Du har till och med citerat två av mina inlägg här och du förstår ändå inte vad jag menar är skillnaden mellan att kommentera "Vad fin DU är!" när jag har klänning och att inte säga något när jag har jeans och skjorta (och ser lika dan ut i övrigt förutom klädesplagget) samt även hur jag föredrar kommentarerna istället. Till en annan användare skriver du att "om feminint tänker jag lämna därhän eftersom inget i mitt inlägg sa något om att det skulle vara mer feminin klädsel som åsyftades". Men det är ju precis det inlägget handlar om, kommentar om mig för att jag har klänning.
Hur läser du?
Att dra in att jag gjort något bra och inte kan ta kommentarer om det, allvarligt?
Men visst, kör på, då blir ju situationen exakt likt den jag pekar ut- att jag tycker att det är bättre att säga "Fin klänning!" istället för att säga "Vad fin DU är!". Har jag gjort något bra pekas det ju ut vad det är som är bra, det betyder inte att allt annat jag gjort är dåligt precis som att inte alla andra mina kläder är fula, bara att just klänningen föll betraktaren i smaken mer än jeans och skjorta (och det är helt ok eftersom vi alla har olika smaker) och det jag gjort bra är utöver det vanliga.
När jag får kommentarer om mitt utseende, vilket jag tycker "vad fin DU är" handlar om så tackar jag och ler som vanligt så folk som kommenterar märker ingen skillnad, så ge du dina kommentarer för att passa in. Jag personligen brukar mer säga att någon har fina skor, armband, tröja eller som nu senast klocka, istället för att dra in hela personens utseende i det jag tycker är fint. Det går trots allt alldeles utmärkt att kommentera det man tycker är fint utan att dra in personens utseende i komplimangen.
Jag är tyst i grupper och har svårt att komma in. Det har inget alls att göra med att det skulle vara tabu att kommentera folks utseende.