Vad för klänning passar min kroppstyp?

Lustigt nog får jag verkligen inte upp någon catwalk på klänningen :(

Men skit samma, jag tänker att om du är KÄR i klänningen så kommer du antagligen känna dig fin i den och det är det absolut viktigaste eftersom du är fin i det mesta! :)

(Dessutom borde du inte fråga mig utan någon som har lite känsla för stil, typ @Lillelorden :D)
 
Lustigt nog får jag verkligen inte upp någon catwalk på klänningen :(

Men skit samma, jag tänker att om du är KÄR i klänningen så kommer du antagligen känna dig fin i den och det är det absolut viktigaste eftersom du är fin i det mesta! :)

(Dessutom borde du inte fråga mig utan någon som har lite känsla för stil, typ @Lillelorden :D)
Attans då att du inte kan se den :( Avvaktar om @Lillelorden ramlar in, eller kanske @micaelathegreat !
 
@Killaloe Aaaah förresten, kollade du via mobilen? För då syns nämligen ingen catwalk, det är bara på datorn man kan se dem kom jag på.
 
Vad fin klänningen var! :love: förstår att du gillar den tokmycket! Den hade varit sanslöst fin på dig! Så äh, du kan ju köpa den nu och låta den vila tills det är dags för bröllop ;)

Instämmer i ovanstående, helt fantastisk klänning. Och brudklänningar köper man när man hittar dem, inte precis när man behöver dem :D

Mvh / Hon som har både klänning och hatt hängande i garderoben, men inte ens har bestämt datum än :angel:
 
Instämmer i ovanstående, helt fantastisk klänning. Och brudklänningar köper man när man hittar dem, inte precis när man behöver dem :D

Mvh / Hon som har både klänning och hatt hängande i garderoben, men inte ens har bestämt datum än :angel:
Haha ja, jag är fett sugen! MEN är vidskeplig och skulle känna att jag jinxade allt om jag köpte den. Tyvärr! annars hade den varit beställd redan för FY vad perfekt den är för mig! Åååååååh grymma värld.

Men ni har väl ändå bestämt typ när ni ska gifta er? :) För oss är det mer löst organiserat, så att säga, vet ju inte ens vilket år än :D
 
Haha ja, jag är fett sugen! MEN är vidskeplig och skulle känna att jag jinxade allt om jag köpte den. Tyvärr! annars hade den varit beställd redan för FY vad perfekt den är för mig! Åååååååh grymma värld.

Men ni har väl ändå bestämt typ när ni ska gifta er? :) För oss är det mer löst organiserat, så att säga, vet ju inte ens vilket år än :D

Äääsch, annars är klänningar fina att hänga på väggen. Eller ligga hemma i soffan och äta praliner i :idea: om man nu inte skulle finna någon annan funktion för dem sådär direkt.

Men ni är väl förlovade? Då är det inte helt vansinnigt att samla på presumtiva brudklänningar i alla fall. Och den är ju inte direkt en kritvit marängpuff som aldrig skulle gå att använda till något annat. Men jo, vi tänker oss nästa år. Men det enda som faktiskt är det minsta klart är min klädsel, vilket jag tycker är att likställa med att hela grejen är kirrad :D
 
Äääsch, annars är klänningar fina att hänga på väggen. Eller ligga hemma i soffan och äta praliner i :idea: om man nu inte skulle finna någon annan funktion för dem sådär direkt.

Men ni är väl förlovade? Då är det inte helt vansinnigt att samla på presumtiva brudklänningar i alla fall. Och den är ju inte direkt en kritvit marängpuff som aldrig skulle gå att använda till något annat. Men jo, vi tänker oss nästa år. Men det enda som faktiskt är det minsta klart är min klädsel, vilket jag tycker är att likställa med att hela grejen är kirrad :D
Haha men jag vill ju inte att vårt förhållande ska ta slut pga jinxning pga köpt brudklänning innan bröllopet är spikat :D

Och yes, vi är förlovade. Men bara för oss liksom, sådär pluttinuttromantiskt, att vi har sagt och bestämt att ja, vi vill verkligen gifta oss med varandra (stor grej för övrigt, min sambo har alltid varit emot giftermål men along came I and voila! :D). Vi kommer inte förlova oss officiellt med ringar och allt runtomkring förrän vi vet exakt när vi ska gifta oss, och det blir inte förrän vi båda har våra examen och jobb och allt runtomkring oss är rätt ordnat. Det måste liksom funka med båda våra kulturer i den här frågan, så då får det bli så :)

Men äsch, vet ni att det blir nästa år hade är det ju väldigt ordnat :D Jag hade också shoppat klänning då!
 
Den långärmade var fin tyckte @Lillelorden! På intet vis för loco? Möjligen varm, är ärmarna spets eller är de i vanligt tyg?

Och TJÖP brudklännigen! Den kan ju definitivt användas till nåt annat. Typ ett white party sen när du blivit rik överklass och semestrar i Hamptons.
 
Den långärmade var fin tyckte @Lillelorden! På intet vis för loco? Möjligen varm, är ärmarna spets eller är de i vanligt tyg?

Och TJÖP brudklännigen! Den kan ju definitivt användas till nåt annat. Typ ett white party sen när du blivit rik överklass och semestrar i Hamptons.
Åh men då köper jag den! Hurra! :bump: Spanjoren sa att den var galen, men han tycker förresten att alla långärmade klänningar är OHMYGOD så galna!! pga långa ärmar är konstigt på klänningar tydligen?

Och NÄ, jag kan inte pga jinxning :(

Ps. Kommer aldrig bli varken rik eller överklass. Du får jobba på den biten så jag kan hälsa på dig när du semestrar i Hamptons!
 
Skulle vilja påstå att det är spanjoren som är loco i så fall! :up:

Jag kan köpa den och sitta på den (bildligt talat, vill ej riskera skrynkel eller rumpsvett på brudklänning!) åt dig, och sen när du väl ska gifta dig så kan jag ju bara komma på lite spontant att, "men hoppsan, jag har ju en fin, vit klänning som är apfin och fyra storlekar för liten för mig som skulle passa perfekt på @niphredil " och så ger jag den till dig i bröllopsgåva. Typ.
 
Skulle vilja påstå att det är spanjoren som är loco i så fall! :up:

Jag kan köpa den och sitta på den (bildligt talat, vill ej riskera skrynkel eller rumpsvett på brudklänning!) åt dig, och sen när du väl ska gifta dig så kan jag ju bara komma på lite spontant att, "men hoppsan, jag har ju en fin, vit klänning som är apfin och fyra storlekar för liten för mig som skulle passa perfekt på @niphredil " och så ger jag den till dig i bröllopsgåva. Typ.
Spanjoren är väldigt loco :up:

Ååååh men gört! Och så glömmer jag bort alltsammans och så på min STORA DAG (du vet, den största dagens i ens liv, när man äntligen fått en approved by a man-stämpel i pannan) så tar du fram den vackra klänningen och jag gråter och skuttar! Låter alldeles utmärkt! :love:
 
Vet inte om nååååågon läser här men jag har hittat en klänning! Hurra hurra etc om det inte vore för det faktum att jag är SÅ osäker angående storlek. Ville ha den i rosa men fanns inte i min storlek (tror jag, beroende på om jag gissat rätt storlek eller ej) så det fick bli en blå. Får den om en vecka eller så så då återstår det att se om den är pytteliten eller lagom eller hur det är. Vet aldrig vilken storlek jag ska ta så känner mig smått orolig. Oh well.

image1xl.jpg



image2xl.jpg




Ångrar mig redan. OH WELL.
 
Vet inte om nååååågon läser här men jag har hittat en klänning! Hurra hurra etc om det inte vore för det faktum att jag är SÅ osäker angående storlek. Ville ha den i rosa men fanns inte i min storlek (tror jag, beroende på om jag gissat rätt storlek eller ej) så det fick bli en blå. Får den om en vecka eller så så då återstår det att se om den är pytteliten eller lagom eller hur det är. Vet aldrig vilken storlek jag ska ta så känner mig smått orolig. Oh well.

image1xl.jpg



image2xl.jpg




Ångrar mig redan. OH WELL.
Vadå ångrar dig? HUR FIN SOM HELST JU! Tror den är smickrande för din kroppsform! Midjan sitter helt rätt och färgen + ryggen var jättefin!
 
Vadå ångrar dig? HUR FIN SOM HELST JU! Tror den är smickrande för din kroppsform! Midjan sitter helt rätt och färgen + ryggen var jättefin!
Visst är den fin? :) Jag tror dock att jag riskerar att se spikrak ut med den där typen av midja, att jag passar bättre i när överlivet (är det ett ord?) är tajt. Men men, återstår att se.

Och ja, färgen var faktiskt himla fin! :)
 
Visst är den fin? :) Jag tror dock att jag riskerar att se spikrak ut med den där typen av midja, att jag passar bättre i när överlivet (är det ett ord?) är tajt. Men men, återstår att se.

Och ja, färgen var faktiskt himla fin! :)

Kan du inte prova med ett flätat skärp eller så till också då? Det kan förstärka midjan ytterligare lite!
 

Liknande trådar

Äldre Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
18 222
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp