Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag förvirrade mig in bland konstiga videor på youtube, och ramlade då över den här videon på en fotbollsspelare som ser ut att få en spark och sen vet jag inte riktigt vad som händer...
Vad är det som händer egentligen? :eek: Alltså, är det någon typ akut hjärnskada på nåt sätt som gör att han rör sig sådär?

Det verkar ju inte som att han dog (om man läser kommentarer och sådär), men ändå, sjukt obehagligt och läskigt! :crazy:
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Ingen aning, galet ser det ut i alla fall! Enligt kommentarerna (inte en helt vattentät källa, såklart... ;) ) så fick han någon slags krampanfall.
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Krampanfall där folk mer ligger och rycker kan ju hända iallafall... Men det där känns ju lite extremt? :crazy:
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Jag kan tyvärr inte se videon (är på jobbet), men jag har fått hemska krampanfall när jag svimmat av blodtrycksfall. Min kompis som var med den värsta gången höll på att kissa på sig, jag hoppade upp ur soffan, gick tre steg, sen föll jag rakt baklänges och låg och ryckte i ca 10 sekunder. Har även fått ett stående anfall, hade ställt mig upp lite för snabbt, kände att det började svartna och hann precis ta tag i dörrkarmarna när det slog till. Mamma höll också på att svimma (av oro), jag stod och höll krampaktigt i dörren samtidigt som jag ryckte och inte svarade på tilltal.

Nuförtiden är jag mer noga med att ställa mig upp långsamt :P.

Man kan alltså få ganska läskiga "dödsryckningar" om man svimmar.
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Fast det är mer än "bara" ryckningar.
Han ramlar och gör som en bakåtkullerbytta, hoppar sedan rakt upp i luften, hoppar upp i luften och landar på rygg, gör en ny bakåtkullerbytta och reser sig rakt upp, går baklänges, börjar springa på stället/bakåt, ramlar bakåt igen, gör en ny bakåtkullerbytta och blir sedan "stoppad" av andra på planen som lägger honom ner.
Så det är liksom en lång gymnastikserie :crazy:
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Det där var något av det skummaste jag någonsin sett, fy så läskigt!
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Läskigt! Ser ut som nått som platsar i en Exorcistfilm!
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Min första tanke var att något gick sönder eller någon form av sena i magtrakten gick av och kan då inte stäcka ut ryggen. Hänger ni med på vad jag menar?
Med tanke på hur svankig han blir när han hoppar och springer bakåt..

Himla skumt dock! O_o
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Halvt KL

Jag tänker mer en stroke eller liknande?

Men ser sjukt läskigt ut.
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Jag tror att huvudet får sig en sådan rejäl smäll när han ramlar att han blir nockad, sen försöker han ställa sig upp men benen/kroppen lyder inte. Händer relativt ofta inom boxning och sånt, om än inte riktigt lika extremt.
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Jag är också lite inne på det spåret. Jag får känslan av att han är tillräckligt vaken för att försöka skutta upp och bete sig som vanligt, men att smällen i huvudet gör att allt blir avigt...
 
Sv: Konstig "reaktion" på fotbollsolycka... Vad är det?

Sett videon nu! Misstänker också att det är motsatsen till italienska fejkare, dvs han fick sig en rejäl smäll men kämpar för att ändå fortsätta spela, bara det att kroppen inte alls lyder hjärnans signaler.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 339
Senast: miumiu
·
Äldre Jag har funderat en hel del på det här med konst som väcker starka känslor. Meningen med nästan all konst är väl egentligen att den ska...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
15 582
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Magiana
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 624
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp