Köpa häst som sällskap

H

HubbaBubba

För ett tag sedan var jag med min brors flickvän och kollade på häst. Hon hittade en jättefin treåring som hon ska ha. Uppfödaren hade en massa hästar men han hade även ett tvåårigt sto som han skulle ta bort. Hur som helst så fick jag för mig att jag skulle köpa den lilla donnan för hon var ju frisk nu. Som föl vart hon tydligen opererad i benet och hade gått gipsad så hon hade inte växt riktigt jämnt i kroppen. Kanske föll jag för henne för att hon liknade min häst som jag fick avliva för ca två år sedan :love: Hon hade så fina ögon och jag har inte kunnat sluta tänka på henne. Det är säkert mer än en månad sedan vi var där. På onsdag bär det av och hämta hästarna.....men jag vet ju också att det här köpet tömmer alla konton jag har.....men jag kan inte låta en frisk häst gå till slakt :( hon bara måste få ett hem och massor utav kärlek......kanske gömmer det sig en svan under allt tovet :)
 
Har hon inte ont då, är hon frisk nu?

Jättemycket lycka till!!!!!
 
Nej hon har inte ont och hon är ju kry och sånt. Om hon blir ridbar spelar ju ingen roll jag ska bara ha henne som sällskap till min andra herre. Hans sällskap är ett 23årigt halvblod....man vet ju aldrig när den trillar av pinnen :cry:
 
Knasboll :love:
De bästa besluten tar man precis sådär. Strider mot allt förnuft men känns rätt i hela kroppen. Helt fel kan det ju aldrig bli. Vad är det värsta som kan hända?
Lycka till!
Lejonelle
 
Nej precis :) Det känns bara så rätt att köpa hästen. Har man tur så kanske det blir en häst av henne med (ser ut som en sågbock :rofl:) Men jag blev bara så :love: när jag såg henne. Världens vackraste ögon hade hon med den lilla damen :love: fast hon är två år och har inte ens något namn :( så hon ska få heta Paranoia för hon lär nog vara lite nojig i början :rofl:
 
Heder till dig :bow:, som tar dig an denna häst!!

Men... döp henne inte till Paranoia :eek:, hästar (alla djur & människor) lever gärna upp till sina namn!

:idea:= Paradis, Pearl, Prinsess... då blir hon glad :D

Mvh/ :)Bia
 
Jag vet att Paranoia kan låta lite dumt men det kommer verkligen att passa henne :) Då hon är två år blir tre i årsskiftet och fortfarande står i samma box som sin mamma. Den första tiden lär ju bli allt annat än rolig :rofl: jaja känns som om jag har blivit van vid alla små stolliga pållar :) det är ju då de är som mysigast och härligast :D vill att det ska vara onsdag så att jag kan hämta hem henne. Det första hon ska få att äta är avmaskningsmedel :rofl:

Så kan jag ju inte ändra namnet nu heller, hon har ju redan fått en fin namnskylt i svart och silver :)
 
Jaaa, kanonbra :D!!!

Det är väl värt en ny namnskylt tycker jag, vad kostar den?
Kan nog bidra med nån krona till det :)!
 
Nä!!
Döp henne inte till Paranoia!! :eek:
Det kommer du att ångra, jag lovar.

Ninas namnförslag var bra tycker jag eller något annat "kärleksfullt" namn.

Lycka till med pållen!!!

// Anna
 
Tycker också att Nina´s namn var bättre och bidrar gärna med nån krona om du vill byta hästnamnet... Men det är ju upp till dig, självklart måste du få bestämma namnet på din egen häst :)
 
Namnet är och förblir Paranoia men hon kommer ju mest att vara en snuttan :) Att hon fick heta Paranoia beror på att jag ville ha ett namn som liknade min första pålles namn men ändå inte.......därför finns alla utom en bokstav i hennes namn med i Paranoia. Plus några extra då som P.R.O.....det kunde hon ha hetat. Jag var först inne på att döpa henne till V.I.P :)
 
Nä så kan hon ju inte heta när hon får en matte som ser ut som :devil: själv :rofl: Nu har hon ju fått Paranoia som namn både på namnskylt och på försäkringspapper och du vet väl att det betyder otur att döpa om en häst :)
 
Ska hämta henne redan imorgon och jag lovar dyrt och heligt att jag ska lägga ut en bild på henne. Döper jag henne till Love at first sight så kommer folk tro att jag är helt knäpp :rofl: du ska få se :)
 
Äh, klart du kan döpa henne till Paranioa.

Jag skulle ju döpa halvblodsstoets för till Catastrof jag ;P (nu råkade ju dock halvblodet ut för en katastrof och nödslaktades som tvååring, men..)
 
Hon kanske kunde heta smörkräm eller sockertopp eller varför inte Bodil Bengtsson :rofl:

nä hon får vara en Paranoia....finns nog ingen annan som har en sådan heller :)
 
Tycker personligen att Paranoia är ett fint namn......men det tycker man kanske om man har 14st piercingar i nyllet :rofl:

Tar vi föl på henne så ska den fan heta Panic eller något annat fint :rofl:
 
Nu är hon hemma :) Snällare häst får man leta efter....hon bara knallade rakt in i transporten och stod helt stilla hela vägen hem. Tre timmar tog det att köra hem henne och stackars var helt matt när hon lastades ur. Hon blir bara sötare och sötare att se på :)

Hon verkade vaken och nyfiken när pojkarna kom in från hagen och pratade med dem oavbrutet. Hubertus var så tagen av flickan att han knapps kunde stå stilla och äta. :)

Känns skönt att Hubertus verkade acceptera hennes närvaro....han som är kungen i stallet.

Imorgon ska de få hälsa på varandra på riktigt i hagen :)

Hon trodde nog att hon hade dött och kommit till himmlen...hon kastade sig på höet och åt och doppade hö i vattnet. Havren och betforen tyckte hon att det kunde vänta :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 921
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 611
Senast: Ridinglady
·
Hästvård I början av sommaren fick jag ta bort min bästa vän. Jag har sedan dess letat efter en ny kompis, hittade en som inte gick igenom...
Svar
3
· Visningar
2 354
Senast: johanssk
·
Träning Hej! Jag har tänkt lite på detta, och det verkar som om många är väldigt snabba med sin ridning. T.ex, dom får galoppera väldigt tidigt...
2
Svar
24
· Visningar
3 100
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp