Komplicerat med kärlek och relation

Jag tror också att han i grunden är lite osäker. Vilket enligt min erfarenhet är något man måste jobba med själv för att det ska ge något varaktigt resultat.
Mm fast orka. Ärligt talat pallar jag inte med sådana osäkra män. Varför ska jag vara ihop med en sån? Då är jag hellre själv eftersom jag klarar mig själv alldeles ypperligt.
 
@What Det är en tärande känsla att man inte är tillräcklig för sin partner, vad det än rör sig om. Jag tror inte att det är bra för en i längden att leva med någon som inte är nöjd med ens liv tillsammans, som konstant vill ha mer (eller mindre) av nåt.

Jag tror det där är väldigt svårt att reda ut och få ordning på. I många fall är det nog bättre att separera.
Ja precis. För man gör liksom våld på sig själv om man hela tiden måste tänka, ja just fan nu måste jag krama honom också. Jag hade en sådan pojkvän i unga år och jag höll på att bli knäpp. Jag var väldigt kär men när hans närhetsbehov översteg mitt med flera mil så insåg jag att det här aldrig skulle gå och tackade kaffet och gick. Man måste få vara sig själv i sin relation inom någorlunda mått i alla fall.
 
Inget sex på flera veckor ? Som sagt för mej personligen hade jag om jag varit i din sambos skor börjat undra om ett "öppet förhållande" skulle funka ... Dvs att man får ha sex med andra..
Nu är inte sex allt ... Absolut inte MEN det måste ju ändå finnas där... Annars kan man ju lika gärna bo ihop med en kompis... MEN då som sagt kan man ju ändå välja att ha sex med andra.
Men hur tänker du nu?
Gnällig pojkväns beteende sabbar hennes lust till sex och då är lösningen att han ligger med andra?

Hur mkt sex man än vill ha så är det aldrig ok att bete sig på ett sätt som får den andre att känna sig otillräcklig. Då får man lämna om man är missnöjd, eller stanna och gilla läget utan att gnälla.
 
Ja det blir ju inte att jag får mer lust direkt, tyvärr.
Han säger inget när han blir avvisad, men vi har ju pratat om det och han säger att han känner sig ful och oattraktiv då. Vilket jag på ett sätt kan förstå, men samtidigt är inte det mitt ansvar, det är ju något som ligger vid honom.
Uppenbarligen beter han sig på ett sätt som får dig att känna dig otillräcklig. Att känna sig ful och oattraktiv bara för att ens partner inte vill ligga lika ofta? Känns inte det minsta rimligt.
 
Men hur tänker du nu?
Gnällig pojkväns beteende sabbar hennes lust till sex och då är lösningen att han ligger med andra?

Hur mkt sex man än vill ha så är det aldrig ok att bete sig på ett sätt som får den andre att känna sig otillräcklig. Då får man lämna om man är missnöjd, eller stanna och gilla läget utan att gnälla.

Jo alltså med mej är man om man vill... Vill man inte så är det inte ett måste..
Så om JAG hade varit TS sambo hade jag haft den diskussionen om varför vi inte har sex.
Om det hade berott på hur JAG är så hade jag sagt (återigen) att mej är man för att man vill... Vill man inte så är det ju inte mkt att orda om... Jag tvingar ingen att ligga med mej.. Men skulle heller inte vara i ett "sexlöst" förhållande mer än i tex sjukdomsfall eller annan anledning..
Men för att min partner inte tycker om det ? Nä det är liksom en dealbreaker för mej... För gillar man inte sex med mej är jag som sagt fel person att va tillsammans med...
 
Att känna sig ful och oattraktiv bara för att ens partner inte vill ligga lika ofta? Känns inte det minsta rimligt.
Det finns ju grader i det helvetet också förstås, men jag tror att det är väldigt vanligt att man lägger skulden på sig själv. Jag vet att jag gjorde det i många år innan jag till slut medgav att det inte var mig det var fel på, eftersom andra kunde tänka sig att ha sex med mig.

Jag är en stark, självständig kvinna med bra självförtroende och jag hade innan mitt förra förhållande väldigt bra självkänsla också. Men efter 10 år med en man som inte ville ha sex med mig så förstördes mycket av min forna självkänsla. Jag gjorde allt i min makt, utan att vara tjatig eller påfrestande, för att vi skulle ha sex, men han ville inte. Klart man lägger det på sig själv - man känner sig ful, osexig och oattraktiv. Det krävs rätt bra insikt och medvetenhet för att inte lägga det på sig själv.
 
Det finns ju grader i det helvetet också förstås, men jag tror att det är väldigt vanligt att man lägger skulden på sig själv. Jag vet att jag gjorde det i många år innan jag till slut medgav att det inte var mig det var fel på, eftersom andra kunde tänka sig att ha sex med mig.

Jag är en stark, självständig kvinna med bra självförtroende och jag hade innan mitt förra förhållande väldigt bra självkänsla också. Men efter 10 år med en man som inte ville ha sex med mig så förstördes mycket av min forna självkänsla. Jag gjorde allt i min makt, utan att vara tjatig eller påfrestande, för att vi skulle ha sex, men han ville inte. Klart man lägger det på sig själv - man känner sig ful, osexig och oattraktiv. Det krävs rätt bra insikt och medvetenhet för att inte lägga det på sig själv.

Jag kan förstå att det kan bli så som du beskriver det och det är där jag inte vill att vi ska hamna! Vi har ju pratat om det och jag har iaf försökt förklarat för honom varför jag inte vill och inte känner någon lust. Fast paradoxalt blir det ju att desto mer han har frågat om det är för att jag inte är kär inte attraherad osv. desto mer har jag ju börjat fundera på om jag då kanske inte älskar han lika mycket som han älskar mig ? osv.
 
Jo alltså med mej är man om man vill... Vill man inte så är det inte ett måste..
Så om JAG hade varit TS sambo hade jag haft den diskussionen om varför vi inte har sex.
Om det hade berott på hur JAG är så hade jag sagt (återigen) att mej är man för att man vill... Vill man inte så är det ju inte mkt att orda om... Jag tvingar ingen att ligga med mej.. Men skulle heller inte vara i ett "sexlöst" förhållande mer än i tex sjukdomsfall eller annan anledning..
Men för att min partner inte tycker om det ? Nä det är liksom en dealbreaker för mej... För gillar man inte sex med mej är jag som sagt fel person att va tillsammans med...
Nej men det är väl en annan sak. Jag tycker också att det kan vara klokt att gå isär om man inte funkar ihop så att båda mår bra.
Men vart öppet förhållande kom in i den här bilden fattar jag inte.
 
Det finns ju grader i det helvetet också förstås, men jag tror att det är väldigt vanligt att man lägger skulden på sig själv. Jag vet att jag gjorde det i många år innan jag till slut medgav att det inte var mig det var fel på, eftersom andra kunde tänka sig att ha sex med mig.

Jag är en stark, självständig kvinna med bra självförtroende och jag hade innan mitt förra förhållande väldigt bra självkänsla också. Men efter 10 år med en man som inte ville ha sex med mig så förstördes mycket av min forna självkänsla. Jag gjorde allt i min makt, utan att vara tjatig eller påfrestande, för att vi skulle ha sex, men han ville inte. Klart man lägger det på sig själv - man känner sig ful, osexig och oattraktiv. Det krävs rätt bra insikt och medvetenhet för att inte lägga det på sig själv.
I vissa fall ligger ju "skulden" hos den som vill mer, tex om bristande/minskande lust beror på den andres beteende.
 
I vissa fall ligger ju "skulden" hos den som vill mer, tex om bristande/minskande lust beror på den andres beteende.
Skämtar du eller? Är du världens mest osympatiska människa eller vad är det som händer? Jag skrev precis att min självkänsla är helt rubbad efter mitt asexuella ex och då kommer du och säger att det faktiskt kan vara så att det är mitt fel att han inte ville ha sex med mig??

Är du elak på riktigt eller vad är det du vill få fram mer än att trycka till någon?
 
Skämtar du eller? Är du världens mest osympatiska människa eller vad är det som händer? Jag skrev precis att min självkänsla är helt rubbad efter mitt asexuella ex och då kommer du och säger att det faktiskt kan vara så att det är mitt fel att han inte ville ha sex med mig??

Är du elak på riktigt eller vad är det du vill få fram mer än att trycka till någon?
Eh nej, jag syftar självklart på tex TS situation eftersom det är det vi diskuterar. Du kommenterade på en kommentar där jag skrivit utifrån hennes situation.

Jag syftade inte alls på dig, ursäkta att det inte framgick.
 
Skämtar du eller? Är du världens mest osympatiska människa eller vad är det som händer? Jag skrev precis att min självkänsla är helt rubbad efter mitt asexuella ex och då kommer du och säger att det faktiskt kan vara så att det är mitt fel att han inte ville ha sex med mig??

Är du elak på riktigt eller vad är det du vill få fram mer än att trycka till någon?
Visste du att han var asexuell när du försökte få honom att ha sex med dig?
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 333
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 518
Senast: Whoever
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 332
Senast: Sassy
·
Relationer Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart. Jag är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 173
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp