Köpa häst i Italien

WBanna

Trådstartare
Är det någon här på Buke som bor i Italien eller har köpt häst därifrån? Jag fundrar på att köpa en italiensk häst, men kan varken italienska eller vet hur det går till "där borta". Besiktigar man hästarna på samma sätt som här i Sverige vid försäljningen?
 
Är det någon här på Buke som bor i Italien eller har köpt häst därifrån? Jag fundrar på att köpa en italiensk häst, men kan varken italienska eller vet hur det går till "där borta". Besiktigar man hästarna på samma sätt som här i Sverige vid försäljningen?
När vi köper hästar från Portugal begär vi veterinärbesiktning av engelskspråkig veterinär - som har direktkontakt med vårt försäkringsbolags veterinär. Vi har sagt att vi köper om försäkringsbolagets veterinär godkänner för införsäkring utan reservationer. Det är ju vi som köper och kan sätta kraven.
 
När vi köper hästar från Portugal begär vi veterinärbesiktning av engelskspråkig veterinär - som har direktkontakt med vårt försäkringsbolags veterinär. Vi har sagt att vi köper om försäkringsbolagets veterinär godkänner för införsäkring utan reservationer. Det är ju vi som köper och kan sätta kraven.
Jättebra tips, tack för det!!! Brukar ni ta blodprov för att kolla t ex spår av smärtstillande också?
 
Jättebra tips, tack för det!!! Brukar ni ta blodprov för att kolla t ex spår av smärtstillande också?
Nej, men vi har köpt från en säljare vi känner rätt väl - för ett år sedan köpte vi tredje hästen från samma ställe. Vi har även tränat för säljaren både i Portugal och Sverige. Därför har vi inte känt något behov av det.
 
Nej, men vi har köpt från en säljare vi känner rätt väl - för ett år sedan köpte vi tredje hästen från samma ställe. Vi har även tränat för säljaren både i Portugal och Sverige. Därför har vi inte känt något behov av det.
Det förstår jag, skönt med en säljare man känner. Hur mycket brukar transporten från Portugal till Sverige kosta med transportör?
 
Det förstår jag, skönt med en säljare man känner. Hur mycket brukar transporten från Portugal till Sverige kosta med transportör?
Vi betalade ca 1500 euro för ett år sedan, men då hämtar vi själva i Malmö. Det går att hitta billigare men man vill låta hästen åka med någon av de välrenommerade, det är en lång resa.
 
Det förstår jag, skönt med en säljare man känner. Hur mycket brukar transporten från Portugal till Sverige kosta med transportör?
Mina föräldrar gjorde den resan men åt andra hållet från Sverige till Portugal för ca 8 år sedan, då gick det på 15000 kr per häst.
 
Vi betalade ca 1500 euro för ett år sedan, men då hämtar vi själva i Malmö. Det går att hitta billigare men man vill låta hästen åka med någon av de välrenommerade, det är en lång resa.
Absolut, det måste vara en bra och seriös transportör. Skicka gärna ett pm om du har tips på bra transportörer.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 893
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag håller på att sälja min häst, det är även första gången någonsin jag säljer en häst och jag tycker det är svårt att veta exakt hur...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: Funderarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp