Kommun fan....

Men kul för honom att han lyckas leva på luft. Själv är jag så osmidigt konstruerad att jag måste äta varje dag och ha en torr plats att sova på.
Han både äter extremt mycket och är ganska noga med sovkomforten. Dessutom smart nog att inse i tid att jobbet inte är bra och att ta tag i det. Men visst det är kanske smartare att gnälla men det är varken trevligt eller särskilt konstruktivt.
 
Han både äter extremt mycket och är ganska noga med sovkomforten. Dessutom smart nog att inse i tid att jobbet inte är bra och att ta tag i det. Men visst det är kanske smartare att gnälla men det är varken trevligt eller särskilt konstruktivt.

Men för att kunna klara sig med exakt noll kronor i inkomst måste man 1) ha någon som snällt betalar åt en, 2) ha en massa sparade pengar eller 3) leva på försörjningsstöd el dyl. Det går ju inte för alla sas.
 
Han både äter extremt mycket och är ganska noga med sovkomforten. Dessutom smart nog att inse i tid att jobbet inte är bra och att ta tag i det. Men visst det är kanske smartare att gnälla men det är varken trevligt eller särskilt konstruktivt.
Snyter han pengar ur näsan då? Eller hur går det ihop för honom?

Du förstår väl att det låter extremt löjligt att säga "trivs du inte så säg upp dig och lev utan inkomst, man kan vara glad ändå".
 
Men kan man inte keva utan inkomst så får man väl byta jobb så att man trivs då? Eller finna sig i att man vid en omorganisation kan få byta arbetsplats. Jag tycker faktiskt inte att ts har någonting att gnälla över av det som framkommit.
 
Men kan man inte keva utan inkomst så får man väl byta jobb så att man trivs då? Eller finna sig i att man vid en omorganisation kan få byta arbetsplats. Jag tycker faktiskt inte att ts har någonting att gnälla över av det som framkommit.

Oj, är det så här du bemöter dina medarbetare?
 
Men kan man inte keva utan inkomst så får man väl byta jobb så att man trivs då? Eller finna sig i att man vid en omorganisation kan få byta arbetsplats. Jag tycker faktiskt inte att ts har någonting att gnälla över av det som framkommit.

Det är en omorganisation och vi har blivit informerade, men ska de flytta runt på folk i grupperna tycker jag det vore mer rättvist med ett 50% byte.
Som det är nu är det 25% som får flytta.
Känns faktiskt mer som utpekning då.
Känns trist med alla förändringar som sker, till det sämre och utan inflytande från personalen.
 
Nej jag tror att de allra flesta trivs på sina jobb. De som inte gör det bör göra något åt situationen. Så att de inte blir sjuka.

ts, jag tycker du ska fråga om det är en utpekning. Är det slumpen eller kanske så att man flyttar på de som har lättast att trivas och samarbeta med andra är det ju extremt onödigt om du tolkat det som negativt! Min bild av omorganisationer inom vården är att det finns ingen hejd på ryktena! Det behöver inte finnas någon som helst sanning bakom.
 
Jag antar att de måste gå efter något. Annars kunde de ju lika gärna lottat om vem som ska flytta.
De hade ju tex tittat på sjukskrivningsstatitstiken och gjort så att de som ofta varit sjukskrivna vid tex helg inte hamnade på samma ställe.
Imorgon får jag förhoppningsvis reda på vilka de anda är och då kommer det vara lättare att se ett samband.
 
Utan att vara expert på arbetsrätt.... Om ett boende ska läggas ner och övertalighet uppstår så ska man väl upprätta en LAS lista.... sist in... först ut..... och det gäller oavsett sjukskrivningshistorik och dylikt.... Jag har inte lusläst tråden, men facket borde väl vara inkopplat
 
"Ingen blir utan arbete" har de sagt. Så den principen verkar inte gälla. Det är två boenden som ska läggas ner/minskas.
Övertaligt är det, men en del kommer ju gå i pension. Iaf nästa år vet jag tre st.
 
Du har ingen som helst aning om det. Jag har förmåga att prata med människor och ta reda på vad som är lämpligt och inte. Att göra andra människor illa är inte direkt något som ligger för mig.
Men förstår du inte att du outat din anställda i den här tråden? Du är lätt identifierad och således också den anställde du berättade om på ett mycket ofördelaktigt vis. Hade min chef gjort så - beklagat sig om mig på nätet så skulle jag gå vidare med det. Oerhört oprofessionellt.
 
Jag instämmer med @Luff, det är en sak om man verkligen är anonym men fortfarande hade det inte varit professionellt av en chef att göra så här. Eftersom du tydligen jobbar på socialen (eller med liknande ärenden) är det ännu mer skrämmande, vad hade du gjort om en av dina anställda brutit sekretessen så här?!
 
Fick reda på vem mer som ska flytta. Det är galet det med. Min kollega som är 64 och ska (ev) gå i pension nästa år. Varför flyttar man på en sån?:crazy:
 
Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det skett så mycket försämringar här att man börjar känna sig riktigt ledsen.
Det känns som att vi ska ställa upp och acceptera allt som sker. Lite kort sammanfattat har dessa förändringar/försämringar gjort att många mått dåligt:

Eftersom att rätten till heltid efter mååånga års snack faktiskt har gått igenom( inte 100% tjänst, men 90%) innebar det att vi fick sk.resurspass på 10% varje månad. Detta för att minska ner bemanningspoolen som funnit och som tidigare täckt upp vid all personalfrånvaro som sjukdom, semester, möten osv.
Detta innebär att vi täcker upp från frånvaron i den egna gruppen men även i det team vi ingår i. I detta fall fem andra grupper-hemtjänst och boende.
I början var kritiken mot dessa resurspass hög. Skriverier i tidningen ofta hur personalen mådde dåligt att detta. Alla som har en tjänst på över 50% har resurspass.
Nu har det gått en tid och det har lugnat ner sig.

Samtidigt sitter cheferna och tjatar hur viktigt det är med kontinuitet:banghead: och vi får gå på möten om värdegrund där vi ska prata om hur vi ska arbeta för att ge den perfekta vården.

Delade turer om helger är tillbaka. De helger man jobbar betyder oftast en 6-dagarsvecka, med en ledig dag. Jag jobbar 85% men de veckorna är tuffa och känns som 120%...

Nu till det som gjort att jag sovit dåligt inatt och tankarna bara surrat kring detta.
Eftersom ett boende ska läggas ner och ett annat minskas kraftigt blir det en övertalighet i vissa av grupperna. Vi fick skriva på ett papper om tre önskemål där det första var där vi ville arbeta eller byta grupp. På mitt jobb önskade alla att vara kvar på egna platsen.
De som inte får förstahandsvalet blir kallade till möte med chefen. Igår fick jag av misstag reda på att jag skulle bli kallad. Först på måndag går de ut med det. Det betyder att jag blir tvingad att byta arbetsplats:cry:
75% i gruppen har fått första handsvalet. Vi är 13 personer i gruppen vilket innebär att totalt tre stycken fått andra eller tredjevalet.
Det som stör mig är att de i ena stunden (enhetscheferna) gått igenom och sett över personalen antalet sjukskrivna vid helg osv. För att i nästa stund säga att uttaget bara varit slumpen. Tror inte heller de brytt sig om att ens titta på valen, då jag hörde att en som önskade jobba på nytt ställe inte fick det och de flyttade på de som ville vara kvar istället.
I tvillinggruppen blev två personer flyttade till nytt ställe. Där blev det protester och gråt hos den ene som skrev till högste chefen osv.

Förra chefen vi hade var en riktig idiot ...är övertygad om att hon ligger bakom mycket av detta. Hon gjorde sig impopulär hos många. Borde inte jobba med människor överhuvudtaget.

Men nu funderar jag på hur jag ska göra. Vill egentligen inte jobba i nån av de grupperna som kommer erbjudas. Tänker isf begära arbetsrotation och jobba i hemtjänsten där jag bor.
Usch, vilken soppa!!:arghh::(

Ta det du blir erbjuden, jobba kvar och sök andra jobb under tiden. Du blir i alla fall inte arbetslös om du gör så.

Antingen blir det bättre än du tror (förutom det där med delade turer, det är rena skammen för svensk arbetsmarknad och borde inte få finnas) - eller så visar det sig vara som nedskärningar tyvärr ofta är: en ny organisation som såg bra ut på administratörernas papper men där folket längst ut i organisationen sliter arslet av sig. Isåfall, sök dig bort.

(Måste bara få komplimentera dig för trådrubriken. Kommun fan .... kan vara Bukes sämsta någonsin ;):D)
 
Ja delade turer är ett otyg och finns i alla grupper. Jag kommer titta efter andra jobb. Eller begära rotation.
Åh vad det känns jobbigt nu!!!:cry:

( ja rubriken är ungefär så som jag känner för kommunen,,:meh:)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 621
Senast: Emine
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 439
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har 7,5 månad gått på jobbet där jag är och jag håller på och avslutar. Det är de snabbaste månaderna i mitt liv, herregud vad fort...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: villhöver
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp