Bukefalos 28 år!

Kombinera havandeskapspenning och jobb?

H

Hot Shot

Tänkte om man kan gå ner och jobba lite mindre samtidigt som man får havandeskapspenning eller måste man sluta jobba helt?
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Har för mig att det är likadant med HP som med FP, du kan ta ut den i 1/8, 1/4, 1/2 eller helt. Står det inget på FK??
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Du kan gå ner i arbetstid precis som med föräldrapenning.
Står i pappret man får hem sen när HP är beviljad hur mkt man vill ta ut, har för mig det var 4 rutor så de lär va 1/1, 1/2, 1/4 eller 1/8 dag.


För mig fanns det inget alternativ till att bara gå ner i tid för jag vart avstängd från jobbet.
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Haha... mig fick de nästan tjata på för att jag skulle gå hem, och skäll fick jag nästan varje dag (med glimten i ögat) av arbetskamraterna för att jag hellre gick till fabriken och drog truck i 8 timmar än att vara hemma och ligga på soffan (och få lappsjuka för att jag inte träffade folk) :angel:
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Försäkringskassan skällde på mig att jag inte sökte HP tidigare :eek:
 
Sv: Kombinera havandeskapspenning och jobb?

Mig ringde de och undrade när jag skulle börja ta ut min beviljade HP:D
Har de så mkt pengar att dela ut så tackar ju inte jag nej... (men.... lön är ju alltid bättre...)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%. Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka...
Svar
6
· Visningar
810
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
479
Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 264
Senast: Pinus
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp