Konstig fråga kanske, blir du glad över en blombukett?

alazzi

Trådstartare
Jag blir glad över tanken men tycker ärligt talat att det ofta ( inte alltid!) är onödigt. Dottern ger mig blommor då och då och självklart blir jag glad! Men tycker att det är slöseri. Hon har det tufft ekonomiskt och behöver pengarna själv.

Så vad säjer Bukefolket? Är jag en otacksam typ?
 
För mig beror det på. Om jag har en jobbig period så jag prioriterar att äta, sova och gå till jobbet medans mitt hem förfaller i kaos så uppskattar jag inte en bukett blommor. Det blir då bara ännu mer uppenbart hur illa det är hemma. Har jag rent och fint omkring mig så uppskattar jag den definitivt.
Givetvis är det onödigt, det är ju inget som är viktigt för vår överlevnad, men att ha något vackert att titta på kan förbättra ens mående. Det här med att se det som onödigt kan inte det handla om hur man ser på sitt egenvärde?
 
Känner lite blandat. Fint absolut, men känner också lite onödigt och också lite jobbigt. Känner något ”krav” på att jag ska få dem att överleva och vara fina så länge som möjligt typ för att maxa dem. Så nä det är inget jag vill ha i tid och otid faktiskt.
 
För mig beror det på. Om jag har en jobbig period så jag prioriterar att äta, sova och gå till jobbet medans mitt hem förfaller i kaos så uppskattar jag inte en bukett blommor. Det blir då bara ännu mer uppenbart hur illa det är hemma. Har jag rent och fint omkring mig så uppskattar jag den definitivt.
Givetvis är det onödigt, det är ju inget som är viktigt för vår överlevnad, men att ha något vackert att titta på kan förbättra ens mående. Det här med att se det som onödigt kan inte det handla om hur man ser på sitt egenvärde?
Haha...egenvärde? Det är negativt.
 
Jag blir glad över tanken men tycker ärligt talat att det ofta ( inte alltid!) är onödigt. Dottern ger mig blommor då och då och självklart blir jag glad! Men tycker att det är slöseri. Hon har det tufft ekonomiskt och behöver pengarna själv.

Så vad säjer Bukefolket? Är jag en otacksam typ?
Ja
 
  • Förvånad
Reactions: Sel
För att svara på frågan tycker jag absolut inte att du är otacksam, alla älskar inte blommor och de är dyra men högst tillfälliga gåvor. Finns det något annat du skulle uppskatta istället, om dottern nödvändigtvis vill ge dig något?
 
Jag älskar att både få och köpa blommor! Försöker dock att undvika det så mycket som möjligt pga miljöskäl, men en tulpanbukett eller två såhär på vårkvisten kan jag helt enkelt inte motstå. Det skänker mig så mycket glädje och trivsel!
 
Av allt man möjligtvis kan ge mig, sådär inom ramen för vanliga gåbortpresenter, så är en blombukett det jag blir absolut gladast av att få. Följt av choklad eller bakverk, men jag är ändå lite kinkig när det gäller dem, så absolut, hämta blommor :love:
 
För att svara på frågan tycker jag absolut inte att du är otacksam, alla älskar inte blommor och de är dyra men högst tillfälliga gåvor. Finns det något annat du skulle uppskatta istället, om dottern nödvändigtvis vill ge dig något?
Något användbart. Te, godis, tja, jag är väl otacksam. Men jag blir glad! Tro inget annat. Jag vill inte slösa bara.
 
Något användbart. Te, godis, tja, jag är väl otacksam. Men jag blir glad! Tro inget annat. Jag vill inte slösa bara.
Du får försöka lyfta det lite snyggt vid tillfälle tycker jag. Förstår helt och hållet och har långsamt lärt mig säga nej till gåvor som inte "kommer till användning".
 
Åh, jag älskar snittblommor! Köper det sällan, men ett par buketter med tulpaner när det finns svenskodlade, och ett par besök på självplock kan det bli.

Ska man ge mig något i blomväg måste man dock vara medveten om att vissa snittblommor är extremt giftiga för katter, och därmed kommer gå direkt i papperskorgen.
 
Jag blir glad över tanken men tycker ärligt talat att det ofta ( inte alltid!) är onödigt. Dottern ger mig blommor då och då och självklart blir jag glad! Men tycker att det är slöseri. Hon har det tufft ekonomiskt och behöver pengarna själv.

Så vad säjer Bukefolket? Är jag en otacksam typ?
Jag blir ju glad för omtanken, men tycker att blommor är bland det tråkigaste att få.
 
Jag tycker att det är trevligt. Speciellt om de är färgglada och definitivt om de luktar om dem. Jag har inte gröna fingrar, men gillar ändå blommor.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 820
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 592
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 214
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp