Kolhydrater? Fodersammansättning

Sv: Kolhydrater? Fodersammansättning

Då skulle det gå åt i runda slängar 5 kg om dagen här då.

Det känns helt plötsligt som att jag kommer fruktansvärt billigt undan med mina stora partier från Fodax, så jag ska nog lägga BARF-planerna på hyllan igen :p Dom får nog fortsätta med lite goda tillskott av ben nu och då!
(5 st aktiva och/eller växande Amstaffar, 25-35 kg = ca 1000 kr i månaden)

Sv: Kolhydrater? Fodersammansättning

Jo, vi gjorde ju så förut och då mådde han kanon. Tror jag gör så, måste få slut på kliandet, vi blir tokiga båda :grin:

Har läst dina länkar bland annat :bow: och det känns som att man i de flesta fall kan köra på enbart kött. Ska kolla upp mängder osv med BARF igen.
Vi ska ju köra diet 8 veckor sedan åb med provokation, så vi ska ju snart till vet och kolla igen. Han bör ju överleva till des kan man tycka :p

Man blir så TRÖTT...

Ger du fortfarande linfröolja? Vissa hundar reagerar med klåda på den? Jag skulle rekommendera dig att utesluta den och i stället ge fiskolja, eller ingen olja alls till att börja med.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 143
Senast: AlmostEasy
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 336
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa Jag håller på att sätta mig in lite i fodervärlden och lära mig mer om hundarnas näringsbehov - det är en djungel! Just denna frågan är... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 154
Senast: DeadSerious
·
Hundhälsa Väntar på att vet ska ringa upp, måste slänga ut en tråd för att kolla era erfarenheter... I korthet tror vi att hunden är... 2 3
Svar
40
· Visningar
8 589
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V