Köer i Stockholm nu?

Jag skulle åkt rakt genom stan på Essingeleden, enklast och rakast. Min erfarenhet är att trafiken inte har hunnit tjockna helt då, det rör sig framåt men inte i full hastighet. Någon broöppning i Södertälje har jag aldrig varit med om trots att jag bott i Stockholm i hela mitt liv.
Jag säger tvärtom. Det tar mig ungefär 1,5 h att åka sträckan Hägersten-Solna den tiden fredagar. Normal tid 15 min.
 
Jag säger tvärtom. Det tar mig ungefär 1,5 h att åka sträckan Hägersten-Solna den tiden fredagar. Normal tid 15 min.

Jag har kört där en hel del då och så tidigt som den som undrade ska åka har köerna aldrig kommit igång när jag har kört.
 
God förmiddag. Hoppas ni alla väljer rätt väg idag!
Av ren nyfikenhet tänker jag välja Rv 55 mellan Enköping och Norrköping här i en random mitt-på-dagen-körning, mest i syfte att undersöka hur ackurata våra vanligaste webbaserade karttjänster är.

Detta är vad jag kommer klocka, efter att hållit hastighetsbegränsningar och övriga trafikregler så långt det är möjligt under körningen:
Från ST1-macken på Dr Westerlunds Gata/Enköping till under Finspångsvägens viadukt på E4:an på väg söderut i Norrköping - via Rv55.

Detta är de tider som jag kommer väga mot min verklighet:
http://www.hitta.se/kartan
159,3 km - tid 2:08

http://kartor.eniro.se/
(Ger snabbaste förslag Strängnäs/Södertälje 206,6 km - tid 2:10)
159,1 km - tid 2:20

https://maps.google.com
(159,0 km - tid 1:48 - utan trafikhänsyn.)
159,0 km - tid 1:57 - med trafikhänsyn hur läget var 10:35.
 
Herrbeta trafikplats. Te och äggmacka.
Rätt trafikstörningsfri resa, kom i kapp nån långtradare på 2+1-väg, och fick sänka hastigheten. Trafikstörningsfri, fram till Rejmyre/Hävla-avfarten, där ett längre följe trängdes bakom en traktor på en lång 1+1-sträcka. Sen ville den proppen inte riktigt lösa upp sig förrän i backarna ned mot Norrköping. På E4an var det sen betydligt mer trafik, men det en annan story.

Start: 11.36
Mål: 13.31
Tid: 1:55
Sträcka enligt min bil: 157.6
 
Slutsats: Jag tänker inte byta bort Google mot något bättre.

Undrar om inte Eniros tid härstammar från detaljen man fick göra mellan Flen och Sköldinge?
Nu är 2+1-vägen klar, och flyter fint.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 274
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag har två trafikfrågor av praktisk art som jag har funderat länge över. Den ena frågan är var jag förväntas stanna om polisen kör in...
2
Svar
32
· Visningar
2 331
Senast: Enya
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 911
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp