Köpa eller inte?

Nu har ju TS bestämt sig, men jag tycker diskussionen är intressant.

Tornblomma, som ju jobbar med kläder och mode, har flera intressanta synpunkter som jag absolut delar. Detta med kvalité, billiga material och vad dessa två gör för helhetsintrycket tycker jag är jätteviktigt för plagget.

Det går inte att få ett billigt, syntetiskt plagg att se ut som hög kvalité. Det ser bara trashigt och tråkigt ut, billigt och vulgärt på ett negativt sätt. Det säger ju också en del om bäraren tyvärr. Det allmänna intrycket.

Visst finns det billiga plagg som ser dyrare ut, men vissa material kan helt enkelt inte se ut som annat än vad de är...

Nåt jag gärna vill lägga till är att det går att se (och känna sig) exklusiv även med billiga medel! Det kräver lite mer arbete än om man bara kan tåga in och köpa nåt dyrt designerplagg men det går absolut!
Istället för att köpa billiga massproducerade plagg i tex polyester så kan man ta en runda och kolla secondhand! Visst, mycket där ÄR skräp men man kan fynda!
Själv har jag köpt välskräddade sidenplagg och ytterplagg i kvalitetsull tex för mindre än vad jag hade betalat för ett plagg från Nelly.

Sen kan man om man har tid, tur och lite skicklighet även fynda designerkläder secondhand! Jag har hittat YSL, DVF, Louis Vuitton, Chanel, Hermes... (bara för att nämna några) på Myrorna!
 
Senast ändrad av en moderator:
Varför kan man inte göra likadant som äldre menar du?

Edit: googla advanced style så får du fram många härliga tanter som kör all in på det här med mode!
Rekommenderar också dokumentären om den finns tillgänglig online, den är helt fantastisk!!!
Såg trailern. Coola tanter ( lite du om 45 + år :) )

Visst har du rätt, det är jag som har blivit tråkigt konservativ när det gäller kläder (och jag avskyr det)
Det enda jag kan skylla på är att jag bor på liten ort
Oavsett, så är det enklare om en bor i en stor stad

Det finns en tanke att jag vill bo i storstad någongång i livet, kanske när jag blir så gammal och inte orkar med lantlivet längre
Då kan jag skaffa lägenhet med balkong och shoppa massor av roliga kläder :) :up:
 
Nåt jag gärna vill lägga till är att det går att se (och känna sig) exklusiv även med billiga medel! Det kräver lite mer arbete än om man bara kan tåga in och köpa nåt dyrt designerplagg men det går absolut!
Istället för att köpa billiga massproducerade plagg i tex polyester så kan man ta en runda och kolla secondhand! Visst, mycket där ÄR skräp men man kan fynda!
Själv har jag köpt välskräddade sidenplagg och ytterplagg i kvalitetsull tex för mindre än vad jag hade betalat för ett plagg från Nelly.

Sen kan man om man har tid, tur och lite skicklighet även fynda designerkläder secondhand! Jag har hittat YSL, DVF, Louis Vuitton, Chanel, Hermes... (bara för att nämna några) på Myrorna!
Mycket av intrycket hänger på är kroppen plagget sitter på.
Är det en vältränad fin kropp, så kan en nästan använda vilket tyg som helst. Passform och sömmar är alltid viktigt
 
Mycket av intrycket hänger på är kroppen plagget sitter på.
Är det en vältränad fin kropp, så kan en nästan använda vilket tyg som helst. Passform och sömmar är alltid viktigt

Jag tror att det handlar mycket mer om attityd, styling och självförtroende!

Sen går det alldeles utmärkt att se "billig ut" även om man lägger ut enorma summor på sina kläder. Det är bara ta en promenad på NK och se sig omkring ;)

Iofs är ju detta också en subjektiv fråga, det vill jag vara noga med att poängtera. Det ser vi ju inte minst i det här tråden, alla tycker olika helt enkelt!
 
Haha! När jag läste det i en annan tråd häromdagen tänkte jag genast att det var något @mandalaki inte skulle gilla.

Det är Oprahs ord, om jag inte minns fel. Min mamma tycker att det är jättekäckt. Urgh.
Jag vet kvinnor som har döpt sina...
Män har jag träffat på som snarare har döpt sitt könsorgan
Ursäkta TS
 
Men alltså, har du sett det användas här på Buke?

Jag kommer konsekvent börja använda "myspinne" som protest.

Ja, eller så tänker jag alldeles uppåt väggarna, men jag tror att det var här jag såg det häromdagen. Jo, det var det, nu hittade jag det i Vad gör ni-tråden.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: Unafraid
·
Äldre Hej! Nu är det så att jag gillar ju klänningar där ryggen är relativt öppen, tycker det är sexigt utan att bli för mycket. Men då till...
2
Svar
26
· Visningar
3 693
Senast: Centaur
·
Äldre Är medbjuden till en stor formell fest på mammas jobb om ett tag där det på inbjudan stod "Klädkod: Kavaj". Då jag inte är överdrivet...
Svar
5
· Visningar
1 455
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp