Komma igång med körning!

Rea

Trådstartare
Mitt sv Hbl är inkört men jag har aldrig kört honom, han är 7 år hög och stor och maffig. Min kropp har tagit lite stryk med åren och jag skulle nu vilja kunna köra honom men jag har ALDRIG (ja nästan aldrig) kört häst och har ingen som helst idé om vad jag behöver för utrustning. Tips och ideér mottages gärna :love:.
 
Du får ungefär samma svar som i din andra tråd. ;)
Kolla in i alla gamla trådar under körning som behandlar samma sak.

LIA
 
Man tackar och bugar :bump:. Första gången på denna "avdelningen", och du vet hur det är, man KAN inte ta sig tid att läsa allt :o. MEN nu har jag läst och letat bland trådarna :D
 
Mitt tips är att ta hjälp av någon kunnig så får du bra vägledning och har någon att fråga under arbetets gång. Inkörning är ganska riskfyllt moment och man får inte utgå ifrån att hästen är inkörd om man inte sett det med egna ögon. För vad som folk menar med inkörd varierar väldigt.
Lycka till och ta det försiktigt.
/M
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 817
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Ava22
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 214
Senast: nullo-modo
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 499
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp