miniea
Trådstartare
Min kamera gav upp i helgen så nu är det alltså dags att skaffa en ny. Jag har hittat två bra alternativ, men har svårt att välja så om någon har någon av dessa kameror så tar jag gärna emot era erfarenheter.
- Nikon Coolpix S6200 (16 mp, 10x zoom)
- Canon Ixus 230 HS (12 mp, 8x zoom)
Båda har ju en bra zoom och det är ett av mina krav (den gamla kameran hade bara 3x). Jag har förstått att Ixusen har bättre inspelning (HD) men jag har nästan aldrig spelat in något tidigare så jag tror knappast att det blir så mycket med den här heller.. Den har kanske också något bättre bildkvalitet men å andra sidan är den lite på dyrare sidan för min budget. Jag har hittat en till specialpris men den fanns bara i färgen knallrosa och det är jag inte så intresserad av..
Erfarenheter och andra funderingar tas gärna emot
(Även förslag på andra kameraalternativ - men då lär min beslutsångest bara öka..)
- Nikon Coolpix S6200 (16 mp, 10x zoom)
- Canon Ixus 230 HS (12 mp, 8x zoom)
Båda har ju en bra zoom och det är ett av mina krav (den gamla kameran hade bara 3x). Jag har förstått att Ixusen har bättre inspelning (HD) men jag har nästan aldrig spelat in något tidigare så jag tror knappast att det blir så mycket med den här heller.. Den har kanske också något bättre bildkvalitet men å andra sidan är den lite på dyrare sidan för min budget. Jag har hittat en till specialpris men den fanns bara i färgen knallrosa och det är jag inte så intresserad av..
Erfarenheter och andra funderingar tas gärna emot