Köpa Digital kompaktkamera

Molekyl

Trådstartare
Hej och hå. Ni som är fotointresserade se hit!!!

Min digitalkamera börjar få mer och mer fel, behöver därför köpa en ny!
Med vad fasen skall jag köpa? :confused: Det finns ju en hel uppsjö av kameror.

Idag äger jag en Sony P-100. Jag trivs ok med den. Min mamma äger en HP-nånting och den gillar jag inte så värst mycket.

Det jag kräver av kameran är att den skall vara snabb i igångsättningen och i själva fototillfället, det skall givetvis bli bra bilder och den skall ha ett ISO på minst 800. Den skall dock vara prisvärd! Bra zoom är ett plus så att man slipper "flugskitar"!
Önskvärt är också om den håller "systemkameramåttet" så bra som möjligt!
Jag är ingen nybörjare, utan gillar att ta lite mer "avancerade" foton, kräver därför rätt mycket av kameran. Dock skall den vara användarvänlig så att min inte så fotointresserade pojkvän kan använda den.

Eftersom jag skall köpa en Canon digital systemkamera (när jag får råd) funderar jag på om jag också ska ha en Canon kompakt, just för att menyerna borde vara likadana. Är de det?


Tips och råd önskas!

Malin
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Canon Powershot S3 IS är bra, jag har den själv (FICK DEN I JULKLAPP :banana: ) och den tar skarpa bilder och sånt. Men det enda jobbiga är att det finns så mycket att välja på i menyn så man vet nästan inte vad man ska ta, lixom SÅ bra är den :D men jag har ju inte riktigt lärt mig den kameran än, det tar ju några månader lixom.

Här är rescensioner på den: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=12332
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

En Canon Powershot S3 IS har vi. Bra kamera med många funktioner. Har dock inte "fotat in" oss riktigt med den än. Innan hade vi en Olympus 765 Ultra Zoom, en jättebra kamera som det blev bra bilder med.
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Håller med föregående talare om S3:an :) Hade själv tänkt köpa en sån men ångrade mig och ska satsa på en systemkamera istället.