köpt ochippad och oreggad valp!

N

nilemarindy

tänkte höra lite med det här om registrering och chipping.

valpen i fråga är ochippad och oreggad.

Hon är 3 månader och köpt av polisen. blev omhändertagen för vanvård. tydligen avmaskar dom enbart hundarna.

min fråga är, om jag på något sätt kan registrera henne som renrasig? hon är renrasig med fin stam och så, men blev ju då omhändertagen direkt från uppfödaren.

någon som har en aning om detta?

(hon ska chippas o få första vacc i morgon samt vetrinärbesiktas)

väldigt tacksam för svar!
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Det är bara uppfödaren som kan regga valparna, o då måste hela kullen reggas.
Om det handlar om vanvård kanske den sk uppfödaren inte ens vet vem som är pappa till valparna, så det där med fin stam kan du nog glömma.
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Det är bara uppfödaren som kan regga valparna, o då måste hela kullen reggas.
Om det handlar om vanvård kanske den sk uppfödaren inte ens vet vem som är pappa till valparna, så det där med fin stam kan du nog glömma.

fast jag har stamtavlan:)

är det inte så att om man tar bodprov på far o or går det att regga dom?
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

fast jag har stamtavlan:)

är det inte så att om man tar bodprov på far o or går det att regga dom?

Är det SKKs stamtavla så är ju hunden reggad. Annars är det inte mer värt en ett papper du hittar på gatan tyvärr. En stamtavla kan ju vem som helst hitta på och skriva ut utan att den för den sakens skull är "riktig".
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Har du ett numer på den som börjar antigen på S eller SE: numer sedan ett snedsträck med årtal?
I så fall är hunden reg i SKK och det är bara att gå in på hunddata så får du veta syskon med mera.
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Har du ett numer på den som börjar antigen på S eller SE: numer sedan ett snedsträck med årtal?
I så fall är hunden reg i SKK och det är bara att gå in på hunddata så får du veta syskon med mera.

Har föräldrarnas stamtavlor:). Ringde skk igår. Och för att regga henne behövs DNA från båda föräldrarna. Så disskuterade med sambo här hemma och kom fram till att vi tänker inte regga. Orkar inte bråka om en sån sak när vi inte tänker ställa ut eller bedriva avel. Men tack för svaren iaf:)
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Har ni kontaktat övriga valpköpare, de kanske vill vava med o betala.

Finns så mycket mer än utställning o avel som man kan göra med en reggad hund.
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Har ni kontaktat övriga valpköpare, de kanske vill vava med o betala.

Finns så mycket mer än utställning o avel som man kan göra med en reggad hund.

Har fått info som gör saker så komplicerat:(. förbered er på krångel...

bara kopierar o lägger in mejlet jag fått. blir nog enklast:)

Du skrev på **** om din vovve.. och svartet är nej du kan inte registera honom.. eftersom de inte vet riktigt vem pappan är. namnlös hade 2 hanar vid detta tillfället parningen skedde. Och båda hanarna är i dax läget döda så man kan tyvärr inte blodtesta för att kunna bestämma vem som är pappan. Så tyvärr blir han registerarad som renrasig blandras.

MIn vänninna namnlös.. skulle vilja höra hur det går med valparna.. eftersom hon eventuellt kommer att få tillbaka mamman. Eller så får hon bestämma vart hon kommer att hamna. Även om hon inte är uppfödaren av din valp.. men hon är egentligen rättmättiga ägaren till mamman. Eftersom hon har inte fått varken pengar eller något köpekontrakt från namnlös2. Så just nu är vi uppe i en polisutredning gemtemot " uppfödaren" till din valp.

Det var kul att se en bild på valpen.. =) och det skulle vara kul att hålla kontakt. namnlöshund är en avkomma efter en av min uppfödning.



:crazy:


Detta är alltså infon jag har. Ville inte lägga ut namn:)
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

men vems stamtavla har jag då kom jag på nu:P?
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

men vems stamtavla har jag då kom jag på nu:P?

Har du en SKK stamtavla:confused:
Då är det ju enkelt att kolla, står ju namn?
Känner du igen det?
Mammans?
Du ser ju också datum när den är född på stamtavlan!
Hunddata är en guldgruva och även vem som är reg som uppf eller ägare.

Vill du hjälp så skicka ett PM till mig, så kan jag se vad jag kan få fram.
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Har du en SKK stamtavla:confused:
Då är det ju enkelt att kolla, står ju namn?
Känner du igen det?
Mammans?
Du ser ju också datum när den är född på stamtavlan!
Hunddata är en guldgruva och även vem som är reg som uppf eller ägare.

Vill du hjälp så skicka ett PM till mig, så kan jag se vad jag kan få fram.

Jag har föräldrarnas stamtavla:). fast nu vet jag ju inte då det sägs att hon kan ha två olika pappor:S
Mamman är ganska känd inom rasen vad jag förstått det som. Pappan också. :).

Jag har födelsedatum till henne. men inga nummer. hon finns ju inte egentligen. inget chipp och inte i något register. Hon hade ju inte ens fått något namn när hon kom till oss:)
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Då har du reg. numer på föräldrna och med hjälp av det, kan du ta reda på mycket om släkten.
Om de är hälso undersökta tex om det finns halvsyskon osv.
Hunddata är en guldgruva när det gäller inf.
man behöver inte vara medlem i SKK för att få fram uppgifter utan vem som helst kan gå in och kolla.

Kan ju vara lite spännande att få veta mer om sin hund!
 
Sv: köpt ochippad och oreggad valp!

Ta vara på Zqathans erbjudande, det är guld värt att någon som är van att luska är intresserad o vill hjälpa till.
Det är otroligt hur mycket info man kan få fram!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 676
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 999
Senast: kolblakkur
·
Hundavel & Ras Frågat med glimten i ögat, men detta tycker jag är lite filosofiskt intressant. Vem är det som ska vara tacksam i en hundaffär...
Svar
12
· Visningar
1 424
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund En bekant,NN, till mig köpte för en vecka sedan en fransk Bulldogg valp. Efter ett par dagar visade valpen tecken på ohälsa och NN tog...
2
Svar
21
· Visningar
5 235
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp