Klarar ni 112-utmaningen?

Om man ringer 112 beror på hur g

Du kan ju inte jämföra en upphittad katt med ett upphittat barn, blir ju lite tokigt.
Upphittad levande varelse som inte är i akut behov av sjukvård, men behöver återföras till ansvarig vuxen så snart som möjligt = rimligt att kontakta polisen i båda fallen. Men visst, jag hoppas ingen bara skulle sätta upp en upphittat-annons och sedan räkna barnet som sitt om ingen hör av sig. :D
 
Upphittad levande varelse som inte är i akut behov av sjukvård, men behöver återföras till ansvarig vuxen så snart som möjligt = rimligt att kontakta polisen i båda fallen. Men visst, jag hoppas ingen bara skulle sätta upp en upphittat-annons och sedan räkna barnet som sitt om ingen hör av sig. :D
Är den upphittad varelsen ett litet barn eller ett barn som inte kan kommunicera på ett adekvat sätt med vuxna så går det inte att jämföra med en upphittad katt. Tycker inte det är det minsta roligt eller något att skratta åt. Hittar man ett barn så får man se till att på det snabbaste sättet som finns komma i kontakt med polisen. För en privatperson är det 112.
 

Liknande trådar

Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
6 973
Senast: Otherside
·
Samhälle En generell tråd om svensk skog och skogsbruk. Det går förstås diskutera allt möjligt men vi har en pågående biodiversitetskris i...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 306
Senast: Mkb
·
Samhälle Jag har länge undrat hur man bedömer vilket nummer man ska ringa. 112 vid pågående brott eller akut fara. 11414 om det inte är pågående...
2
Svar
37
· Visningar
2 736
Senast: Rosett
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp