Jag var inte SÅ seriös.Hade de inte testat det på en väg nyligen och det blev inte så bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var inte SÅ seriös.Hade de inte testat det på en väg nyligen och det blev inte så bra?
Jag skrev att det inom klimatforskningen är vissa saker enkla, d.v.s. man är säker, och en sådan sak är att jordens medeltemperatur ökar på grund av våra utsläpp av bl.a. koldioxid. Och du svarar: "-Nej det finns ju ingen osäkerhet i att vi påverkar jordens medeltemperatur."Nej det finns ju ingen osäkerhet i att vi påverkar jordens medeltemperatur.
När jag såg/hörde Gretas eh...tal så började min hjärna pinga efter ett väldigt liknande tal och idag hittade jag det. Från nittonhundranittiotvå. Alltså 27 år sedan. FN konferens, aka Rio summit. Jag hade en god vän som var på plats så jag tittade på detta då rapport sände det. Och det fanns faktiskt på youtube. Fantastiskt. Undrar jag om Gretas folk sett detta
Det var en annan värld då, men ack alla likheter....
Talet kan säkert komma från FN s organisation självt. Det ör ett bra tal, Greta är duktig scenmässigt och har tydlig engelska med lite charmig brytning.När jag såg/hörde Gretas eh...tal så började min hjärna pinga efter ett väldigt liknande tal och idag hittade jag det. Från nittonhundranittiotvå. Alltså 27 år sedan. FN konferens, aka Rio summit. Jag hade en god vän som var på plats så jag tittade på detta då rapport sände det. Och det fanns faktiskt på youtube. Fantastiskt. Undrar jag om Gretas folk sett detta
Det var en annan värld då, men ack alla likheter....
Talet kan säkert komma från FN s organisation självt. Det ör ett bra tal, Greta är duktig scenmässigt och har tydlig engelska med lite charmig brytning.
Jag kände inte till detta tal. Tack @honung för att du informerar. Ingenting nytt under solen.
Problemet är väl inte att Greta inte kommer med något nytt. Problemet är väl att vi har vetat saker länge, utan att politiken och andra makthavare har agerat efter de vetskaperna.
Jag blir nyfiken på hur du menar att 1992 var en annan värld, @honung ?
Precis.Det har inte heller hjälpt att vi fått allt större visshet om vad problemet är och hur problemet kan minimeras.
Om Greta hade kommit med nåt nytt hade det varit märkligt men då hade hon nog, trots sin ringa ålder, visat mer tålmodighet. Väldigt lite görs, med sånt som vi kände till behövde radikalt ändras, redan decennier innan Greta föddes.
Problemet är att vi knappt i snigelfart omsätter den sedan länge kända kunskapen till hur vi måste anpassa oss för att överleva.
När jag var liten pratades det om hål i ozonlagret främst, men även pruttande kor, nedskräpning av haven, vi hade städdagar mm. Fisk var bra eller dålig. Mina föräldrar bojkottade franska viner efter kärnvapensprängningarna. De är för övrigt helt vanliga medelklassföräldrar som aldrig demonstrerat eller avstår flygresor.
Det är väl så att de som varit omedvetna om miljö o klimatproblem sedan 60 - 70 talen förmodligen levat under en sten.
Konspirationsteoretiker. Jag funderar mycket på varför klimatkrisförnekare och anti-vaccin ofta går hand i hand.
Ofta även tillsammans med rasism och kvinnohat.
Vad gjorde du på incels årsmöte?Jotack. Fick en rejäl dos i torsdags och är fortfarande mentalt mörbultad.
Ja!