Köpa radhus, vad tänka på?

cherie

Trådstartare
Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på Hemnet i den stad vi vill till. Perfekt läge, perfekt storlek, perfekt pris. Lite för tidigt, men... Det finns så få av dessa radhus och jag kan inte hitta att något av dem har sålts de senaste 8 åren i alla fall... Så vi känner att vi i alla fall måste dit och kolla på det. Detta är en bostadsrätt (radhus) och efter att ha synat årsredovisningen så kan jag se att det är en otroligt välskött liten förening.

Nu blev det ju plötsligt snabba puckar här. Och det är möjligt att detta radhus piper iväg långt bortom vår budget. Men OM, om det här skulle bli aktuellt - vad behöver vi tänka på? Vi ska kontakta banken för lånelöfte så fort som möjligt - men sen då? Vi har aldrig köpt varken lägenhet, radhus eller hus tidigare. Bör vi besiktiga? Vad ska besiktigas? Hur mycket kostar det? Osv osv.
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 305
Hemmet Nu behöver jag kunniga bukes hjälp. Jag kan säkert googla mig blå, men det här känns lättare. Senariot är följande: Bostadsrätt som i...
Svar
14
· Visningar
1 835
Senast: TinyWiny
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 332
Senast: cherie
·
Äldre Mina föräldrar ska sälja sitt hus, eventuellt till min lillebror till ett förmånligt pris. Om detta sker kommer jag få motsvarande summa...
Svar
18
· Visningar
1 703
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp