Usch, får ju riktigt skämmas för min klädsel :o
Rider runt barbacka i gamla söndriga och färglada mjukis-målarbyxor och en gammal T-shirt + gympaskor.

Fast då jag far till ridhuset eller ska fota har jag faktist ridkläder ;)
 
jag tycker det är kul med kläder.
likaså ridkläder.

men jag köper aldrig opraktiska ridkläder.
o så har jag inte råd med en massa onödigt.
men när jag väl ska köpa stall o ridkläder är väl klart man köper det nya o snygga? :confused:
 
så mycket modefjoll har jag inte sett bland hästarna (kanske beror på att jag inte längre är så mycket på ridskolan eller andra mer "offentliga" hästställen), om dom skulle se mig med mina hästkläder så skulle dom nog mycket hellre kolla åt nåt annat håll :D
har ju då bruna ridbyxor, svarta ridstövlar och klubbtröjan bara. lätt och enkelt och det blir inte smutsigt så fort :bow:
 
Jag har på mig ett par ridbyxer och nån tröja...inte så noga men så "tråkig" som möjlig...inge kruciduller lr liknande...
 
jag är väl i såfall något av en "klädesfanatiker"
men jag tycker att det är roligt med kläder och mode och då även i stallet, :smirk:
 
Jag tycker att eftersom man ändå måste ha på sig ridkläder varje dag är det ju lika bra att dra på sig ett par SNYGGA ridkläder. Finns ingen anledning att klä ned sig och hästen, för fina kläder GÖR mycket för helhetsintrycket! Det bor väl kanske en liten snobb i mig :D
 
Du är inte ensam, har ser du snobb nr 2.. :D
Blanka ridstövlar, helskodda ridbyxor, vit skjorta eller pikétröja och skinnhandskar :D

I en intervju med Jan Brink sa han en gång att "jag sitter aldrig upp med skitiga ridstövlar", sen dess är jag obotlig putsfanatiker!
 
Ridning är en stor snobbsport. :smirk: Det är bara att inse.
Tycker iof. att folk kan ha vilka kläder de vill så länge de låter andra vara.

Men den nya jeansjackan(var det jeans?) i höökskatalogen, med fluff. Den tycker jag var lite överdriven. Hur opraktisk som helst. :D Ingenting att ha i stallet mitt i vintern.
 
Klädd? Jaa, självklart praktiskt och funktionellt i bomullsridbyxor som är oskodda, ren tröja och/eller jacka. Och lika självklart som att jag byter strumpor och underkläder varje dag, byter jag till rent varje gång hästarna ridits. Två gånger i veckan lägger jag först mina ridkläder i tvättmaskinen , när den är klar tvättar jag hästarnas "kläder". Det behöver inte bli varken dyrt eller snobbigt. Jag har Börjes billigaste bomullsridbyxor för ca 300:-/st, avlagda tröjor, billiga bomullsvojlockar och schabrak. Och varken jag eller mina hästar ser annat än rena och prydliga ut. Dock ej moderiktiga, men så what?
 
När jag åker till ridskolan och tränar har jag "riktiga" ridkläder dvs ridbyxor (ganska slitna) och ridskor (jätteslitna). När jag rider hemma rider jag i ett par urtjänta, trasiga tajts (dom är gråa till och med) och en vanlig t-shirt (med en dunjacka över på vintern). Lägger även ridskorna åt sidan och använder ett par gamla kängpr med dragkedja fram (och klack så klart). Ser ingen anledning att slänga ut pengar på det "senaste" när kläderna ändå kommer att gå sönder snart av det dagliga livet i stallet.
 
Jag tycker det ska vara stil O Klass.. Tycker man ska försöka hålla sej till Klädkoderna som finns på dom flesta stora O Fina anläggningarna..
Igår så hoppade jag upp i vanliga jympa skor vanliga byxor.. Som tur var det bara 2-3 varv men det var hemskt jag kan inte fatta mej på människor som kan rida så.. Men det ligger väl i vilket stall man står i O Vad man har för häst..

Jag brukar ha helskodda ridboxor.. Ridstövlar alternativft Shortchaps i läder.. Piketröjja Elr sånna där slipovers.. O Uppsatthår
 
nog finns det dom som går överstyr me detta men jag själv har nu köpt ett par Pikeür ridbyxor och ångrar då mig inte att jag köpte dem. hellre betala 1600 för ett par byxor som håller och är sköna istället för ett par billiga slit och släng byxor för 399:- , detsamma gäller hjälm. har en LAS lättviktshjälm från Hansbo. kanonskön.har även funderat på en ny säkerhetsväst. Beta 7 är det,den kostar,men en billig livförsäkring.
:)
 
Jodå, jag kan väl i och för sej köpa mej ett par ridbyxor för 1600:-. Men talar du då om för min stallägare att han inte får någon hyra för mina hästar den här månaden?. Så är det om man måste betala alla kostnader själv. Och jag har haft mina billiga Piaff oskodda ridbyxor från Börjes i många år och jag hoppas att dom håller minst lika länge till. Det är mina favoritbyxor. Mjuka och sköna att rida i och torkar jättesnabbt efter tvätt. Det görs nu under sommaren efter varje ridtur då åtmindstånde jag blir svettig. Hur ofta tänker du tvätta dina 1600:-byxor? Och hu r ser dom ut efter ca 100 tvättar? Men vi har alla olika prioriteringar. Mina är att alltid se hel och ren ut, trots billig utrustning. Eller kanske, tackvare billig utrustning som tål att tvättas ofta..
 
Jag älskar kläder och även ridkläder!det finns ju jättemycket snygga ridkläder!Tycker att det är snyggt att ha lite stil.Iaf om man visar sig ute på träningar etc.
Det behöver ju inte betyda att ridningen är en snobbsport bara för att människor klär sig i kläder de tycker är snygga. :banana:
 
själv har så har man gröna helskodda ridbyxor, graninge stövlar någon tjockis tröja eller om de är vart t-shirt/linne! på vintern har jag helskodda ridbyxor,graninge, tjockis jacka o min otroligt snygga(om man får skryta) montainhorse jacka som jag har sparat till i 1 år efter att juag höll på att förfrysa mej själv året innan! jätte varm o skön!
jag ser till att ridklädrna är rena och hela! inte det senaste modet, även om man kan dreggla över vissa kläder i hästkataloger! till min shettis har jag matchande grimma/grimskaft o vojlock o benlindor! men de andvänder han SÄLLAN!
viktigast är att allt ser helt o rent ut! :p
 
jag håller med dig att de e kul att alltid komma i rena och matchande kläder av senaste modet till ridhuset........jag matchar alltid byxor tröja chabrak vantar och hjälm. andra kan tycka att de e lite löjligt men jag bryr mig inte för jag trivs i att alltid vara fin.......brukar rida i läderidstövlar (oftast nyputsade) eller skor och chaps. Ända gången jag inte har ridkläder e om man e grymt bakis och typ på vintern ändå måste motioner pållen tar jag termobyxor och på sommaren shorts....fast då rider jag barbacka!!

Länge leve livet :banana:
 
Kläderna är självklart inte viktigtast, men på stora anläggningar tex ridklubbar kan jag förstå.

på ridskolan har jag röda ridbyxor,svarta ridstövlar, linne eller tjocktröja. Ser hyffsat prdyligt ut :)

på 4h däremot :D prasselbyxor nu när det är varmare.
annars mina jättemjukisar där det rymms flera par lånkisar under :p :rofl:
 
Jag får väl erkänna att jag är lite av en "modetjej". Tycker bara om att matcha och det ska se välvårdat ut. Men visst, jag kan åka till stallet i bara mysbyxor, men bara om ja inte ska rida, om hästen får vila :)
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Ise
·
Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar. och planerar klädsel. Kan man ha hatt? (fått en förkärlek till hattar på senare tid:grin:) Hur ser ni på den...
Svar
18
· Visningar
1 238
Senast: fejko
·
  • Artikel
Hästnyheter Som tävlingsryttare kan du inte gömma din kropp och dess former. För en del är de tighta ridbyxorna en plåga och man skulle helst inte...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 267
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp