Vad för klänning passar min kroppstyp?

Vet inte om nååååågon läser här men jag har hittat en klänning! Hurra hurra etc om det inte vore för det faktum att jag är SÅ osäker angående storlek. Ville ha den i rosa men fanns inte i min storlek (tror jag, beroende på om jag gissat rätt storlek eller ej) så det fick bli en blå. Får den om en vecka eller så så då återstår det att se om den är pytteliten eller lagom eller hur det är. Vet aldrig vilken storlek jag ska ta så känner mig smått orolig. Oh well.

image1xl.jpg



image2xl.jpg




Ångrar mig redan. OH WELL.

Superfin ju, vilken snygg rygg! Ser sval och skön ut också.
 
Kan du inte prova med ett flätat skärp eller så till också då? Det kan förstärka midjan ytterligare lite!
Funderar på det! Om den passar i övrigt så skaffar jag mig nog ett sånt :)

Jag beställer alltid hem två storlekar om jag är osäker, så får jag helt enkelt ta att skicka tillbaka den som inte passar.
Ja, jag med vanligtvis men jag tycker tillbakafrakten är så dyr så ibland pallar jag bara inte. Det är ju dock klart smartast.

Superfin ju, vilken snygg rygg! Ser sval och skön ut också.
Ja, tyckte ryggen var grymt snygg! Och stort plus på sval och skön :).
 
Jo, du har helt rätt!

Angående klänningarna du länkade till var de söta allihop, men inte alls min stil tyvärr.

Det här skulle vara perfekta klänningen för mig:

396889-0001_1



396889-0001_2


SÅ min stil. Tyvärr är helvetet vitt istället för vilken annan färg som helst (förutom svart) så det föll ju på det :(.

@lady_vip Ja, jag förstår inte heller vem de klänningarna är designade för faktiskt. Dagens mysterium. I övrigt är det nog sant som du säger, värmen är väl det tuffaste kanske - vill inte se ut som svettig gris.
Den du länkade till var söt så jag sparar den min lilla klänningsmapp :).


Åh men perfa, problem solved ;) :D

Förlåt att jag kapar tråden men jag bara älskar den här, men hittar den inte? Har du kvar länken till den, eller har den utgått?
 
Hur mycket brukar retur och så kosta, om man byter storlek och alltså inte lämnar tillbaka? :)
Vet faktiskt inte! Men jag personligen tar vanligtvis hellre och beställer två och sedan returnerar en, hellre än att behöva göra om hela proceduren. Vet dock inte vad det kostar.
 
Alltså jag blir GALEN. Kan alltså inte beställa en klänning hem till mina päron eftersom man måste fylla i sitt personnummer varpå Nelly vill automatiskt hämta min hemadress - dvs min lägga där jag inte bor just nu.
 
Alltså jag blir GALEN. Kan alltså inte beställa en klänning hem till mina päron eftersom man måste fylla i sitt personnummer varpå Nelly vill automatiskt hämta min hemadress - dvs min lägga där jag inte bor just nu.

Kan du inte använda din mammas eller pappas person nr då?
 
Alltså jag blir GALEN. Kan alltså inte beställa en klänning hem till mina päron eftersom man måste fylla i sitt personnummer varpå Nelly vill automatiskt hämta min hemadress - dvs min lägga där jag inte bor just nu.

Fast om du betalar med kort behöver du ju inte ange personnr utan kan skriva in adressen själv, så var det i alla fall förut.
 
Fast om du betalar med kort behöver du ju inte ange personnr utan kan skriva in adressen själv, så var det i alla fall förut.
Nej, det funkar inte. Det kommer upp att jag måste fylla i det oavsett om jag betalar mes kort eller direkt från min bank.
 
Nu så damer och herrar. Vet inte om nån fortfarande läser denna gamla tråd men jag har i alla fall fått klänningen som jag till slut bestämde mig för. Är nöjd faktiskt, tycker den ser helt okej ut på, hockeyspelarkänsla som jag brukar ha är inte alls särskilt stark :). Funderar på att skaffa ett skärp i samma färg som skorna typ eftersom jag tyckte att den såg finare ut på bilden där jag har mina armar i midjan. Vet inte om det blir den här på bröllopet men oavsett är jag nöjd och kommer använda den en hel del i sommar :).

bild327_zps9978503e.jpg




bild326_zps51378687.jpg




bild329_zps37662204.jpg



Tusen tack alla för er hjälp, ni är så himla rara. Och @Asko , du kämpade väl! ;) :D
 

Liknande trådar

Äldre Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
18 228
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp