Klänning vid borgerlig vigsel

McFlurry

Trådstartare
Jag och sambon planerar att gifta oss i sommar :heart Ett väldigt litet bröllop med vigsel i rådhuset och middag för närmsta familjen och vännerna hemma i ladan dagen efter.

Jag behöver lite klädinspiration! Ni som har haft lite mindre vigslar - vad hade ni på er? :) Gärna bilder såklart :D
 
Jag och sambon planerar att gifta oss i sommar :heart Ett väldigt litet bröllop med vigsel i rådhuset och middag för närmsta familjen och vännerna hemma i ladan dagen efter.

Jag behöver lite klädinspiration! Ni som har haft lite mindre vigslar - vad hade ni på er? :) Gärna bilder såklart :D

Grattis! :heart

Vi vigde oss ensamma på en strand. Hade nedan från Hugo Boss. Tack Buke som peppade mig att beställa hem och testa den, såg så trist ut i webbshop men var riktigt fin på. Nu ser man tyvärr inte hela klänningen på dessa bilder men den slutar strax under knäna. Sen skor från Custommade.

(Bilderna lägger sig märkligt i texten så de får egna inlägg nedan).
 
8FB84CD8-00D0-4DC9-9EDD-B532AEC9FBFD.jpeg
 
Jag hade en gammal favoritklänning. Jag lär sy upp en mörkblå, vadlång version av samma modell. Den har jag sedan använt flera gånger vid festligheter, till och med promovering även om den är lite för kort för ett sånt tillfälle egentligen
 
Vi gifte oss ensamma (dottern var med) i ett privat kapell med en präst så jag antar att det inte är en borgerlig vigsel? Men inte kyrklig heller kanske? Jag hade iaf en ”riktig” brudklänning dock enkel och ingen spets eller så. Liknande den Megan Markle bar. Sen hade jag ljuslila skor med flätad rem över tårna och 6-7 cm klack. Låter skitfult men de är fina.
 
Jag och sambon planerar att gifta oss i sommar :heart Ett väldigt litet bröllop med vigsel i rådhuset och middag för närmsta familjen och vännerna hemma i ladan dagen efter.

Jag behöver lite klädinspiration! Ni som har haft lite mindre vigslar - vad hade ni på er? :) Gärna bilder såklart :D

Grattis! När jag pluggade så hade jag som extrajobb att vara vigselvärd vid borgerliga vigslar. Såg då de mest varierande klädstilar. Allt från jeans och tröja, då skulle de oftast ha ett bröllop enligt sin religion och gjorde vigseln för att få det juridiskt giltigt i Sverige. Sen fanns det allt från enklare enfärgade klänningar, till mer dekorerade till de som kom i full bröllopsutstyrsel med brudklänning för henne och frack för honom. Så jag skulle nog säga att gå efter din egen smak och vad du känner dig bekväm och fin i. Det finns inga rätt eller fel.

Var absolut det roligaste och mest givande extrajobb jag har haft vi fick också vara vittnen vid de bröllop där de inte hade någon med sig som vittnen. Det som verkligen etsat sig fast i minnet var två äldre herrar 80+ som gifte sig. De sa att de hade vuxit upp som grannar och alltid tyckt om varandra men den sortens kärlek var inte accepterad på den tiden och de gjorde vad som förväntades med fru och barn. Som gamla hade de hittat tillbaka till varandra och gifte sig borgerligt med både barn och barnbarn närvarande. Jag hoppas de fick några fina år tillsammans. Ursäkta utsvävningen i din tråd.
 
Grattis! :heart

Vi vigde oss ensamma på en strand. Hade nedan från Hugo Boss. Tack Buke som peppade mig att beställa hem och testa den, såg så trist ut i webbshop men var riktigt fin på. Nu ser man tyvärr inte hela klänningen på dessa bilder men den slutar strax under knäna. Sen skor från Custommade.

(Bilderna lägger sig märkligt i texten så de får egna inlägg nedan).
Tack snälla :heart

Och vilken fin klänning! Tur vi har buke :love::D
 
Jag och sambon planerar att gifta oss i sommar :heart Ett väldigt litet bröllop med vigsel i rådhuset och middag för närmsta familjen och vännerna hemma i ladan dagen efter.

Jag behöver lite klädinspiration! Ni som har haft lite mindre vigslar - vad hade ni på er? :) Gärna bilder såklart :D

Vad trivs du i, spontant? Lite cocktailaktigt eller full maräng?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 246
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Min första dagbokstråd! Jag och sambon ska gifta oss, om en månad och några dagar :heart Vi firar 10 år i höst och det känns så fint...
Svar
19
· Visningar
2 066
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp