Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit på klassåterträff för högstadiet. Det var inte bara min klass utan alla i samma årskurs. Jag valde att gå dit bara för att jag kunde, även om det innebar att träffa mina gamla mobbare.Någon som varit på en klassåterträff ? Hur var det ?
Någonting jag garanterat skulle gjort med 2 stycken som förstörde hela min skolgång om vi träffats på en klassfest. Nu har det inte varit nån återträff men jag har sett dom på fejjan och dom verkar lika blåsta som jag minns dom och den ena är fortfarande fet och dryg och ganska tom i bollen.Den ena gången ställdes en mobbare mot väggen - rätt så obehagligt.
Någonting jag garanterat skulle gjort med 2 stycken som förstörde hela min skolgång om vi träffats på en klassfest. Nu har det inte varit nån återträff men jag har sett dom på fejjan och dom verkar lika blåsta som jag minns dom och den ena är fortfarande fet och dryg och ganska tom i bollen.
Ja verkligen, jag har gjort det mina fd. plågoandar bara kunnat drömma om och både jobbat i och besökt ställen där inte många haft access samt att jag haft och har ett rikt liv utan att trampa på andra. Beter man sig inte som ett rövhål så ser universum till att man har flyt och jag brukar alltid säga att karma funkar åt båda håll. Jag har aldrig haft behov av en Porsche eller senaste modet, jag trivs med min gamla Volvo 850 och i mina jobbarkläder, dessutom behöver jag inte bevisa för någon vilken kunskap jag besitter genom att försöka vara nåt jag inte är.En vän till mig mobbades gravt under hela sin skoltid i en småstad. Både fysiskt och psykiskt.
Som vuxen har hen ”lyckats”. Hen driver redan som 30-åring två framgångsrika företag med flera anställda, jobbar också inom framstående positioner inom flera yrkesområden. Hen tjänar bra, reser mycket, har en stor lägenhet i attraktivt läge i Sthlm, äger lyxiga bilar ( betalat utan lån). Vidare har hen ett mycket rikt socialt liv, samt är lyckligt gift med en fantastisk partner. Kort sagt hen har enligt mallen ”lyckats”.
Det fantastiska är att denna människa går på återträffen, inte för att bevisa för ngn allt ovanstående utan hen går bara dit och är trevlig! Utan hävdelsebehov och utan vilja att ”hämnas”. Hen hade naturligtvis kunnat åka dit i sin maserati sportbil och ”skrivit alla på näsan”. Är så grymt imponerad av hen inte gjorde detta! Så stort gjort!
Det är inget fel i att vara fet.Nu har det inte varit nån återträff men jag har sett dom på fejjan och dom verkar lika blåsta som jag minns dom och den ena är fortfarande fet och dryg och ganska tom i bollen.
En vän till mig mobbades gravt under hela sin skoltid i en småstad. Både fysiskt och psykiskt.
Som vuxen har hen ”lyckats”. Hen driver redan som 30-åring två framgångsrika företag med flera anställda, jobbar också inom framstående positioner inom flera yrkesområden. Hen tjänar bra, reser mycket, har en stor lägenhet i attraktivt läge i Sthlm, äger lyxiga bilar ( betalat utan lån). Vidare har hen ett mycket rikt socialt liv, samt är lyckligt gift med en fantastisk partner. Kort sagt hen har enligt mallen ”lyckats”.
Det fantastiska är att denna människa går på återträffen, inte för att bevisa för ngn allt ovanstående utan hen går bara dit och är trevlig! Utan hävdelsebehov och utan vilja att ”hämnas”. Hen hade naturligtvis kunnat åka dit i sin maserati sportbil och ”skrivit alla på näsan”. Är så grymt imponerad av hen inte gjorde detta! Så stort gjort!
Nej men fet, dryg, elak och korkad är en oslagbar kombination, då kommer man liksom inte längre i utvecklingen.Det är inget fel i att vara fet.
Jag hade gärna gått på återträff med framför allt högstadiet där vi var en helt fantastisk klass med underbar gemenskap. Umgicks i stora gäng och varje dag var som en lekstuga.Någon som varit på en klassåterträff ? Hur var det ?