Könsbekräftande klädsel - är det viktigt?

Bukefalos 30 år!

Det tror jag också. Överlag provocerar det väl när folk bryter mot normer, men kvinnor som inte bryr sig om att vara attraktiva i mäns ögon? Aj aj, den bränner för många.
Ja oj vad det kan provocera.
Särskilt som både män och kvinnor tyckt att det är litet spännande.

Jag har fått ett bord vräkt över mig av en ung kvinna som tyckte att hennes pojkvän visade mig ett allt för stort intresse. Jag var då förlovad med datum satt för bröllop med min exman, så jag var totalt ointresserad av hennes pojkvän.

Men det var väldigt vad arg hon var.

Ja oj vad det kan provocera.
Särskilt som både män och kvinnor tyckt att det är litet spännande.

Jag har fått ett bord vräkt över mig av en ung kvinna som tyckte att hennes pojkvän visade mig ett allt för stort intresse. Jag var då förlovad med datum satt för bröllop med min exman, så jag var totalt ointresserad av hennes pojkvän.

Men det var väldigt vad arg hon var.
Och då var du klädd i snickarbyxor, flanellskjorta och rejäla kängor :D

Jag måste nog säga att det är mindre ansträngande att dra en klänning över huvudet än att dra på brallor, tröja och skjorta.

Varför är en man fin när han har skjorta på sig, men inte en kvinna? Det är ju lite vad jag menar. Tycker man att det är fint är det ju fint oavsett kön.
Men det handlar väl inte om hur jobbigt det är att ta på sig kläderna utan just det faktum att man tänkt på lite vad man har på sig.

Ja men enligt vissa, antar jag? Det är väl inte konstigt att vi tycker olika saker är fint? Personligen har jag en annan smak och tycker ofta att klackar och mycket smink kan se tillgjort ut. Men det finns ju ingen anledning att debattera personlig smak, tänker jag? Den är och bör väl variera stort människor emellan.
Men är det fint på män också med högklackat och läppstift?

Min egen smak är tämligen skruvad så den behöver vi egentligen inte ta hänsyn till.

Så du menar att jag tänker mindre på vad jag har på mig för att jag väljer jeans och skjorta än en när jag väljer klänning?
Jag pratar om hur det ser ut i andras ögon, om jag träffar eller ser en person i vanliga kläder varje dag men den personen en dag har lagt till något, eller tagit på sig något som den inte brukar ha så är det ganska naturligt att kommentera och säga att det är fint. Det är inget konstigt med det.

Spelar ingen roll hur enkelt det är eller hur svårt och avancerat det är, får man en känsla att personen har gjort en extra ansträngning för, av vilken anledning som helst, så är det en naturlig reaktion att uppmuntra och säga att det är fint. Allmänt artigt att säga så helt enkelt.

Har du kjol eller klänning på dig varje dag så får du säkerligen reaktioner även om du en dag tar på dig "vanliga" kläder också, det handlar inte om kläderna i sej självt.

Jag kan absolut tycka att något är fint på en person som inte är lika fint på någon annan. Det kan men behöver inte ha med kön att göra, utan vilken personlighet personen har, färger, vilket sammanhang det är, passform osv. En tröja kan absolut vara en fin tröja men den kan ju passa någon extremt bra och en annan mindre bra. En ful tröja kan helt otippat vara skitsnygg på någon. Jag tycker inte att det är konstigt alls.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka