Köpa Digital kompaktkamera

Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Den funkar jätte bra även är man zooma max så bli det bra bilder med skärpa och allt
hopp bilden i tidigare inlägg är inte jag som tagit utan pappa, resterande har jag tagit, dock e det jag som sitter på :) :angel:
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Nu syns de. Lite gryniga är de i mitt tycke, men jag kanske är kräsen?
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Jo, jag håller med iaf på innebilderna, men de flesta billiga kameror brukar ge sådana resultat vid dåligt ljus...
Ska bli intressant att testa den själv, skulle vara bra om den var bra för så sparar jag en del pengar på minneskort!
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Jo det är den, men jag vet dock inte vad pappa har använt för inställningar, har tagit bätte bilder inne själv som inte alls blir så gryniga
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Ok tack!

Igår var jag runt o klämde o kände på kameror igen. Bestämde mig dock för den jag tittat på innan, Canon -kameran. Men den var så hiskeligt dyr i butik, den billigaste låg på 3000 kr. Så jag åkte hem och beställde den på nätet. Då får jag betala 2869 kr för kameran, en väska och frakten.
Jag beställde den 16.45 igår, o den packades direkt i Göteborg, och är här i Västerås redan! :eek: Så har jag tur får jag ett sms snart att jag kan åka o hämta ut den :banana: Sen ska jag åka o köpa ett 2Gb minneskort till den, det var slut på internetbutiken. Sen jäklar ska det fotas :banana:
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

16.20 hämtade jag ut min nya Canon Powershot A710IS :banana:
Har provfotat lite här hemma, o längtar tills vädret blir lite bättre så jag kan åka ut och fota ordentligt!!!! Nu ska jag roa mig med att lägga in programvara och läsa den stora manualen, så jag lär mig lite om mitt nya skötebarn :love:
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Har tagit några bilder inne i alla fall, katten var mindre lycklig över att agera fotomodell. :rofl: Kollade lite på inställningarna, efter att jag fotat och såg att det var lite väl stort kanske :angel: längsta sidan 3000 pixlar :rofl:
Har förminskat dem en aning nu, o dragit ner kvaliten lite, det är bara smakprov.:angel:

blomma2.jpg

katt.jpg

gasp.jpg

blomma.jpg


Lägger länk till en obehandlad, så får ni se lite bättre....
http://www.raderad.se/prosit/foto/1/blommastor.jpg
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Någon som har testat Olympus MJU770SW?
7.1 mpix
3 X optisk zoom
5 X digital zoom
ISO max 1600
Närgräns 70 mm
Stöttålig, bra för mig som har en tendens att tappa såna saker :angel:
Även vattentät ner till 10 m
Har inte hittat så mkt info om den, någon som vet om den har bildstabilisering??
Någon som vet hur BrightCapture-tekniken fungerar?
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Skulle ha köpt en Canon S3 IS eller en Sony Cybershot h5 om jag inte hade köpt min älskade Canon eos 350d :love:

Tycker att s3 is'n verkar ett snäpp bättre än sonyn dock.
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Nu har jag fotat en del med min Canon Photoshot A710IS, och tänkte lägga upp några bilder o visa :)

kopparsnok
äppelblom
vovve
vovve igen
söt flicka

Testade macrofunktionen oxå: blomma
För att jämföra är här en bild på blomman lite längre ifrån. Skittråkig rent utsagt :rofl:
hela blomman

Man får till riktigt häftiga närbilder! :D
katten

Om inte annat så ser man att man måste dammsuga under soffan :angel: :rofl:
dammig kisse


Jag är så fruktansvärt nöjd med min nya kamera så ni anar inte :love: Väl värd sina 2600 kr :love: Den är liten och smidig, lätt att ha med sig i väskan, väger ingenting, ligger skitbra i handen och är sååååå snabb :eek: Ingen risk att man missar ögonblicksbilder här inte!!! :)
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Vore jag du, skulle jag inte satsa på MJU! Min förra kamera var det och den gav jättegryniga bilder! Har även testat andra sorter och de var inte heller bra
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

*kl*

får jag låna tråden lite?

jag har ju fått skattepengarna idag :angel: och tänkte använda dom och lite sparpengar till att köpa en ny kamera.
kan tänka mig att lägga 4000-4500:- ungefär.

det jag vill använda kameran till är främst att fota hästar. både i stillhet och i rörelse (hoppning/dressyr) och även kunna ta hyfsade bilder inomhus (ridhus)

hästarna är väl det jag kommer fota primärt, sekundärt är det väl positivt med hyfsad zoom och bra skärpa/upplösning eftersom jag gärna vill ta kort och kunna göra förstoringar för att ha som tavlor...

inte för avancerad kamera heller,e ftersom jag är totalt okunnig på foto :D

några tips och rekommendationer?
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Canon har ju kommit ut med en ny powershotkamera. Den heter Canon Powershot S5 IS. Den kostar runt 4-5000kr och den är säkert superbra. Har fotat endel med S5:ans "lillebror", S3 IS, och jag tycker det är en trevlig kamera.
S5an har iaf 12x optisk zoom + 4x digital. Den har 8 MP. Går att filma med.

Här kan du läsa lite mer om den:
http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=s5is

Vill du lägga några tusen emellan och köpa en systemkamera så rekommenderar jag en EOS 400D. Har en sån själv och gillar den väldigt mycket om man bortser från kitobjektivet jag fick med kameran. Så skulle du köpa en sån, så köp ett kamerahus + ett separat objektiv.
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Fast jag tycker inte S5:an är så mkt bättre än S3:an att det är värt att betala prisskillnaden, själv prioriterar jag hellre en mindre kamera än 0,5" större bildskärm...
Nu är prisskillnaden inte så stor, men när S5:an kommer ut på marknaden kommer säkert priset på S3:an att sjunka.

Själv har jag inte tittat på någon av dom, ska nog göra det nu i veckan för jag är riktigt sugen på S3:an...
 
Sv: Köpa Digital kompaktkamera

vad ligger S3:an på för pris ungefär och skulle det vara en kamera som passar mina önskemål?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 373
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jag har två kameror: en systemkamera Nikon D60 (som jag oftast använder ett Tamron-objektiv med brännvidd 18-200 på) och en...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Myrten
·
S
Ekonomi & Juridik Lite kul jag läste nyss en tråd som nixehen skapat som påminde om min fråga, men jag ville bara ha lite allmänna synpunkter från er och...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: sydney
·
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny liten kompaktkamera, jag har redan en systemkamera, men tycker att den är för stor för att ta med på...
Svar
12
· Visningar
909
Senast: Shando
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp