Klädkod sommarkavaj

Monkie

Trådstartare
Sommarkavaj till bröllop, det står att det innebär för damer kjol, klänning dräkt. Jag har läst mig till att det också ska vara ljusare färger, helt rimligt, och gärna i något "passande tyg till exempel linne".

Jag hade provat ut en klänning jag tänkte ha för ett tag sedan, men nu har det tillkommit en gravidmage som gjort att längden... försvann.. Den blev obekvämt kort! Plus att den är i ett glansigt material mer än "naturmaterial".

Så önskar lite snabb hjälp om längd/färg/tyg på nedan klänning kanske inte alls passar in, själv känner jag att jag tycker klänningen är för kort samt att den kanske är för färgstark, men har inga direkta alternativ utan måste isf handla något lite snabbt, bröllopet är imorgon!
 
Sommarkavaj till bröllop, det står att det innebär för damer kjol, klänning dräkt. Jag har läst mig till att det också ska vara ljusare färger, helt rimligt, och gärna i något "passande tyg till exempel linne".

Jag hade provat ut en klänning jag tänkte ha för ett tag sedan, men nu har det tillkommit en gravidmage som gjort att längden... försvann.. Den blev obekvämt kort! Plus att den är i ett glansigt material mer än "naturmaterial".

Så önskar lite snabb hjälp om längd/färg/tyg på nedan klänning kanske inte alls passar in, själv känner jag att jag tycker klänningen är för kort samt att den kanske är för färgstark, men har inga direkta alternativ utan måste isf handla något lite snabbt, bröllopet är imorgon!
IMG_20200814_125000.jpg
 
Färg och längd skulle jag se som rimligt när man hittar på en sommarrelaterad klädkod, men känner du dig själv inte bekväm i klänningen (som jag tolkar ditt inlägg) är det ju bättre att köpa en ny.
Okej, tack! Jag får ha den kvar som reserv om jag inte hittar någon ersättare!
 
Jag, som gillar klädkoder (de traditionella) och som enligt mig själv är rätt bra på klädkoder, tycker absolut du kan ha den klänningen med den "klädkoder". Så länge du är bekväm såklart. Därtill, när man är gravid är det ju (enligt kompisar som varit gravid) lite svårare att hitta kläder som passar så då tycker jag att man får ha lite mer spelrum.
 
Det är ju ingen vedertagen klädkod, jag tycker du ska välja något som du själv tycker är fint och bekvämt! De du lade ut bild på senast var jättefina 😊
 

Liknande trådar

Äldre Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
18 217
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 354
Senast: Anna
·
R
Äldre Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
22 459
Senast: fejko
·
Äldre Är medbjuden till en stor formell fest på mammas jobb om ett tag där det på inbjudan stod "Klädkod: Kavaj". Då jag inte är överdrivet...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp