Knöl på nedre delen av halsen

E

erosen

Min häst har en knöl längst ner på halsen precis mellan bogbladet och foderstruoen. Va på klinik idag och gjorde ultraljud. Det visade sig att under fanns det flera små inkappslingar med antingen blod eller var. Ska nu i 14 dagar massera på Orudis salva och förhoppningsvis ska knölen ge med sig. Om den inte gör det eller om den blir större ska man skära upp den. Hur lång konvalecent brukar det vara? Komplikationer? Erfarenheter?
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 473
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 516
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 704
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp