Köpa Digital kompaktkamera

Sv: Köpa Digital kompaktkamera

Är intresserad av kamera haft en billig Kodak men vill nu ha en lite bättre och kanske mer avancerad, vilken kamera föreslår ni? Priset ska inte ligga över 3-4000 kr.
Ni pratade om FujiFinepix såg en S304 för ett tag sedan verkade inte jättebra men ngn som vet? Har även sett 610, V10 (?) och A350. Funderar mest på S304:an men annars en Canon, kanske powershot A310 (en kompis har en sådan). Har även kollat på A70 länge. Är ngn av dem bra eller vet ni ngn annan?
 
Sony DSC-W80 eller Canon Ixus 70?

Jaa, vad säger ni vilken tror ni är bäst till mitt ändamål.

Jag har sökt igenom alla hemsidor jag kan hitta och tillslut kommit fram till dessa två som jag nu ska välja mellan.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=ixus70pac
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=W80silver

Vad ska jag göra med kameran då? Jag fotar hästar väldigt mycket och ofta. Både i hage och när de hoppar. Katter fotas också mycket (och kompisar). Jag ska också fota naturbilder och annat.

Jag vill ha en mycket snabb (med tanke på hästar och katter) kamera som samtidigt ger skarpa bilder! Jag vill att det ska gå fort att ta en ny bild efter att ha fotat en. Min gamla kamera visade en svart ruta som gjorde att jag inte kund eta några kort på ca. 5-6 sekunder efter varje fotad bild. Jag vill kunna ta en bild direkt efteråt om jag känner för det.

Dessutom, den ska vara hållbar! Eftersom den ska med till stallet och ut i skogen... Min gamla fick hästhår och sand i objektivet och gick sönder... vill inte vara med om det igen!!!

Hoppas att någon kan svara ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jag har två kameror: en systemkamera Nikon D60 (som jag oftast använder ett Tamron-objektiv med brännvidd 18-200 på) och en...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: Myrten
·
S
Ekonomi & Juridik Lite kul jag läste nyss en tråd som nixehen skapat som påminde om min fråga, men jag ville bara ha lite allmänna synpunkter från er och...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: sydney
·
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny liten kompaktkamera, jag har redan en systemkamera, men tycker att den är för stor för att ta med på...
Svar
12
· Visningar
906
Senast: Shando
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp