Kombinationen jobb och djur på gården

Sv: Kombinationen jobb och djur på gården

En sak verkar ju vara helt klar, att arbete inom landsting och kommun och djurägande är ingen bra ide´. Det blir jobbcoachen om jag ens kan bli ledig så jag kommer iväg dit:devil:.
 
Sv: Kombinationen jobb och djur på gården

Problemet är nog inte själva arbetet. Utan snarare inställningen att man är livegen sin arbetsgivare samt att det fortfarande existerar en syn på vårdarbetare som om de har skyldighet att vara Florence Nightingale - total uppoffring inför arbetet och ett helt osynliggörande av sin egen person.

Jag är alldeles för modern för att köpa det. Faktiskt.
 
Sv: Kombinationen jobb och djur på gården

När jag har jobbat så har jag försökt att lägga hovis/veterinär mm när jag är ledig,
på mitt senaste jobb gick inte det då det var fasta tider och jag kunde åka lite varsom helst i landet och även utanför Sverige på mina arbetstimmar.

Som tur är har jag en underbar sambo som åkte till stallet för att ta in/utsläpp, fodra, mocka, rida och även passa hovslagaren när jag inte kunde få ihop det själv.

På den tiden jag stod hemma försökte jag alltid ta ut hovis/veterinär tidigast möjligt på morgonen så fick dem göra det dem skulle och fanns det inte möjlighet för mig att stanna kvar så släppte dem faktiskt ut hästarna i hagen när dem var klara och dem verkade inte ha något emot det alls, brukade ge dem en slant extra och se till att det fanns lite kaffe och fikabröd till dem också vilket verkade vara väldigt uppskattat :) Men det kräver väl att man har snälla/väluppfostrade hästar och nära till hagen, kan tillägga att det handlade aldrig om mer än MAX 4 hästar heller utan var oftast bara 2.

Så det kankse skulle kunna vara en variant för dig?
 
Sv: Kombinationen jobb och djur på gården

Det är bara den ena hästen jag måste vara med och hjälpa. Han var från början livrädd för hovis. Nu är han inte speciellt rädd, men tröttnar efter ett tag och då måste jag vara med och hjälpa. Den andra hästen skor han redan alldeles själv, tar in och släpper ut själv också. Så blir det säkert med denna också såsmåningom, men inte just nu.
Sedan är det väl också mycket som "bortkommen" skriver, att man liksom känner sig trampad på och nedvärderad. Det jag reagerar på är till stor del deras inställning till djur öht att djur inte är värda någonting i deras ögon, och att jobbet är viktigast av allt.
Själv känner jag mej också lite för modert för att gå på sånt nonsens. Inte finns det någon som ligger på sin dödsbädd och säjer att de ångrar att de inte engagerade sig mer i sitt jobb, eller hur?
 
Sv: Kombinationen jobb och djur på gården

Inte finns det någon som ligger på sin dödsbädd och säjer att de ångrar att de inte engagerade sig mer i sitt jobb, eller hur?

Och framförallt, inte är det nån arbetsgivare som sitter vid ens säng och tackar en den dagen man gått in i väggen av alla krav, stress och påbackningar. Så varför skulle man anstränga sig mer än man har ut för..? :grin:
 
Sv: Kombinationen jobb och djur på gården

Säger bara kort och koncist så som man inte får säga:
DIN CHEF ÄR DUM I HUVUDET!

Hade jag varit du hade jag bytt jobb så fort som möjligt.
Jobbet är viktigt och värt mycket, men det finns mycket som är viktigare än jobbet.
Om mina djur/familj skulle bli akut sjuka så är det ingen fråga om saken, då sticker jag för att hjälpa dem så gott jag kan då spelar det ingen roll vad någon chef skulle säga.
Dock har jag inte haft någon chef lik din än tack å lov :)
Utan har det varit en akutsituation så har det alltid varit okej att sticka. Däremot att komma sent pga hovis brukar inte vara så uppskattat, men det brukar ju finnas dagar då det passar mer eller mindre att komma lite sent och då får man väl försöka styra det så gott det går.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 595
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 003
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 296
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp