Klarar ni 112-utmaningen?

Jag fick alla rätt och 23 sekunder men höll på att klicka fel ett par gången för att numrera bytt plats 😅 ovant också att behöva klicka på nästa själv istället för att den automatiskt går vidare.
 
Gjorde två gånger. Första gången ca en minut, ett pinsamt fel (jag HADE verkligen inte ringt 112 i den situationen på riktigt :p). Andra gången 37 sek och alla rätt.
 
Skulle inte ringa 1177 vid nackspärr.
Första tanken är att ringa och spärr kortet och sedan ringa bussbolag om jag glömt väska med plånboken på bussen, ringa 114 14 känns helt främmande.
Skulle jag läsa om en pandemi så vet jag inte om jag skulle ringa någon öht.
Skulle min stereo i bilen bli stulen så skulle jag övervägt om jag skulle se det som värt besväret med att sitta i telefonkö till polisen för att anmäla stölden av stereon.
 
Jag hade inte koll på det numret heller :o hade bara tur första gången jag gissade.
Jag vet att när jag kollat upp krisnummer så var det ett man skulle ha koll på, men trodde det mer rörde saker av kommun-typ, vilket det också var på sätt och vis.
 
Jag tänker att om man som förälder blir av med sitt barn så ringer man troligen 112 och därför så ska man ringa dit. Finns väl ingen annan direkt att höra av sig till?
Ja precis, speciellt om det är en liten kotte som tappats bort så brukar det bli ett stort pådrag. Då är de nog glada om man inte sitter i telefonkö för icke-akuta ärenden om en hittat hen.
 
Jag tänker att om man som förälder blir av med sitt barn så ringer man troligen 112 och därför så ska man ringa dit. Finns väl ingen annan direkt att höra av sig till?

Beror på situationen tänker jag. Om det finns några potentiella föräldrar man kan leta upp själv i omgivningen eller inte.
Jag skulle nog ha ringt polisen tänker jag? Det gör man ju med upphittade katter och liknande. Om det inte finns behov av ambulans och ingen misstanke om pågående brottslighet ser jag inte riktigt vad 112 skulle kunna göra?
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 905
Senast: Snubbelfot
·
Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 019
Senast: Otherside
·
Samhälle En generell tråd om svensk skog och skogsbruk. Det går förstås diskutera allt möjligt men vi har en pågående biodiversitetskris i...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 327
Senast: Mkb
·
Samhälle Jag har länge undrat hur man bedömer vilket nummer man ska ringa. 112 vid pågående brott eller akut fara. 11414 om det inte är pågående...
2
Svar
37
· Visningar
2 755
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp