Kommer jag kunna ha hund igen?!

Jag tänker ju mycket på tiden efter Totte. Kommer aldrig få en lika personlig hund som honom, vi passar varandra så bra!

Med honom slarvade jag med ensamträningen eftersom han kunde vara med på jobbet de första 4 åren, sen hade jag en sambo som pluggade och var hemma mycket.

Sen flyttade jag hem till mamma och pappa och så var det kört.
Han kan inte vara ensam hemma alls (med föräldrarnas hund går det dock bra, båda är tysta 😊)

Kommer inte kunna leva utan hund känner jag rent spontant. Mina föräldrar vill inte ta hand om ännu en till hund.
Jag har inte råd med hunddagis...

Det enda är väl dagmatte, vilket jag hade ett tag, men avslutade då hon körde hundarna lösa i bilen och inte kom på bestämda tider.
 

Jag tänker såhär: ge det ett år efter att Totte gått bort, innan du bestämmer dig. Du kommer bli mycket friare utan hund och vara helt oberoende av att någon annan kan hjälpa dig. Känn efter före, innan du gör planer. Kanske känner du annorlunda när du fått lite distans.

Vi har ingen hundrastare längre och det är SÅ skönt. Vår skötte ändå det bra (några gånger fick jag slänga mig hem då hennes barn behövt åka in till akuten), men det är så otroligt skönt att kunna reda sig själv. Hon hjälper oss fortfarande vid behov, men det är kanske en gång om året eller så. Man blir väldigt låst med hund och ännu mer låst när man måste förlita sig på att någon annan ska hjälpa till med den.

Förlåt om jag är negativ! :heart
Håller med. När vår gamla som bodde kvar hos mamma och brorsan bodde kvar hemma, togs bort sa vi att det då inte skulle bli någon ny hund eftersom vi inte direkt känner för att åka till hunddagis (finns inget mig veterligen i närheten) och morfar som hade ställt upp de dagar det behövdes sa med all rätt ifrån om att hjälpa till med en ny; dvs vi kan ju inte skaffa hund och lita på att vår äldre anhörig ska orka ställa upp! Är snart 9 år sedan vår älskade hund togs bort och än har ingen av oss hund efter honom. Visst saknar jag hund ibland men grannarna vägg i vägg har hundar som jag rastar nån gång ibland och så gjort i några år nu 😊.
 
Det är aldrig för sent att ensamträna en hund. Däremot kvarstår ju problemet att hunden inte kan vara ensam hela dagen medans du är på jobbet, så då måste man ju lösa det med hunddagis/dagmatte eller liknande.
 
Det är aldrig för sent att ensamträna en hund. Däremot kvarstår ju problemet att hunden inte kan vara ensam hela dagen medans du är på jobbet, så då måste man ju lösa det med hunddagis/dagmatte eller liknande.

Nä jag vet, men jag har/hade ingen lust med en 10 årig hund som redan fått flytta så mycket ❤
 
Jag har tänkt mycket på det där. Först tänkte vi köpa en hund redan i år men nu har vi bestämt oss för att vänta. Ruben är så himla speciell, en once in a lifetime.
Vi ska låta oss sörja och bearbeta och sen bestämma oss för om vi vill ha hund igen.

Jag tycker ju dock om katter, extra mycket nu när jag verkligen hittat en ras som passar så himla bra.
För mig så underlättar det, att ha Prada och snart även Paisley.
Rubens tid går mot sitt slut och även om jag kommer sörja honom något fruktansvärt så är jag samtidigt så himla tacksam över att jag fått honom så många år.
We can't protect them from time skrev en tjej i Pekingese-gruppen på fb, så himla sant.
 
Jag har tänkt mycket på det där. Först tänkte vi köpa en hund redan i år men nu har vi bestämt oss för att vänta. Ruben är så himla speciell, en once in a lifetime.
Vi ska låta oss sörja och bearbeta och sen bestämma oss för om vi vill ha hund igen.

Jag tycker ju dock om katter, extra mycket nu när jag verkligen hittat en ras som passar så himla bra.
För mig så underlättar det, att ha Prada och snart även Paisley.
Rubens tid går mot sitt slut och även om jag kommer sörja honom något fruktansvärt så är jag samtidigt så himla tacksam över att jag fått honom så många år.
We can't protect them from time skrev en tjej i Pekingese-gruppen på fb, så himla sant.
Så sanna ord! Verkligen ❤. Jag saknar våra hundar och främst vår sista men oj så tacksam jag var över att han fick 16 år goda år! Särskilt eftersom vi tog över honom som 6 åring ❤.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Hellhound
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 345
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 220
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 683
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp