Bukefalos 28 år!

Klara sig på enbart hö? Hur?

H

HokusPokus

Jag har en kanin som har problem med sin mage vid pälsfällning. Jag märkte för några dagar sedan att hon fäller och det innebär ofta ett besök på Djursjukhus. Det slutar med inläggning, dropp, mediciner och HÖGA kostander och jag går in i väggen. :crazy:

Jag drog in på hennes pellets för några dagar sedan. :( Jag ger henne MYCKET hö men mitt problem är att hon är SÅ smal. Hur ska jag lösa detta på bästa sätt? Hon får hö och lite grönsaker och frukt.

Har Ni några tips och råd?
 
Sv: Klara sig på enbart hö? Hur?

Jag glömde skriva. Hon har från börjat fått pellets 2-3 matskedar/dagar.
 
Sv: Klara sig på enbart hö? Hur?

Har hon krångelmage är väl inte digistivekex att tänka på?.. :crazy: min magra kaninpojke fick det vid pälsfällning just för att han magrade ur..
banan kan du ju prova?
 
Sv: Klara sig på enbart hö? Hur?

Ananas spadet innehåller ett enzym som hjälper dem få ut hårbollar, 1 tsk kaffe sätter igång tarmarna om de stannat, (istället för det de ger på sjukhuset mot samma sak) Ge inte banan för det är stoppande, ge grön paprika (b vitamin för ny päls) ge inte morot, men du kan ge tomat och päron, morotsblast går bra däremot.
 
Sv: Klara sig på enbart hö? Hur?

Tack så mycket för Er hjälp! :)
 
Sv: Klara sig på enbart hö? Hur?

Du kan prova att ge henne olja (rapsolja)
Det brukar inte funka så bra att hälla det i vattnet (eftersom det bara lägger sig på ytan & kaninen aldrig får i sig det), prova att hälla lite olja på hennes pellets. Alla kaniner äter det inte men det funkar på endel så det kan i alla fall vara värt ett försök!
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 738
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 140
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: JosephineR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp