Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
43 sek. Alla rätt
Jag hade inte koll på det numret heller29 sekunder, men hade ingen koll på 113 13.
Edit: Gjorde den igen på 26 sekunder nu när jag hade koll på 113 13.
Jag tänker att om man som förälder blir av med sitt barn så ringer man troligen 112 och därför så ska man ringa dit. Finns väl ingen annan direkt att höra av sig till?Jag ringer uppenbarligen 112 för sällan. Tycker det känns som lite överkurs att ringa 112 om man hittar ett friskt men borttappat barn?
48 sekunder, fel på mässlingen.
Jag vet att när jag kollat upp krisnummer så var det ett man skulle ha koll på, men trodde det mer rörde saker av kommun-typ, vilket det också var på sätt och vis.Jag hade inte koll på det numret hellerhade bara tur första gången jag gissade.
Ja precis, speciellt om det är en liten kotte som tappats bort så brukar det bli ett stort pådrag. Då är de nog glada om man inte sitter i telefonkö för icke-akuta ärenden om en hittat hen.Jag tänker att om man som förälder blir av med sitt barn så ringer man troligen 112 och därför så ska man ringa dit. Finns väl ingen annan direkt att höra av sig till?
Beror på situationen tänker jag. Om det finns några potentiella föräldrar man kan leta upp själv i omgivningen eller inte.Jag ringer uppenbarligen 112 för sällan. Tycker det känns som lite överkurs att ringa 112 om man hittar ett friskt men borttappat barn?
Jag tänker att om man som förälder blir av med sitt barn så ringer man troligen 112 och därför så ska man ringa dit. Finns väl ingen annan direkt att höra av sig till?
Jag skulle nog ha ringt polisen tänker jag? Det gör man ju med upphittade katter och liknande. Om det inte finns behov av ambulans och ingen misstanke om pågående brottslighet ser jag inte riktigt vad 112 skulle kunna göra?Beror på situationen tänker jag. Om det finns några potentiella föräldrar man kan leta upp själv i omgivningen eller inte.