänning är av den finare sorten då den är av polyester vilket jag gissar på är ett billigt tyg.. Men är man fattig student så är man! Hade tänkt försöka pimpa den med silversmycken. :love:

Och jag vill bara passa på att be om ursäkt att det blev 3 inlägg följande efter varandra men kunde inte "ändra" inlägget och lägga in multicitat. (eller så går det fast att jag inte vet hur.)
 
Till den modellen av klänning är nog en kortare kavaj eller allra helst en snygg sjal bäst. Något som inte täcker midjan liksom. Jag hade valt ngt mönstrat gärna flerfärgat men som gick snyggt till den mörkblå färgen.
 
Till den modellen av klänning är nog en kortare kavaj eller allra helst en snygg sjal bäst. Något som inte täcker midjan liksom. Jag hade valt ngt mönstrat gärna flerfärgat men som gick snyggt till den mörkblå färgen.
Okej tack så jättemycket!! :D Jag tänkte lite svart/vit men skall hålla utkik! :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 051
Senast: Ajda
·
Ridning Lägger ut detta som ett svar till alla som ”hoppar på ridskolan” och även ställer frågor, kan bara börja med att jag absolut inte...
Svar
1
· Visningar
1 206
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 798
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 198
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp