Heulwen
Trådstartare

Ja, förutom R8an här då.
R8an skrev en tråd om honom i maj tror jag. Måns var en katt som ägdes av en missbrukare som hotade att skjuta ihjäl Måns.
Måns var mager som en sticka och levde på brödsmulor som pensionärerna gav honom. Han fick nästan aldrig komma inomhus och ofta så sparkade folk ut honom från värmen i trapphuset för han råkade göra ifrån sig där när han försökte fly undan vinterkylan.
Han kissade tydligen överallt i missbrukarens lägenhet, men det var för att "toaletten" aldrig rengjordes.
Så kom det sig då att jag erbjöd mig att ta hand om Måns tills han fått ett bra hem (vi kunde inte ha honom permanent), så R8an åkte från Gävle till Uppsala där jag mötte upp på tågstationen, satte in honom i min bur och tog tåget hem.
Han var mager, vägde 2,6 kg och hade ett "snett" bakben, vi matade honom sparsamt i början för att han inte skulle föräta sig.
Nu väger han 5,5 kg, fast ett halvt kilo kanske han skulle kunna förlora.
Nu är han även ID-märkt, kastrerad och vaccinerad.
Trots sin bakgrund så var Måns tillitsfull mot oss människor. Gosig men bestämd, terroriserade min dagmattehund.
Jag och min sambo började söka efter ett hem åt honom då vi inte har möjlighet att ha katt på heltid då vi reser mycket på sommaren och en katt av diverse anledningar inte kan följa med dit.
En kompis till oss gillade Måns och han fick bo där i en månad under sommaren. Fast han insåg att han inte hade tid med katt på heltid så Måns kom tillbaka.
Eftersom vi hjälper katthemmet genom att vara akuthem ibland så bad vi dem hjälpa oss att omplacera honom så Måns kom upp på deras hemsida.
Han blev snabbt bokad men tjejen avbokade igen då Måns var lite sur den dagen.
Så för två veckor sedan kom en kvinna med en dotter hit och hälsade på Måns. De hade sett honom på hemsidan och ville boka honom. Så efter ett besök till så var det dags för Måns att åka till sitt nya hem.
Kl 18:45 idag lämnade han oss.
En stor inhägnad trädgård, seriösa snälla människor och en kattjej att leka med. Jag har bett dem höra av sig om ett tag och berätta hur det går, men jag är övertygad om att Måns kommer stormtrivas med sitt nya hem och dem med honom.
Tack R8an för att du uppmärksammande Måns!

Vi har fått ett underbart halvår med honom.

http://img.photobucket.com/albums/v457/Heulwen/Jag/jagmedmns_.jpg?t=1163795382
http://img.photobucket.com/albums/v457/Heulwen/Djuren/mnsspanar.jpg?t=1163795424

Jag hade glömt hur tomt det är utan katt.
Senast ändrad: