Kna man äta "frystorkad" entrecote?

tott

Trådstartare
Grävde i frysen idag...och hittade ett trasigt paket med entrecote. Köttet ser torrt ut :( Kan man få till nåt vettigt av det, eller är det kört? Förstört? Farligt att äta?
 
Det är nog inte farligt men blir inte så gott. Hur gammalt är det?
Nötkött håller max 12 månader i frys.
 
Grävde i frysen idag...och hittade ett trasigt paket med entrecote. Köttet ser torrt ut :( Kan man få till nåt vettigt av det, eller är det kört? Förstört? Farligt att äta?

Det är nog inte farligt men blir inte så gott. Hur gammalt är det?
Nötkött håller max 12 månader i frys.

Gör en långkoks gryta (max 85 grader) av det .
Allt som ligger i frysen vid -18 eller kallare kan användas minst 5 år, endast fättrika källor kan bli lite härskna och ge lite härsken lukt/smak.
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 929
Senast: Voeux
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 529
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 426
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
23 057
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp